18. 05. 2021
Temat: Co to jest średnia?
*
Po lekcji na teamsach.
*
- średnia arytmetyczna – przypominamy wiadomości z poprzednich klas
- strony 299 – 300, analizujemy przykłady, omawiamy i rozwiązujemy zadania
- jutro – dalej zadania
*
Pozdrawiam 🙂
*
17. 05. 2021 – dla klasy 7 c
14. 05. 2021 dla klas 7 a oraz 7 b
13. 05. 2021
Temat: Odczytywanie danych statystycznych. [ 2 godzinny ]
*
Witam Was Dzieci!
Po lekcji na teamsach.
*
Zaczynamy statystykę.
- rozmawialiśmy – różne sprawy ogólne, sprawdziany, poprawy
- zbieranie danych statystycznych i umieszczanie ich w różnego rodzaju tabelach, diagramach, słupkach, wykresach
- przeanalizujcie – strony 288 – 297 w podręczniku
*
To wszystko, powtarzajcie, pozdrawiam 🙂
*
12. 05. 2021
Temat: Sprawdzian: ” Graniastosłupy „.
*
11. 05. 2021
Temat: Zadania i ćwiczenia utrwalające przed sprawdzianem.
*
Witam Was Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach:
- forma sprawdzianu, ustalenia na temat przesyłania zadań
- przykładowe zadania dotyczące zakresu sprawdzianu
- ustalenie terminu kartkówki z zadań praktycznych z graniastosłupów , w szkole
*
W szkole czekam na osoby, z którymi jestem umówiona. Pozdrawiam 🙂 Powodzenia 🙂
*
10. 05. 2021 dla klasy 7 c
07. 05. 2021 dla klas 7 a oraz 7 b
Temat: Powtórzenie przed sprawdzianem.
*
Lekcja na platformie – zagadnienia powtórzeniowe przed sprawdzianem.
*
- zamiana jednostek objętości
- teoria – graniastosłup – ściany, krawędzie, wierzchołki
- pojemność prostopadłościanu – zadania praktyczne
- obliczanie długości krawędzi w graniastosłupie
- obliczanie pola graniastosłupa
- zadania praktyczne ( zadania z lekcji ) – prostopadłościan
*
Na sprawdzianie wyłącznie zadania zamknięte. Zadania praktyczne z innych graniastosłupów niż prostopadłościan – w szkole , forma papierowa.
*
Powtarzajcie, sprawdzian nie będzie trudny. Pozdrawiam 🙂
*
06. 05. 2021
Temat: Zadania praktyczne i różne – objętość graniastosłupa.
*
Witam Was!
*
Po lekcji na teamsach.
- omówiliśmy – do pracy samodzielnej w domu – zadania: 5 / 281 oraz 8 / 282
- oceny przewidywane 🙂
- jeszcze filmik – przyda się do powtórzenia przed sprawdzianem
- następna lekcja – na platformie, powtórzenie przed sprawdzianem
*
Pozdrawiam 🙂
*
05. 05. 2021
Temat: Zadania praktyczne – objętość graniastosłupa.
*
Witam Was Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
- dzisiaj robiliśmy zadania praktyczne: 4 / 281; 7 / 282; zadania ze strony 285 – klasa 7c
- praca domowa : zad. 25 / 286
- obejrzyjcie filmik
*
Jutro omówimy zadanie na teamsach, pozdrawiam
*
04. 05. 2021
Temat: Objętość graniastosłupa – zadania tekstowe.
*
Witam Was !
*
Po lekcji na teamsach.
*
- powtórzyliśmy teorię związaną z obliczaniem objętości graniastosłupa
- omówiliśmy różne sprawy organizacyjne , związane z matematyką
- zad. 2, 3 / 281
*
Dzisiaj to wszystko, pozdrawiam 🙂
*
29. 04. 2021
Temat: Objętość graniastosłupa.
*
Witam Was Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
- omówiliśmy zadania z pracy domowej, szczególnie zadanie 8 / 277
- zadania praktyczne – prostopadłościan
- ustaliliśmy szczegóły i terminy dotyczące sprawdzianu z matematyki w dniu 12 maja oraz sprawdzenia zeszytów i prac domowych z okresu II semestru
- omówiliśmy – w jaki sposób obliczamy objętość dowolnego graniastosłupa
Przykład z podręcznika, również strona 280
Omówiliśmy zadanie 1 / 281
W jaki sposób obliczamy objętość – działania praktyczne
a)
obliczamy pole kwadratu to podstawa graniastosłupa, i mnożymy przez wysokość
V = 9
b)
obliczamy pole trójkąta, to podstawa, o przyprostokątnych 6 i 5, to nasza podstawa i wysokość na nią opuszczona – i mnożymy przez wysokość graniastosłupa
V = 105
c)
obliczamy pole podstawy graniastosłupa
to dwa trójkąty o przyprostokątnych odpowiednio 8 i 1 oraz 7 i 4
po obliczeniu pól obu trójkątów – dodajemy ich pola – to pole podstawy graniastosłupa i mnożymy przez wysokość
V = 108
28. 04. 2021
Temat: Objętość prostopadłościanu – zadania praktyczne.
*
Witam Was Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Bardzo ważne zadania – egzaminacyjne. Praktyczne wykorzystanie poznanych wiadomości – objętość, woda wlewana do basenu, woda wylewana z akwarium itp.
- zadanie 7 / 277
- zad. 10 a / 277
- zad. 8 / 277 – wytłumaczyliśmy – to praca domowa
- zad. 10 b / 277 – praca domowa
- i jeszcze filmik
*
Dzisiaj to wszystko, pozdrawiam 🙂
*
27. 04. 2021
Temat: Utrwalenie poznanych wiadomości o bryłach.
*
Witam Was!
*
Na dzisiejszej lekcji powtarzaliśmy wiadomości dotyczące prostopadłościanu, obliczania objętości.
Powtarzaliśmy zamianę jednostek objętości – praca domowa!
To bardzo ważne!
Jeszcze filmik, tu trochę trudniej, wykorzystanie notacji
Pozdrawiam, do jutra 🙂
*
26. 04. 2021 dla klasy 7 c
23. 04. 2021 dla klas 7 a oraz 7 b
Temat: Objętość prostopadłościanu. Jednostki objętości.
*
Witam Was Dzieci!
*
Lekcja na platformie.
Objętość prostopadłościanu omawiana już w klasach młodszych.
Łatwo zapamiętać – objętość to iloczyn pola podstawy i wysokości bryły.
V = Pp * H
*
Wzory [ 274 ]
Teraz łatwiej 🙂
Powtarzamy jednostki objętości, już właściwie po raz kolejny [ 274 – 275 ]
Powtarzamy dalej
Dalej zamiany
Jednostki używane praktycznie
Zadanie 6 / 277
Spróbujcie zrobić sami, sprawdźcie z moimi rozwiązaniami
- 20
- 0,5
- 600
- 3
- 20
- 0,06
I łatwiejsze – zadanie 4 / 277 – to praca domowa
*
Obejrzyjcie, może będzie jeszcze łatwiej
Zad. 2 a / 276
- tak, jak zawsze – zamiana jednostek, musimy mieć jednakowe miana
- 10 cm = 1 dm
- V = 1 x 2 x 3 = 6 dm sześciennych
*
Praca domowa – dokończcie zadanie 2 / 276
*
I jeszcze na koniec – objętość, troszkę trudniejsze zadania
*
Omawiamy i sprawdzamy wszystko we wtorek na teamsach, pamiętajcie o notatkach.
Pozdrawiam serdecznie 🙂
*
22. 04. 2021
Temat: Zadania tekstowe – pole graniastosłupa.
*
Witam Was!
Lekcja na platformie.
Spróbujcie sami rozwiązać, sprawdźcie z moim rozwiązaniem 🙂
Zad. 9 / 273
O = 24
Siedmiokąt, a więc 24 : 7 = 24/7 = a
Pole boczne = 7 x pole ściany bocznej
P = 24/7 x 10
Pole boczne = 7 x 24/7 x 10 [ skracamy 7 ]
P = 240
Zad. 10 / 273
Kolumna to graniastosłup prawidłowy sześciokątny o długości krawędzi podstawy 50 cm = 0,5 m
Ściany tej kolumny są prostokątami o wymiarach 4 m x 0,5 m
Pole jednej ściany = 4 x 0,5 = 2 m2
Jedna kolumna ma 6 ścian:
6 x 2 m2 = 12 m2 pole powierzchni 1 kolumny
a 8 kolumn ma powierzchnię:
8 x 12 m2 = 96 m2
Ile potrzeba farby, jeżeli 1 litr starczy na pomalowanie 10 m2 ?
96 : 10 = 9,6 litra
Zad. 6 b / 272
Suma długości krawędzi sześcianu = 216 cm
Sześcian ma : 12 krawędzi [ 3 po 4 krawędzie}
a = 216 : 12 = 18 cm
Sześcian ma 6 ścian, które są kwadratami o P = a2
P = 6 x a2
P = 6 x 18 x 18
P = 1944 cm2
*
Praca domowa – rozwiążcie w zeszycie:
- zad. 6 – a / 272
- zad. 8 / 272
*
I małe powtórzenie, obejrzyjcie
To wszystko, pozdrawiam 🙂
*
21. 04. 2021
Temat: Pole powierzchni graniastosłupa.
*
Po lekcji na teamsach.
- powtórzyliśmy wszystkie wiadomości o graniastosłupach: nazewnictwo, siatki, krawędzie, wierzchołki, sumę długości krawędzi, różne obliczenia
- powtórzyliśmy wzory – obliczanie pola graniastosłupa
- zad. 7 / 272 – niektóre podpunkty – reszta to praca domowa
*
Pozdrawiam, 🙂
*
20. 04. 2021
Temat: Utrwalenie znanych wiadomości o graniastosłupach.
*
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach.
*
Dzisiaj różne tempo i różne wiadomości w każdej z klas. Spróbujemy osiągnąć jeden poziom.
- omówienie, sprawdzenie – siatki, liczba ścian, liczba wierzchołków, liczba krawędzi graniastosłupa
- przypomnienie wzoru – obliczanie pola powierzchni graniastosłupa [ strona 270, na dole ]
- [zad. 7 a / 272 ]
To zadanie tylko dla klas, w których omawialiśmy pole.
- Pole powierzchni graniastosłupa – filmik jeszcze raz do obejrzenia, z poprzedniej lekcji
*
To wszystko, pozdrawiam 🙂
*
19. 04. 2021 dla klasy 7 c
16. 04. 2021 dla klas 7 a oraz 7 b
Temat: Rysowanie graniastosłupów, nazewnictwo i siatki graniastosłupów, suma długości krawędzi.
*
Witam Was Dzieci!
*
Zaczniemy od powtórzenia. Obejrzyjcie filmik
*
- rysowanie graniastosłupów
*
Spróbujcie narysować w zeszycie [ strona 266 ]
*
- Suma długości krawędzi graniastosłupa – dodajemy
- zad. 6 / 267
- a)
- 8 * 5 + 4 * 6 = 40 + 24 = 64
- c)
- 2 * 6 * 3 + 6 * 6 = 36 + 36 = 72
- przykłady b oraz d to praca domowa
*
- zad. 8 / 268
- a)
- w podstawie romb, długość krawędzi , boku, 10 cm
- w podstawie 4 krawędzie i dwie podstawy:
- 2 * 4 * 10 = 80
- obliczamy sumę długości krawędzi bocznych
- 240 – 80 = 160
- są 4 krawędzie boczne czyli długość jednej krawędzi
- 160 : 4 = 40 cm
- przykłady b oraz c to praca domowa
*
- siatka graniastosłupa – przypomnienie – siatka prostopadłościanu i sześcianu
*
- siatki – utrwalamy [ strona 270 ]
I kolejne
I kilka ćwiczeń
- zad. 2 / 271
- A) prawidłowy trójkątny
- B) prawidłowy pięciokątny
- C) prawidłowy ośmiokątny
- D) czworokątny
- E) czworokątny
*
Praca domowa , w zeszycie opis
- zad. 1 / 271
- zad. 4 / 272
*
Jeszcze jeden filmik. Trochę o siatkach. to na bieżąco. I wprowadzenie w pola , to następna lekcja.
*
To wszystko, we wtorek na teamsach sprawdzimy. Pozdrawiam 🙂
*
15. 04. 2021
Temat: Przykłady graniastosłupów.
*
Witam Was Dzieci!
*
Zaczynamy nowy dział – graniastosłupy.
Notatki od tej pory w zeszytach gładkich.
Zaczniemy od filmiku
*
- Kilka punktów, przypominających w większości wiadomości z klas młodszych { teoria, rysunki – podręcznik strony 264 – 265 ]
- Tu wszystko proste 🙂
- Ściany graniastosłupów są figurami płaskimi.
- To też wiadomości z klas młodszych, na pewno wszystko wam się przypomina.
- Nazwa graniastosłupa – od figury w podstawie.
- Pamiętacie figurę foremną? Długości jej boków są równe i kąty mają jednakowe miary. Stąd graniastosłupy prawidłowe.
- I jeszcze graniastosłupy proste i pochyłe. To nowe wiadomości, zwróćcie na to uwagę.
*
*
Tyle teorii, pamiętajcie o notatkach i rysunkach.
- Kilka zadań. Zaczniemy od zad. 2 / 267
- spróbujcie zrobić je sami, sprawdźcie na platformie 🙂
- a) 21 krawędzi, 9 ścian, 14 wierzchołków
- b) 60 krawędzi, 22 ściany, 40 wierzchołków
- c) 300 krawędzi, 102 ściany, 200 wierzchołków
- d) 3 n krawędzi, n + 2 ścian, 2 n wierzchołków
*
Praca domowa : Zad. 1 / 266 oraz zad. 7 / 268
*
Następna lekcja – na platformie. Pozdrawiam 🙂
*
14. 04. 2021
Temat: Pierwiastki – podsumowanie, zaliczenie.
*
Witam Was!
*
Po lekcji na teamsach.
Podsumowaliśmy działania na pierwiastkach.
Jutro geometria, przygotujcie zeszyty – gładkie.
Pozdrawiam 🙂
*
13. 04. 2021
Temat: Szacowanie pierwiastków. Zadania tekstowe – pierwiastki.
*
Witam Was!
*
Po lekcji na teamsach.
- Pozbywamy się niewymierności z mianownika. Mnożymy licznik i mianownik ułamka przez pierwiastek, który jest w mianowniku.
Podręcznik, strona 251, oraz zadanie 25.
Zad. 25 b / 251
Praca domowa – pozostałe przykłady z tego zadania
I jeszcze filmik
- Szacowanie pierwiastków.
Podręcznik strona 249
- Zad. 9 a, h / 249
Praca domowa zad. 9 b, c, e / 249
I jeszcze jeden filmik – tutaj niedostępny, możecie odtworzyć go z youtube
- zadania tekstowe, obliczamy obwody i pola figur, stosując poznane działania na pierwiastkach
- zad. 56 / 262
*
I jeszcze jedno powtórzenie, obejrzyjcie
*
Skończyliśmy pierwiastki, mam nadzieję, że nie są już dla Was zagadką:)
Pozdrawiam, do jutra
*
12. 04. 2021 dla klasy 7 c
09. 04. 2021 dla klas 7 a oraz 7 b
Temat: Ćwiczenia i zadania utrwalające działania na pierwiastkach.
*
Witam Was Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie, tak naprawdę utrwalająca juz poznane działania.
Zaczniemy od powtórzenia.
*
I jeszcze filmik
I jeszcze jeden
Spróbujcie zrobić kilka przykładów z zadania 13 / 255
*
Podobne zadania robiliśmy na teamsach.
Podobnie – spróbujcie zrobić niektóre przykłady z
zadania 10 : a, c, e, g / 254
*
Jeszcze jeden filmik, powtórzenie działań
I jeszcze jeden, utrwalamy dzielenie, trochę inny sposób
I jeszcze zadanie 16 / 255
- a)
- pole prostokąta, czyli P = a * b
- b)
- pole trójkąta P = 1/2 a * h
- c)
- pole trapezu P = 1/2 ( a + b ) * h
- na pewno potraficie wykonać działania na pierwiastkach
*
Utrwalajcie działania, we wtorek na teamsach sprawdzimy zadania.
Pozdrawiam serdecznie 🙂
*
08. 04. 2021
Temat: Wyłączanie i włączanie czynnika przed znak pierwiastka.
*
Witam Was!
*
Po lekcji na teamsach.
Robiliśmy niektóre przykłady z zadań z podręcznika:
- 2 / 253
- 7 / 254
- 8 / 254
- 9 / 254
- 13 / 255
*
Praca domowa : dokończcie zad. 8, 9 / 254
Pozdrawiam serdecznie, jutro lekcja na platformie
*
Dzisiaj dalej ćwiczymy wyłączanie czynnika przed pierwiastek. Po lekcjach i obejrzeniu filmików już nie powinniście mieć problemów.
07. 04. 2021
Temat: Działania na pierwiastkach – ćwiczenia.
*
Witam Was Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
*
Dzisiaj dalej działania na pierwiastkach.
Kilka filmików w ramach powtórzenia.
*
Oglądamy dalej
- i dalej
*
*
I dzisiejsza lekcja. Mam nadzieję, że teraz już nie będzie problemów 🙂
*
Już ostatni, oglądajcie, powtarzajcie
*
Robiliśmy zadania z podręcznika:
- 1 / 253
- 3 / 253
- powtarzaliśmy – 5 / 253
- 6 / 253
*
To wszystko, do jutra na teamsach. Pozdrawiam wszystkich 🙂
*
31. 03. 2021
Temat: Działania na pierwiastkach.
*
Witam Was!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj omawialiśmy iloczyn i iloraz potęg, który możemy zamienić na potęgę iloczynu i ilorazu.
[ teoria i przykłady strona 252 ]
*
I przykłady
*
Robiliśmy przykłady z zadań 3, 4, 5 / 253
*
Dzisiaj to wszystko, bez pracy domowej.
Pozdrawiam serdecznie, Spokojnych i zdrowych Świąt Wielkanocnych 🙂
*
30. 03. 2021
Temat: Obliczanie pierwiastków i zapisywanie ich w prostszej postaci.
*
Witam Was Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj jeszcze ćwiczymy zapisywanie pierwiastków w prostszej postaci. Nawiązujemy tutaj do działań na wyrażeniach algebraicznych – zapisywanie iloczynu w postaci sumy. Z tym wszyscy sobie doskonale radziliście – wróćcie więc do swoich notatek.
Robiliśmy zadania:
- 16 c, e / 250
- 22 a, c / 250
- pozostałe przykłady z tych zadań to praca domowa
- i jeszcze zaokrąglanie – zawsze według tych samych zasad, przypomnieliśmy je sobie na lekcji
- ważne jest zapamiętanie pierwiastków kwadratowych z liczb 2 oraz 3
- kilka przykładów z zadania 12 : b, e / 249 , pozostałe to praca domowa
*
Pozdrawiam, do jutra 🙂
*
29. 03. 2021 dla klasy 7 c
26. 03. 2021 dla klas 7 a oraz 7 b
Temat: Obliczanie pierwiastków i zapisywanie ich w prostszej postaci.
*
Witam Was!
*
Dzisiaj lekcja na platformie. Pewne rzeczy podam Wam już rozwiązane, pozostałe przykłady z danych zadań to praca domowa na wtorek.
Obliczajcie, ćwiczcie – traktujcie pierwiastki jako pewnego rodzaju łamigłówki.
Jeszcze przykłady z podręcznika
Pamiętajcie o notatce w zeszycie, wzory, przykłady. 🙂
Zaczynamy zadania, w podręczniku to strony 249 – 250.
Pierwiastek do potęgi drugiej – wynik to liczba pod pierwiastkiem, podobnie sześcienny do potęgi trzeciej.
b) = 13
c) = 15
f) = 7
g) = 9
Tutaj podobnie, pamiętajcie o potęgowaniu nie tylko pierwiastka, ale również liczby, która stoi koło pierwiastka
a) = 4 x 3 = 12
b) = 4 x 2 = 8
c) = 3 x 7 = 21
g) = 0,01 x 10 = 0,1
= – 6 x 15 = ( – 90 )
Jeszcze filmiki
Jeszcze kilka przykładów
W tych przykładach postępujemy podobnie , jak w jednakowymi jednomianami – to macie opanowane. Można w jednakowy sposób podkreślać jednomiany podobne – i robimy na nich obliczenia.
*
To wszystko, nie powinniście mieć trudności z obliczeniami.
Dla chętnych, te przykłady pojawiły się w ” przekopiowanych ” przykładach
Może dacie radę, musimy pozbyć się pierwiastka, a więc zmniejszyć wykładnik potęgi, odjąć odpowiednio 2 lub 3.
*
Jeszcze raz – przypominam o notatce w zeszycie.
Pozdrawiam , do wtorku 🙂
*
25. 03. 2021
Temat: Pierwiastki – zapisywanie w prostszej postaci.
*
Witam Was !
*
Po lekcji na teamsach.
Pamiętajcie o notatce w zeszycie.
Trochę więcej obliczeń związanych z pierwiastkami.
Robiliśmy niektóre przykłady z różnych zadań z podręcznika:
- 5, 6, 7 / 248
- 13, 14 / 249
- praca domowa – dokończcie proszę pozostałe przykłady z tych zadań
*
Jeszcze kilka filmików, małe powtórzenie
24. 03. 2021
Temat: Pierwiastek kwadratowy i pierwiastek sześcienny.
*
Witam Was!
*
Po lekcji na teamsach.
Zaczynamy pierwiastki i pierwiastkowanie.
Pierwiastkowanie to działanie odwrotne do potęgowania.
Pierwiastek kwadratowy
Jaka liczba podniesiona do potęgi drugiej da nam liczbę podpierwiastkową?
Pierwiastek sześcienny
I odpowiednio, jaka liczba podniesiona do potęgi trzeciej da nam liczbę podpierwiastkową
Zadania 1, 2 / 248
- Tylko to, proszę o notatkę i utrwalenie wiadomości z lekcji.
- Zad. 32, 33 / 261 – podręcznik
I w ramach powtórzenia – filmiki
Dalej oglądacie
Jeszcze sześcienny
Pozdrawiam, do jutra 🙂
*
23. 03. 2021
Temat: Zadania i ćwiczenia utrwalające – notacja wykładnicza.
*
Witam Was!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj – działania i przekształcenia związane z notacją wykładniczą, i również z potęgami.
Ćwiczenia dostępne w pliku – w każdym z zespołów , jako whiteboard.
Ćwiczcie, pozdrawiam 🙂
*
22. 03. 2021 dla klasy 7 c
19. 03. 2021 dla klas 7 a oraz 7 b
Temat: Zadania tekstowe – notacja wykładnicza.
*
Witam Was!
*
Lekcja na platformie. Wymaga od Was większego zainteresowania i zaangażowania.
Zaczniemy od powtórzenia – obejrzyjcie filmik
*
To lekcja wczorajsza.
Teraz potęga o wykładniku ujemnym.
*
Zamiana jednostek, dzisiaj o tym mówiliśmy. Obejrzyjcie proszę
*
Dzisiaj spróbujemy rozwiązać zadania tekstowe, stosując notację wykładniczą.
Zad. 6 / 243
Spróbujcie zrobić sami, sprawdźcie odpowiedzi
- a)
- 1 m = 1000 mm, a więc 10 do potęgi 3
- 10 -4 m = 10 -1 mmm
- b)
- 10 -4 m razy 10 do potęgi 3
- 10 -1 m
- c)
- powiększony milion razy czyli 10 do potęgi 6
- 10 do potęgi 2 m
- d)
- 3,3 razy 10 -8 m
Zad. 8 / 243
- a)
- dodajemy
- 3, 4 + 1, 9 = 5, 3
- dopisujemy potęgę 10 do potęgi 6
- b)
- o ile więcej, a więc odejmujemy liczby
- 3, 4 – 1, 9 = 1, 5
- dopisujemy potęgę 10 do potęgi 6
*
Praca domowa : zad. 5 oraz 7 / 243
*
Na zakończenie jeszcze jeden filmik
*
To wszystko, lekcja na kilka dni, we wtorek spotykamy się na teamsach.
Pozdrawiam Was 🙂
*
18. 03. 2021
Temat: Notacja wykładnicza cd.
*
Witam Was!
*
Po lekcji na teamsach.
Sprawdziliśmy prace domową , nikt z Was nie zgłasza problemów. Mam nadzieję, że rozumiecie zapisywanie liczb w notacji wykładniczej.
Dzisiaj omawialiśmy zapisywanie małych i bardzo małych liczb w notacji.
Po raz pierwszy wykładnik potęgi nie jest liczba naturalną. To już liczba ujemna.
Zadania z podręcznika – przykłady:
- zad. 3 c, d / 242
- zad. 4 d / 242
- zad. 1 / 242
Praca domowa –
- dokończcie zad. 3 oraz 4 / 242
- zad. 2 / 242
*
Dzisiaj to wszystko, kolejna lekcja na platformie, pozdrawiam
*
17. 03. 2021
Temat: Notacja wykładnicza.
*
Witam Was!
*
Po lekcji na teamsach.
Nowy temat – notacja. Duże liczby przedstawione w krótkiej postaci.
- Liczba w notacji musi być równa lub większa od 1 , ale mniejsza od 10. I oczywiście potęga liczby 10.
- omawialiśmy przykłady z podręcznika, str. 237 – 238
- zad. 4 / 239
- zad. 5 d / 239
- zad. 6 c / 239
- praca domowa – dokończcie zad. 5 oraz 6 / 239
- Próbujcie sami !
*
Do jutra, pozdrawiam
*
16. 03. 2021
Temat: Obliczenia związane z potęgami.
*
Witam Was!
*
Po lekcji na teamsach.
W dalszym ciągu ćwiczymy obliczenia związane z potęgami.
Sprawdzaliśmy prace domową, robiliśmy przykłady z zadania 13 / 235.
Praca domowa – to w dalszym ciągu utrwalanie, tak, aby sprawnie robić obliczenia zwiazane z potęgami.
Pozdrawiam Was, do jutra 🙂
*
15. 03. 2021 dla klasy 7 c
12. 03. 2021 dla klas 7 a oraz 7 b
Temat: Działania na potęgach – ćwiczenia utrwalające.
*
Witam Was!
*
Lekcja na platformie.
Zaczniemy od filmików podsumowujących działania na potęgach. Dużo przykładów robiliśmy na lekcjach – obejrzycie mimo wszystko.
Jeżeli jeszcze ktoś z Was nie zawsze wie , jak zamieniać , obliczać potęgi – cofnijcie sie do poprzednich filmików.
Zaczynamy 🙂
Oglądajcie dalej
Kolejne działania 🙂
*
Spróbujcie zrobić zadanie 2 / 234
- pierwsza liczba – wykładniki mnożymy, druga – wykładniki dodajemy
- większa oczywiście pierwsza z liczb, 8 do potęgi 7 razy
- druga liczba
- 14 = 2 razy 7, otrzymamy 2 do potęgi 7 oraz 7 do potęgi 7
- oczywiście 2 do potęgi 7 redukują się
- pozostaje 7 do potęgi 7
- druga liczba : wykładniki odejmujemy, otrzymamy 7 do potęgi 8 i ta liczba jest większa 7 razy ( obliczamy dzieląc )
- zadania 7 oraz 9 / 235
- spróbujcie sami – sprawdźcie się, wszystkie zamiany były na lekcjach, filmiki również są przydatne
- pamiętajcie :
- 4 = 2 razy 2
- 8 = 2 do potęgi 3
- 9 = 3 do potęgi 2
- 32 = 2 do potęgi 5
- 125 = 5 do potęgi 3
- 15 = 3 razy 5;
- 21 = 3 razy 7
- 10 = 2 razy 5
- 6 = 2 razy 3
*
- dla chętnych – oczywiście z wytłumaczeniem, możecie odesłać – zadanie 10 oraz 11 / 235
To wszystko, do następnych zajęć na teamsach, pozdrawiam
*
11. 03. 2021
Temat: Działania na potęgach.
*
Witam was!
*
Po lekcji na teamsach.
Podsumowujemy poznane działania na potęgach – zaczniemy od filmików
Jeszcze jeden
*
To oczywiście podsumowanie poprzedniej lekcji, wszystko wykorzystaliśmy dzisiaj
*
- omówiliśmy zadanie 1 / 234
- robiliśmy niektóre przykłady z zadań : 4, 6 / 234
- zad. 8 a, d / 235
- praca domowa – dokończcie zadania, które zaczęliśmy na lekcji
*
Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam , następna lekcja na platformie
*
10. 03. 2021
Temat: Potęgowanie iloczynu i ilorazu.
*
Witam Was!
*
Po lekcji na teamsach.
Teraz trochę inaczej – różne podstawy potęg, ale ten sam wykładnik.
- potęga iloczynu = iloczynowi potęg
- potęga ilorazu = ilorazowi potęg
- zad. 1 – a, b, f, g / 232
- zad. 2 c, d / 232
- zad. 3 a, b, f / 232
- praca domowa – dokończcie proszę zadania, które robiliśmy na lekcji. Nie powinniście mieć z nimi problemu
*
Pozdrawiam, do jutra na teamsach.
*
09. 03. 2021
Temat: Potęga potęgi – ćwiczenia.
*
Witam Was!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj – w dalszym ciągu – ćwiczyliśmy potęgowanie potęgi, samo potęgowanie oraz iloczyn potęg o tych samych podstawach.
Ćwiczcie, próbujcie robić sami przykłady – to trzeba wszystko utrwalić.
Robiliśmy zadanie, po sprawdzeniu pracy domowej, 8/ 230 a oraz c. Praca domowa to przykład b z zadania 8 / 230
*
Do jutra, pozdrawiam
*
08. 03. 2021 dla klasy 7 c
05. 03. 2021 dla klas 7 a oraz 7 b
Temat: Zadania i ćwiczenia utrwalające – potęgi.
*
Witam Was!
Dzisiaj lekcja na platformie.
Zaczniemy od filmiku
*
I jeszcze jeden
*
Tyle filmiki.
*
Przykłady z zadań 7 / 230 oraz sprawdź czy umiesz / 231
Pamiętajcie – plik z przykładami jest w teamsach. To whiteboard 17.
Proszę , przepiszcie wszystko. Ćwiczcie, ćwiczcie….. Pozdrawiam
*
04. 03. 2021
Temat: Potęgowanie potęgi.
*
Witam Was!
*
Po lekcji na teamsach.
*
Dzisiaj kolejne działanie – potęgowanie potęgi.
Zapamiętajcie – potęgując potęgę mnożymy wykładniki potęgi.
*
- Cała lekcja na teamsach, w zakładce pliki, proszę – jak zawsze notatka i ćwiczcie, ćwiczcie …
- Robiliśmy niektóre przykłady z zadań 1, 2, 3, 4 / 229
- Pozostałe przykłady z tych zadań to praca domowa, na wtorek
- Następna lekcja na platformie, pozdrawiam Was serdecznie
*
03. 03. 2021
Temat: Zadania i ćwiczenia utrwalające – iloczyn i iloraz potęg o jednakowych podstawach.
*
Witam!
*
Po lekcji na teamsach.
*
- Dzisiaj lekcja do ściągnięcia i przećwiczenia na teamsach, z whiteboardu.
- robiliśmy niektóre przykłady z zadań: 6, 7, 8 / 227
- praca domowa – pozostałe przykłady z zadań 6, 7, 8 / 227 oraz sprawdź, czy umiesz – strona 228
*
N adzisiaj to wszystko, pozdrawiam
*
02. 03. 2021
Temat: Iloczyn i iloraz potęg o jednakowych podstawach.
*
Witam Was!
*
Po lekcji na teamsach.
Zaczynamy działania na potęgach.
- Możemy mnożyć lub dzielić potęgi wówczas, gdy mają jednakowe podstawy.
- Jeżeli nie mają, tak musimy pozamieniać liczby, aby uzyskać jednakowe podstawy.
- Mnożąc potęgi – dodajemy ich wykładniki
- Dzieląc potęgi – odejmujemy ich wykładniki
- stosujemy – w działaniach – kolejność wykonywania działań
*
Robiliśmy niektóre przykłady z zadań z podręcznika – pozostałe przykłady to praca domowa
- Zad. 1, 2, 5 / 226
*
I jeszcze małe powtórzenie – obejrzyjcie filmiki 🙂
I jeszcze jeden
*
Na dzisiaj to wszystko, do jutra na teamsach, pozdrawiam serdecznie
*
01. 03. 2021 dla klasy 7 c
26. 02. 2021 dla klas 7 a oraz 7 b
Temat: Potęga o wykładniku naturalnym – obliczanie wartości wyrażeń.
*
Witam Was!
*
Dzisiaj lekcja na platformie.
Zacznę od przypomnienia wiadomości z poprzedniej lekcji.
Obejrzyjcie proszę filmiki
Jeszcze jeden
*
Dzieci – zadanie 16 / 224
przedstawię już rozwiązania
- a)
- = 32 – ( -32 ) = 32 + 32 = 64
- c)
- = 1/9 * 27 = 3
- e)
- = 1/3 * 9 + 1/4 * 4 = 3 + 1 = 4
- h)
- = 1/8 : 1/36 – ( – 8 )
- dzielenie przez ułamek to mnożenie przez jego odwrotność
- = 1/8 * 36/1 + 8 = 4 i 4/8 + 8 = 12 i 1/2
- k)
- = 27 – 4 – 1 = 22
- pozostałe przykłady z tego zadania wykonajcie jako pracę domową
- również – proszę wykonajcie zadanie 17 / 224
*
Jeszcze zaczniemy zadanie 13 / 223
założenie to 10 potęga liczby 2 = 1024
- a)
- parzysta potęga, potęgujemy liczbę ujemną, a więc wynik dodatni
- = 1024
- b)
- minus nie jest potęgowany
- = ( – 1024 )
- d)
- – 0,5 to odwrotność liczby wyjściowej, a więc wynik to 1/…
- = ( – 1/ 1024)
- dwa ostatnie przykłady w tym zadaniu – to liczba powiększona dwa razy ( 10 potęga liczby 2 razy 2 ) oraz liczba zmniejszona dwa razy ( 10 potęga liczby 2 podzielona przez 2 )
- a więc odpowiednio
- = 2048
- = 512
- wykonajcie pozostałe przykłady z tego zadania
- jako pracę domowa – wykonajcie jeszcze ” sprawdź czy umiesz ” / 225
*
Na dzisiaj to wszystko, oczywiście dodatkowo tłumaczenie na teamsach.
pozdrawiam Was serdecznie
*
25. 02. 2021
Temat Potęga o wykładniku naturalnym.
*
Dzień dobry!
*
Po lekcji na teamsach.
Podsumowanie wiadomości już poznanych w klasach młodszych.
- wzory – potęga o wykładniku naturalnym – podręcznik strony 220 – 221
- niektóre przykłady z zadań: 1, 3 / 221
- zad. 2 / 221
- niektóre przykłady zad. 4 / 222
- małe utrwalenie, obejrzyjcie filmik
*
- praca domowa – dokończ zad. 1, 3 / 221 ; zad. 6, 7 / 222
- dla chętnych – zad. 10 / 222
*
Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam ,
*
24. 02. 2021
Temat: Zadania i ćwiczenia utrwalające – rozwiązywanie zadań.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Podsumowujemy poznane schematy rozwiązywania równań oraz przekształcania wzorów.
*
23. 02. 2021
Temat: Przekształcanie wzorów – ćwiczenia utrwalające.
*
Dzień dobry!
*
Po lekcji na teamsach.
*
Sprawdzenie pracy domowej, wyjaśnianie, tłumaczenie.
Zadania z podręcznika : 7 / 21 oraz 47, 48 / 218
*
Ćwiczcie jak najwięcej.
*
Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam
*
22. 02. 2021. dla klasy 7 c
19. 02. 2021 dla klas 7 a oraz 7 b
Temat: Przekształcanie wzorów.
*
Witam Was!
*
Dzisiaj lekcja na platformie.
Mały wstęp był na lekcji.
Wyznaczanie ze wzoru danej wielkości to po prostu rozwiązanie równania względem danej niewiadomej.
Wykonujemy wszystkie przekształcenia, które stosowaliśmy rozwiazując równanie.
Zad. 1 / 210
- D = 3( e + f )
- wyznaczamy f
- zamieniamy równanie stronami, tak, aby f znalazło się po lewej stronie równania
- 3( e + f ) = D
- dzielimy obie strony przez 3 – pozbywamy się 3
- e + f = D / 3
- odejmujemy e lub przenosimy na druga stronę , zmieniając znak
- f = D / 3 – e { D : 3 – e }
Zad. 2 / 210
- R = a x / b
- mamy wyznaczyć x
- zamieniamy stronami równanie
- a x / b = R
- pozbywamy się mianownika, mnożymy obie strony przez b
- otrzymujemy
- a x = R b
- dzielimy obie strony przez a – tak, jak przez liczbę stojącą przy niewiadomej
- otrzymujemy
- x = R b / a
*
- przeanalizujcie przykłady z podręcznika, strony 208 – 209
- praca domowa – na wtorek , dokończcie zad. 1, 2 / 210
- i jeszcze filmik
*
To na dzisiaj wszystko, pozdrawiam, do wtorku
*
18. 02. 2021
Temat: Procenty w zadaniach tekstowych.
*
Dzień dobry!
*
Po lekcji na teamsach.
*
Dzisiaj procenty, układanie równań do zadań , w których występują procenty.
- robiliśmy zadania 2, 3, 5 / 206
- możecie ćwiczyć zadania, układanie równań – pozostałe zadania z tej strony
*
Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam.
*
17. 02. 2021
Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych – zadania różne.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj robiliśmy zadania ze strony 200.
Osoby zgłaszające się robiły zadania bardzo dobrze. Mam nadzieje, że coraz więcej z Was potrafi układać równania do zadań i je rozwiązywać.
*
Jutro ostatni typ zadań – zadania z procentami.
Prosiłam o obejrzenie filmiku
*
Prosiłam również o przeanalizowanie przykładu ze strony 204.
Jutro będziemy rozwiązywać zadania ze strony 206.
*
Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam.
*
16. 02. 2021
Temat: Zadania tekstowe – zadania różne – monety, liczby.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Tłumaczyliśmy, omawialiśmy i wyjaśnialiśmy zadania z pracy domowej. Zadania dotyczące wieku ludzi – to schemat, mam nadzieję, że coraz więcej z Was potrafi już zrobić zadania.
Dzisiaj kolejne rodzaje zadań – obliczanie liczby monet, czy liczby osób znając kolejne części / ułamki osób uczestniczących w danym ” spotkaniu „.
*
Zwróćcie uwagę na zadania:
- 12 / 199
- zadania ze strony 200
*
Proszę – ćwiczcie – jutro będziemy dalej tłumaczyć , każde zrobione przez Was zadanie to Wasz sukces.
*
I jeszcze filmik
*
To na dzisiaj wszystko, pozdrawiam
*
15. 02. 2021 dla klasy 7 c
12. 02. 2021 dla klas 7 a oraz 7 b
Temat: Zadania tekstowe – obliczanie wieku ludzi.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie.
Kolejny typ zadań. Wymaga uważnego czytania treści zadania i konsekwentnego zapisywania danych. Oczywiście możecie robić zadania innym, wybranym przez Was sposobem.
*
Rozwiązując zadania – zapisujemy dane w tabelce
Zad. 20 / 20
wiek córki to x – i tak zapisujemy dane i równanie
obecnie za 20 lat
Matka 7x 7x + 20
Córka x x + 20
za 20 lat Mama będzie 2 razy starsza od córki = 2 ( x + 20 )
układamy równanie
7x + 20 = 2 ( x + 20 )
7x + 20 = 2x + 40
zamieniamy stronami, porzadkujemy
7x – 2 x = 40 – 20
5x = 20
obie strony dzielimy przez 5
x = 4
Mama ma : 7 razy 4 , a więc 28 lat
Zad. 21 / 200
x – wiek Grzesia obecnie
x – 3 wiek G. trzy lata temu
x + 3 wiek G. za trzy lata
za 3 lata Grześ będzie trzy razy starszy niż 3 lata temu
3 ( x – 3 )
piszemy równanie
x + 3 = 3 ( x – 3 )
x + 3 = 3x – 9
x – 3x = ( – 9 ) – 3
– 2x = ( – 12 )
obie strony dzielimy przez ( – 2 )
x = 6
Obejrzyjcie jeszcze filmik
*
Sami wszystko przećwiczcie, to ważne!
*
Tym razem praca domowa
- zad. 22 / 200 – dla chętnych
- zad. 23 / 201 – dla wszystkich
- zad. 25 / 216 – dla wszystkich
*
Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam
*
11. 02. 2021
Temat: Zadania tekstowe – zadania geometryczne.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
dzisiaj inny rodzaj zadań – geometria. Na ogół nie sprawiała Wam problemów:
- zad. 27 / 202
- pozostałe do ćwiczenia
- zad. 32 oraz 33 / 216
- pozostałe do ćwiczenia
- filmik w ramach powtórzenia
*
Na dzisiaj to wszystko, ćwiczcie – również rozwiązywanie równań. Pozdrawiam
*
10. 02 . 2021
Temat: Zadania tekstowe – obliczenia pieniężne.
*
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj uczymy się układania równań do zadań tekstowych.
*
- dzisiaj na lekcji robiliśmy zadania 1, 3, 6, 8 / 197 – 198
- praca domowa – do ćwiczenia zadania, które opuściliśmy
- jeszcze dla utrwalenia filmik
*
I jeszcze dla niektórych z Was – powtórzenie – rozwiązywanie równań
*
Na dzisiaj to wszystko, do następnej lekcji, pozdrawiam
*
09. 02. 2021
Temat: Rozwiązywanie równań – utrwalenie wiadomości.
*
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj utrwalaliśmy rozwiązywanie równań – sprawdzaliśmy pracę domową.
Proszę ćwiczcie, oglądajcie filmiki, sprawdzajcie notatki z lekcji.
Dodatkowo – równania z podręcznika ze stron 214 – 215 i każde dostepne.
*
Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam.
*
08. 02. 2021 dla klasy 7 c
05. 02. 2021 dla klas 7 a oraz 7 b
Temat: Ćwiczenia utrwalające – rozwiązywanie równań.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie naukazdalna.pl
W dalszym ciągu rozwiązywanie równań.
Proszę – ciągle filmiki, nie będę ich po raz kolejny dołączać.
- w ramach ćwiczeń – zad. 5 / 194. To umiecie już zrobić.
*
Spróbuję pokazać, jak zrobić równania innego typu
*
zadania 12 / 195
- d).
- 2x + 3 / 5 = 2 – x / 3 + x
- tak, jak przy dodawaniu ułamków, wspólny mianownik dla 3 i 5 to 15
- wszystko razy 15
- 15 * 2x + 3 / 5 = 15 * 2 – x / 3 + 15 * x
- skracamy: 15 i 5 przez 5 , 15 i 3 przez 3
- otrzymamy
- 3 * ( 2 x + 3 ) = 5 * ( 2 – x ) + 15 * x
- wyrażenie algebraiczne – tu jeszcze nic nowego
- 6x + 9 = 10 – 5x + 15x
- przenosimy na lewą stronę niewiadome, a na prawą wiadome – liczby, zmieniając znak na przeciwny
- otrzymamy
- 6x + 5x – 15x = 10 – 9
- obliczamy
- – 4x = 1
- obie strony dzielimy przez ( – 4 )
- otrzymamy
- x = ( – 1/4 )
- ćwiczcie – jak najwięcej przykładów z tego zadania, jeżeli ktoś umie, nie musi oczywiście robić
*
zad. 13 / 195
- f).
- ( x – 3 )( 4x + 2 ) = 4x 2 + 3
- 4x 2 to cztery x kwadrat
- mnożymy sumy
- 4x 2 + 2x -12x – 6 = 4x 2 + 3
- przenosimy na odpowiednie strony, zmieniając znaki na przeciwne
- 4x 2 + 2x – 12x – 4x 2 = 3 + 9
- 4x 2 redukuje się
- otrzymamy
- – 10x = 9
- obie strony dzielimy przez ( -10 )
- x = ( – 0,9 )
- ćwiczcie – jak najwięcej przykładów z tego zadania, jeżeli ktoś umie, nie musi oczywiście robić
*
Pamiętajcie o ustnej formie zaliczenia tego działu, zgłaszajcie się !
*
To na dzisiaj wszystko, pozdrawiam Was serdecznie, do usłyszenia
*
04. 02. 2021
Temat: Zadania utrwalające – rozwiązywanie równań.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Wykorzystujemy poznane wyrażenia algebraiczne do przekształcania równań.
Robiliśmy przykłady z podręcznika:
- zad. 3 / 194
- zad. 10 / 195
*
Pozostałe przykłady z tych zadań to praca domowa – na wtorek!
Jutro lub w poniedziałek lekcja na platformie naukazdalna.pl
*
Pozdrawiam serdecznie
*
03.02.2021
Temat: Rozwiązywanie równań.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj poznawaliście różne sposoby rozwiązywania równań, równań różnego rodzaju.
*
Robiliśmy ćwiczenie – rozwiązywaliśmy równania ze strony 192.
*
Praca domowa:
- przeanalizujcie przykłady ze stron 192 – 193.
- zad. 1 a, b, c, d, e / 193
- zad. 2 a, b, c, d / 193
- jeszcze w ramach powtórzenia filmik
*
I jeszcze dalej
*
Oglądamy dalej
*
Teraz równania z ułamkami
*
Proszę oglądajcie, róbcie równocześnie, sprawdzajcie się
To na dzisiaj wszystko, do jutra
*.
02. 02. 2021
Temat: Liczby spełniające równanie.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj dużo osób ma problemy z wydajnością internetu, systemu.. Nawet mobidziennik źle pracuje.
Stąd wszystko opisuję.
Lekcja dzisiaj to kolejne rzeczy związane z równaniami.
Proszę o dokładną notatkę do zeszytu – wszystko do zapamiętania.
- każdą liczbę spełniającą dane równanie nazywamy rozwiązaniem równania
- zad. 1 a / 190
- 2x – 1 = 7 podstawiamy zamiast x kolejne liczby,
- 2 * 1 – 1 = 7, 2 – 1 = 7 , to nie jest prawdziwe
- 2 * 4 – 1 = 7 , 8 – 1 = 7 – a więc 4 jest rozwiązaniem równania, spełnia równanie
- strona 189 na dole , tutaj tylko wnioski !
- 1. jedno rozwiązanie
- 2. równanie kwadratowe – tu równanie ma dwa rozwiązania
- 3. tego typu równanie – trzy rozwiązania
- 4. równanie ma nieskończenie wiele rozwiązań , otrzymujemy rozwiązanie 0 = 0 , takie równanie nazywamy równaniem tożsamościowym
- 5. równanie nie ma żadnego rozwiązania, żadna liczba nie spełnia tego równania, otrzymujemy rozwiązanie np. 0 = 1 , takie równanie nazywamy równaniem sprzecznym
*
ćwiczenie B strona 190 , otrzymujemy kolejno rozwiązania
- x = 2
- x = -2
- x = 2 lub x = -2
- x = -2
- tak więc drugie i czwarte równanie mają ten sam zbiór rozwiązań, to samo rozwiązanie; takie równania nazywamy równaniami równoważnymi
*
zadanie 10 a / 191
- odpowiednio: x = 5 oraz x = – 5 , są to więc równania równoważne
*
Dla utrwalenia filmik
*
Jeszcze jeden, tutaj trochę inne nazewnictwo, równania oznaczone i nieoznaczone, oczywiście to ten sam rodzaj równań
*
I jeszcze praca domowa, oczywiście podręcznik, proszę o jej wykonanie
- zad. 1 b, c / 190
- zad. 10 b, c, d / 191
*
To dzisiaj wszystko, pozdrawiam Was i do jutra
*
01. 02. 2021 dla klasy 7 c
29. 01. 2021 dla klas 7 a oraz 7 b
Temat: Do czego służą równania?
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie .
Zaczynamy nowy dział, tutaj dużo będziemy rozmawiać na teamsach, rozwiązywać równania, zapisywać równania do zadań, aby wszystko lepiej i łatwiej obliczyć.
*
W podręczniku to temat na stronach 186 – 188.
Przeczytajcie proszę przykłady ze strony 186.
*
Teraz filmik
*
Czytajcie uważnie zadanie i zapisujcie – jako niewiadomą x to , co w zadaniu jest tą niewiadomą.
Spróbujcie zrobić sami, potem tylko sprawdźcie moje odpowiedzi!
Pamiętajcie, że 100% to 1, 30% to 0,3
*
Zad. 1 / 187
- x + 12 = 41
- 2x = 27
- y/2 = 35
- 2 + 8 = 21
- t – 16 = 47
*
Zad. 3 / 187
- 4 a + 17 = 49
- 14 b = 49
- 1/2 ( 16 + 2 c ) 10 = 120
- 1/2 * 2 d * 12 = 96
*
Zad. 5 / 187
- x + 2 x + 1 = 19
- x + x + 5 = 27
- 3 x = 2 ( x + 2 )
- 2 x – 5 = x + 10
*
Zad. 7 / 188
- x + 0,7 x = 34
- 0,93 x – 300 = 2500
- x – 12 = 0,6 x
*
Mam nadzieję, że większość z Was już wie, jak zapisywać proste wyrażenia i zadania za pomocą równań. Opanowane wyrażenia algebraiczne, a każdy z Was wie, w jakim stopniu opanował materiał, i napisał sprawdzian, pomogą Wam w zrozumieniu rego działu.
*
Praca domowa -:
- zad. 2 / 187
- zad. 4 / 187 – trudniejsze !
- zad. 6 / 188
- sprawdź czy umiesz / 188 – nie tylko literki jako odpowiedź!!
Praca domowa na wtorek – nic mi nie odsyłacie, porozmawiamy na teamsach!
Pozdrawiam
*
28. 01. 2021
Temat: Omówienie i poprawa sprawdzianu.
*
27. 01. 2021
Temat: Sprawdzian: ” Wyrażenia algebraiczne” .
*
26. 01. 2021.
Temat: Zadania utrwalające – wyrażenia algebraiczne.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na teamsach.
Robiliśmy zadania powtórzeniowe przed sprawdzianem. Zadania z podręcznika ze stron 180 – 185.
Jutro piszecie sprawdzian, przypominam – nie otwieracie sprawdzianu wcześniej, dopiero gdy zaczniemy lekcję.
*
Dzisiaj to wszystko, pozdrawiam
*
25. 01. 2021 dla klasy 7 c
22. 01. 2021 dla klas 7 a oraz 7 b
Temat: Powtórzenie przed sprawdzianem.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie.
Przypomnimy sobie zagadnienia związane z wyrażeniami algebraicznymi.
Na co zwrócić szczególna uwagę:
- zapisywanie za pomocą wyrażeń algebraicznych – zadań tekstowych, np. 7 / 157; 14, 15 / 158; nie będzie zadań związanych z obliczaniem lat – ile młodszy itp.
- obliczanie wartości liczbowej wyrażeń algebraicznych – 3, 4 / 160
- co to jest jednomian, rozróżnianie, jednomiany podobne – sprawdź, czy umiesz str. 164
- redukcja wyrazów podobnych czyli czyli zapisz w prostszej postaci – zad. 6 / 166; 8 / 167
- dodawanie i odejmowanie sum algebraicznych – 1, 4, 10 / 169-170
- mnożenie sumy przez jednomian i sumy przez sumę – proste przykłady – 2 / 172; 2 / 175
*
Proste przykłady, praca przygotowana na 20 minut, piszcie przez 30 minut, 14 zadań , zadania zamknięte – zawsze 4 odpowiedzi, tylko jedna jest poprawna.
Piszecie na teamsach.
*
To wszystko na dzisiaj.
Jeżeli macie jakieś pytania – porozmawiamy we wtorek na teamsach lub piszcie wcześniej na mobidzienniku.
*
Pozdrawiam Was serdecznie, miłego odpoczywania 🙂
*
21. 01. 2021
Temat: Mnożenie sum algebraicznych – ćwiczenia utrwalające.
*
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach. Małe powtórzenie.
Sprawdzaliśmy pracę domową, zadanie 2 / 175.
Przykłady z zadania 3 / 175
Zadanie 5 / 175, tutaj nowe wzory, dodatkowo, rozszerzenie wiadomości.
Zadanie 6 / 176
*
Przeanalizujcie w domu zada. 10 / 176 oraz sprawdź czy umiesz / 177
*
Może w ramach powtórzenia – filmik
Na dzisiaj to wszystko, jutro lekcja na platformie zdalnej – dla 7 a oraz 7 b, w poniedziałek dla 7 c.
*
Pozdrawiam, powtarzajcie na sprawdzian 🙂
*
20. 01. 2021.
Temat: Mnożenie sum algebraicznych.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Małe przypomnienie, również dla tych, którzy nie uczestniczyli w lekcji.
Zaczniemy od przypomnienia , utrwalenia poprzedniej lekcji. Obejrzyjcie
*
i oglądajcie dalej
*
I jeszcze małe powtórzenie
*
Dzisiaj na lekcji robiliśmy przykłady a, b z zadania 2 / 175 oraz zad. 3 a / 175
Jako prace domową zróbcie kilka przykładów z zad. 2 / 175
*
To wszystko, do jutra, pozdrawiam
*
19. 01. 2021.
Temat: Mnożenie jednomianów przez sumy algebraiczne – ćwiczenia utrwalające.
*
Dzień dobry Dzieci!
Dzisiaj lekcja na teamsach, tutaj jedynie więc podsumowanie.
*
Zadania z podręcznika, strony 172 – 173
- niektóre przykłady zad. 4
- zad. 6 b
- zad. 8 a, b
- zad. 9 a, b
- jeżeli jakiegoś zadania nie zrobiliśmy na lekcji – to wasza praca domowa.
- miłego dnia, saneczkowego – pozdrawiam
*
To lekcja głównie dla 7 c – ale oczywiście pozostali moi uczniowie również mogą powtórzyć !
18. 01. 2021.
Temat: Mnożenie jednomianów – ćwiczenia utrwalające.
*
Dzien dobry w nowym roku!
Wracamy do szkoły zdalnej. Za oknami piękna zima, lepiej będzie nam się pracowało.
*
Małe powtórzenie. Oczywiście zadania w zeszycie, w kratkę.
- Średnia arytmetyczna – to nie jest nowe pojęcie, podręcznik zad. 6 a, b / 173
- Zapisz w najprostszej postaci
zad. 8 a / 173
( kwadrat czyli druga potęga pisana jako x2 )
2x(x – 5) – 3(x2 – 2x) + (x – 2)x=
= 2×2 – 10x – 3×2 +6x + x2 – 2x =
( podkreślamy w jednakowy sposób jednomiany podobne )= otrzymujemy
( x2 zredukował się , wynik 0 ) = ( – 6x)
*
podobnie wykonaj zad. 8 b / 173
( wynik a2 + b2 + c2 )
Lekcję wtorkową na teamsach zaczniemy od sprawdź czy umiesz ze strony 174.
*
To na dzisiaj wszystko, pozdrawiam was, do usłyszenia.
*
22. 12. 2020
Temat: Mnożenie jednomianów przez sumy algebraiczne.
Dzień dobry Dzieci!
*
Dziś lekcja na teamsach – tutaj jedynie krótkie przypomnienie.
*
Podręcznik strony 171 – 174. Robiliśmy różne przykłady ze strony 172.
*
Lekcja ostatnia przed feriami – a więc Dzieci Wesołych Świąt !
*
21. 12. 2020 – dla klasy 7 c
18. 12. 2020 – dla klasy 7 a i 7 b
Temat: Dodawanie i odejmowanie sum algebraicznych – ćwiczenia utrwalające.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie. Na pewno sobie poradzicie. To zadania obejmujące zagadnienia, które tłumaczyliśmy na teamsach.
*
Małe przypomnienie, proszę obejrzyjcie filmiki
I jeszcze jeden
*
Proszę wykonajcie zadania z podręcznika:
- zad. 2 / 169
- zad. 6 / 170
- zad. 10 / 170
- sprawdź czy umiesz , oczywiście z działaniami / 171
*
To wszystko, do usłyszenia, pozdrawiam Was serdecznie
*
17. 12. 2020
Temat: Dodawanie i odejmowanie sum algebraicznych.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj ćwiczyliśmy działania na sumach algebraicznych. Robiliśmy przykłady z podręcznika:
- zad. 1 a, f, l / 169
- zad. 4 d / 170
*
Pozostałe przykłady z tych zadań to praca domowa.
Pozdrawiam, do następnego słyszenia
*
16. 12. 2020
Temat: Sumy algebraiczne.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj poznawaliście sumy algebraiczne.
Proszę zróbcie w zeszycie notatkę, pamiętajcie o przykładach i zadaniach, które robiliśmy podczas zajęć:
- jednomiany, które dodajemy ( lub odejmujemy oczywiście ) to wyrazy sumy
- suma algebraiczna to oczywiście wielomian
- jednomiany podobne to takie, które mają „ten sam układ liter” czyli te same czynniki literowe
- gdy dodajemy jednomiany podobne jedynie dodajemy ich współczynniki liczbowe
- wykonując działania na jednomianach podobnych – upraszczamy sumę algebraiczną, a więc wykonujemy redukcję wyrazów podobnych
*
Podczas zajęć robiliśmy zadania:
- zad. 1 b / 166
- zad. 2 e / 166
- zad. 5 c, d / 166
- zad. 6 – wybrane przykłady / 166
- zad. 8 c / 167
*
I małe przypomnienie
I jeszcze jeden
Ostatni
To powtórka
Inny
Niektóre informacje to może już klasa 8, ale wówczas te wiadomości potraktujcie informacyjnie.
*
Praca domowa :
- dokończcie zad. 6 / 166
- zad. 8 a, b / 167
*
Dzisiaj to wszystko, pozdrawiam, do jutra
*
15. 12. 2020
Temat: Jednomiany.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj omawialiśmy, ćwiczyliśmy – poznawaliśmy jednomiany.
Jednomian to podstawowe wyrażenie, może to być pojedyncza litera, pojedyncza liczba lub iloczyn liczb i liter.
Liczba występująca na początku uporządkowanego jednomianu to współczynnik liczbowy.
*
Podczas lekcji robiliśmy zadania z podręcznika:
- 1 / 163
- 4, 5 / 164
*
Przykłady, których z tych zadań nie zrobiliśmy w szkole podczas zajęć – to praca domowa.
Pamiętajcie również o punktach kratowych, z poprzedniej lekcji. Będziemy rozmawiać o nich na zajęciach.
*
Na dzisiaj to wszystko, do jutra na teamsach, pozdrawiam.
*
14. 12. 2020 – dla klasy 7 c
11. 12. 2020 – dla klas 7 a oraz 7 b
Temat: Wartości liczbowe wyrażeń algebraicznych.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie. Na poprzedniej lekcji tłumaczyliśmy , w jaki sposób obliczamy wartość wyrażenia algebraicznego – podstawiamy w miejsce litery określona liczbę czyli jej zadaną wartość. Dalej wykonujemy działanie, które znacie z arytmetyki.
*
Wykonajcie w zeszycie zadanie 3 / 160
e) 2 x (-2)(-2) – 5(-2 + 1)=
2 x 4 – 5 x (-1)= 8 + 5 = 13 ( pamiętajcie o minusach)
a )42
b) 29
c) 78
d) 3
f) -3
*
Przeanalizujcie punkty kratowe – zad. 7 / 161 , często punkty kratowe na egzaminie !!
*
Zróbcie w zeszycie: sprawdź czy umiesz / 162
*
To wszystko na dzisiaj, do następnej lekcji, pozdrawiam
*
10. 12. 2020
Temat: Test – Figury geometryczne.
*
09. 12. 2020
Temat: Do czego służą wyrażenia algebraiczne?
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
*
Dzisiaj powtarzaliśmy odczytywanie i zapisywanie wyrażeń algebraicznych.
Robiliśmy z podręcznika nastepujące zadania:
- 4 / 156
- 5 / 156
- 7 / 157
Myślę, że wszystko rozumiecie?
*
Praca domowa – do pytania we wtorek, nic mi nie odsyłacie
- zad. 9 / 157
- zad. 12, 15 / 158
*
Przypominam o jutrzejszym sprawdzianie! Nic nie otwieracie, czekacie na realny czas lekcji.
Kolejna lekcja na platformie, pamiętajcie o wykonaniu z niej notatki i pracy domowej.
*
To wszystko, pozdrawiam Was serdecznie
*
08. 12. 2020
Temat: Zadania i ćwiczenia utrwalające – Figury geometryczne.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj powtarzaliśmy zadania związane z układem współrzędnych – obliczanie pola figury, utworzonej przez punkty o określonych współrzędnych, długość odcinka o końcach , które są określone przez punkty położone w układzie współrzędnych, miarę kątów , utworzonych przez wskazówki zegara ( zad. 6 / 148 ).
*
Małe powtórzenie, może będzie łatwiej
*
Zwróćcie uwagę na zadania w podrozdziale Zadania uzupełniające podręcznik str. 148 – 152 .
W czwartek Test – pamiętajcie o kamerkach i mikrofonach.
*
Pozdrawiam
*
04. 12. 2020 – dla klasy 7 a oraz 7 b
07. 12. 2020 – dla klasy 7 c
Temat: Powtórzenie wiadomości przed sprawdzianem.
*
Dzień dobry Dzieci!
Dzisiaj lekcja na platformie.
We wtorek sprawdzian, dzisiaj powtórzenie. Przygotujcie się według punktów, które przedstawiam poniżej – wszystko na pewno napiszecie perfekcyjnie :
- wzajemne położenie prostych / odcinków
- miara kątów z definicji – wierzchołkowe, przyległe, odpowiadające, naprzemianległe
- kąt pełny a zegar
- warunek istnienia trójkąta
- suma kątów w trójkącie,czworokącie i wielokącie foremnym
- pole i obwód wielokąta
- zamiana jednostek pola
- układ współrzędnych – wyznaczanie współrzędnych punktu, obliczanie długości odcinka, obliczanie pola figury
*
Proszę – przygotujcie się do sprawdzianu według tych zagadnień. We wtorek – powtórzenie na teamsach – będziemy wszystko tłumaczyć.
*
Pamiętajcie – nie otwieracie wcześniej sprawdzianu, nie sprawdzacie, nie klikacie. Wcześniejsze wyświetlenie przez Was testu – spowoduje anulowanie pracy i ocenę niedostateczną. Zaczynacie pisać – po wyświetleniu zadań – w realnym czasie lekcji. Sprawdzian piszecie w formie testu, zawsze z jedną poprawna odpowiedzią. Proszę – przygotujcie sobie kartki do obliczeń – oczywiście sprawne kamerki i mikrofony.
*
Pozdrawiam serdecznie, dużo zdrówka , do usłyszenia.
*
03. 12. 2020
Temat: Zadania utrwalające – układ współrzędnych.
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj na lekcji robiliśmy następujące zadania z podręcznika:
- 7 / 145
- 10 a, b, c / 145
Proszę o wykonanie pracy domowej:
- zad. 8 / 145
- zad. 10 d / 145
- sprawdź czy umiesz / 145 – obliczenia
*
Pozdrawiam Was serdecznie
*
02. 12. 2020
Temat: Układ współrzędnych – wiadomości podstawowe.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj pierwsze pojęcia związane z układem współrzędnych.
Proszę – małe przypomnienie lub dla innych utrwalenie. Obejrzyjcie filmik
*
I jeszcze jeden
*
Już teraz na pewno łatwiej 🙂
Proszę o wykonanie notatki w zeszycie, korzystając z podręcznika, według punktów:
- rysunek układu str. 142 ( na górze )- z opisem
- ćwiartki, ich rozmieszczenie str. 142 ( na dole )
- rysunek i nazewnictwo osi – str. 144 ( na dole )
- zad. 1 / 143
*
Dzieci, to wszystko, proszę , zróbcie wszystko w zeszycie.
Pozdrawiam serdecznie , do jutra
*
27. 11. 2020 – dla klas 7 a oraz 7 b
30. 11. 2020 – dla klasy 7
*
Temat : Pola wielokątów złożonych – rozwiązywanie zadań.
*
Dzień dobry Dzieci!
Dzisiaj lekcja na platformie. Pamiętacie ? – w czwartek obliczaliśmy pole wielokąta złożonego.
Bardzo proszę – wykonajcie w zeszycie zadanie 23 / 139 z podręcznika.
Proszę o rzetelne wykonanie tego zadania, będziemy w środę omawiać je na teamsach.
*
Przypominam Dzieci – we wtorek sprawdzian ” Procenty „, w formie testu. Przygotujcie kalkulatory, kartki do obliczeń, mikrofony i kamerki do kontaktu ze mną. 🙂
*
Pozdrawiam, życzę miłego weekendu 🙂
*
26. 11. 2020
Temat: Zadania tekstowe – pola wielokątów.
*
Dzień dobry Dzieci! Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj robiliśmy zadania z podręcznika:
- zad. 20 b / 138
- zad. 21 b / 139
- zad. 23 figura VI / 139
*
Praca domowa – nic nie odsyłacie :
- zad. 20 a, c / 138
- zad. 21 a, c / 139
*
Na dzisiaj to wszystko. Do jutra, do zobaczenia
*
25. 11. 2020
Temat: Pola wielokątów.
*
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach.
*
Dzisiaj powtarzaliśmy, poznane w klasach młodszych, wzory na pola wielokątów: trójkąta, równoległoboku, rombu i trapezu.*
- Robiliśmy zadania z podręcznika, niektóre przykłady robiliśmy na lekcji – pozostałe są zadane do domu
- zadania 1, 7 / 136 ; 13 / 137 17 / 138
Do jutra, pozdrawiam
*
24. 11. 2020
Temat: Zadania tekstowe – pole prostokąta.
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj zadania tekstowe, kto nie był na lekcji, proszę, aby uzupełnił.
Zadania z podręcznika:
- 8 / 131
- 34 / 151
- zadanie dla chętnych – 35 / 151, z wytłumaczeniem, termin dzisiaj godzina 15.00
*
To wszystko, do jutra, pozdrawiam Was serdecznie
*
20. 11. 2020 – dla klas 7 a oraz 7 b
23. 11. 2020 – dla klasy 7 c
Temat : Wielokąty foremne.
*
Dzień dobry Dzieci!
Dzisiejsza lekcja opisana na platformie pracy zdalnej. Jeżeli ktoś będzie miał jakieś wątpliwości, nie będzie rozumiał pojęć czy treści – pytajcie proszę na teamsach.
*
Proszę wykonajcie w zeszycie notatkę , według następujących punktów:
- definicja. – jaki wielokąt nazywamy foremnym, ( strona 124, ) mówiliśmy o tym wielokrotnie w klasie
- zwróćcie uwagę na nazewnictwo i rodzaje wielokątów, str. 124
- w jaki sposób wyznaczamy miarę kątów wewnętrznych wielokąta, podział na trójkąty równoramienne; miara kątów zależy od liczby trójkątów, wszystko opiera się na kącie pełnym !, strona 125
- przeanalizujcie zadania 2, 3 / 126 oraz sprawdź czy umiesz / 127
- w zrozumieniu pomoże Wam podręcznik oraz filmiki; obejrzyjcie :
*
Jeszcze jeden
I ostatni 🙂
*
Teraz o wiele łatwiej, prawda ?
Wykorzystajcie tę wiedzę również w życiu codziennym.
*
Pozdrawiam Was serdecznie, do zobaczenia lub usłyszenia.
Elżbieta Kolczyńska
*
19. 11. 2020
Temat: Pole prostokąta. Jednostki pola.
*
Dzień dobry Dzieci!
Po kolejnej lekcji na teamsach. Dzisiaj powtarzaliśmy wzory na obliczenie pola prostokąta i kwadratu oraz zamianę jednostek pola.
Mam nadzieję, że wszystko zrozumieliście.
Proszę o zrobienie w zeszycie notatki , według następujących punktów:
- wzory, zamiany jednostek – podręcznik strona 128 – 130
- zadanie 1 b / 130
- zadanie 3 / 130
- zadanie 7 a / 131
Praca domowa składa się z dwóch części:
- pierwsza – zadana przez mobi jako zadanie , będą dwa oddzielne zadania
- druga :
- zadanie 7 b / 132
- zadanie 10 / 132
Jeszcze małe przypomnienie, to już pełne powtórzenie ..Obejrzyjcie :
To na dzisiaj wszystko. Pamiętajcie, że kolejna lekcja do odebrania na platformie pracazdalna. pl oraz o odebraniu wiadomości przez mobidziennik w dniu matematyki.
Pozdrawiam Was serdecznie, do kolejnej lekcji.
Elżbieta Kolczyńska
*
18. 11. 2020
Temat: Czworokąty – własności, definicje, suma kątów w czworokącie.
*
Lekcja na teamsach.
Dzieci! Bardzo proszę o wykonanie notatki w zeszycie według punktów. Jednocześnie wszystko pomoże Wam w uporządkowaniu i powtórzeniu wszystkich informacji i zadań , omawianych podczas lekcji.
- Definicje – trapez, podział, własności, strona 119.
- Katy w czworokątach – definicje – str. 119 – 120
- Ćwiczenie A omówienie, tego nie musicie pisać.
- Omawialiśmy:
- zad. 1 b, c / 121
- zad. 2 / 12
- zad. 4 c / 121
- zad. 5 b / 121
- zad.12 / 122
*
Jeszcze krótki filmik, powtórzenie własności czworokątów. Można obejrzeć 🙂
Praca domowa:
- zad. 4 a , b / 121
- zad. 5 a, c / 121
- zad. 6 / 121
- zad. 10 / 122
Dzieci – to wszystko, do usłyszenia jutro, pozdrawiam Was serdecznie
Elżbieta Kolczyńska
*
17. 11. 2020
Temat: Przystawanie trójkątów.
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach. Zawsze będę umieszczała informację o tym, co robiliśmy na lekcji, jakie notatki macie zrobić, zadania, prace domowe i zadania dla chętnych. Zadania dla chętnych odsyłacie w dniu umieszczenia na platformie do godziny 19.00 , oczywiście przez mobidziennik.
Zaczniemy od filmiku:
*
Myślę, że teraz już wszystko jasne 🙂
Bardzo proszę, oprócz zadań omawianych na lekcji , wykonajcie notatkę w zeszycie według punktów:
- konstrukcja strona 114
- definicja – własność, ramka strona 115
- definicja – własność, ramka strona 116, góra
- definicja – własność, ramka strona 116, dół
- praca domowa zad. 3 / 146
- zad. dla chętnych , zad. 4 – b / 117, do odesłania, do godz. 19.00, przez mobidziennik
Pozdrawiam serdecznie, do jutra 🙂
Elżbieta Kolczyńska
*
03. 11. 2020 – dla klas 7 a oraz 7 b
16. 11. 2020 – dla klasy 7 c
Temat: Trójkąty – rodzaje, własności, warunek istnienia, suma kątów wewnętrznych trójkąta.
Dla klas 7 a oraz 7 b – to lekcja na teamsach.
Powtarzaliśmy, omawialiśmy oraz rozwiązywaliśmy zadania.
Proszę o notatkę z najważniejszych definicji – podręcznik strony 110 – 112.
Proszę o wykonanie w zeszycie zadań z podręcznika:
- 1 / 111
- 5, 6 / 112
- 11 / 113.
- Praca domowa – sprawdź czy umiesz / 113.
*
Dla klasy 7 c oraz dla uczniów, którzy nie uczestniczyli w zajęciach na teamsach kilka filmików , przypominających omawiane wiadomości. Proszę, obejrzyjcie 🙂
Obejrzyjcie, zróbcie zadania. Pozdrawiam serdecznie i do usłyszenia.
Elzbieta Kolczyńska
*
30. 10. 2020 – to temat dla klas 7 a oraz 7 b
03. 11 . 2020 – to dla klasy 7 c
Temat: Kąty – rodzaje, definicje, ćwiczenia.
Lekcja na teamsach.
Powtórzenie z klas młodszych.
- rodzaje kątów, ich miary, oznaczenia
- miara kątów z definicji – kąty przyległe, wierzchołkowe, odpowiadające, naprzemianległe
- miary kątów w stopniach i minutach
Podręcznik: zadania
- 1/ 107
- 15 / 109
- 10 / 108
- praca domowa : zad. 4, 5, 6, 7 / 148
Pozdrawiam serdecznie Dzieci 🙂
Elżbieta Kolczyńska
*
29. 10. 2020
Temat: Proste i odcinki.
Lekcja na teamsach. Powtórzenie z klas młodszych.
- prosta
- półprosta
- odcinek
- wzajemne położenie prostych i odcinków
- odległość punktu od prostej
- odległość między prostymi równoległymi
- punkty współliniowe
Teoria do powtórzenia oraz wykonania notatki w podręczniku na stronach 100 – 103.
Przeanalizuj konstrukcje na stronie 103.
Zadania z podręcznika 9 , 11 / 102
*
28. 10. 2020
Temat: O ile procent mniej, o ile procent więcej. Punkty procentowe.
Witam !
Lekcja na teamsach.
Rozwiązywaliśmy, tłumaczyliśmy zadania z podręcznika Zad. 1, 3 / 85
*
- Praca domowa zad. 39 / 97 oraz zad. 42 / 98
Pozdrawiam
*
27. 10. 2020
Temat: Obliczenia procentowe – zadania tekstowe.
Lekcja na teamsach. Omawialiśmy zadania i rozwiazywaliśmy.
Podręcznik zad. 2, 3, 5, 6 / 92-93
Pozdrawiam