20. 05. 2021

Temat: Zamiana jednostek pola.

*

Po lekcji na teamsach.

  • zeszyt ćwiczeń zad. 5, 6 / 120
  • podręcznik zad. 1 / 215
  • w ramach powtórzenia – obejrzyjcie filmik

Jeszcze jeden

*

To wszystko, pamiętajcie o kartkówce w poniedziałek.

Pozdrawiam 🙂

*

13. 05. 2021

Temat: Pole prostokąta. Jednostki pola.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

Jednostki pola, to jednostki kwadratowe.

Jednostka to pole kwadratu o danej, jednostkowej długości.

Pole prostokąta obliczamy, mnożąc długość tego prostokąta przez jego szerokość. Pamiętamy zawsze o tym, aby długość i szerokość były wyrażone w tych samych jednostkach.

  • Zad. 1 a, c / 212
  • Praca domowa – zad. 1 – b, d / 212
  • obejrzyjcie filmiki, będzie łatwiej

Oglądacie dalej 🙂

I jeszcze jednostki,

*

Proszę o notatki, obejrzenie filmików, w poniedziałek będziemy wyjaśniać i powtarzać.

Pozdrawiam serdecznie, do zobaczenia w szkole 🙂

*

12. 05. 2021

Temat: Co to jest pole figury?

*

Dzień dobry Dzieci!

Po lekcji na teamsach.

Dzisiaj było małe zamieszanie, ale przecież wracamy do szkoły 🙂

  • tłumaczyliśmy – co to jest pole figury?
  • zad. 1. 2 / 116

*

To wszystko, pozdrawiam, do jutra 🙂

*

11. 05. 2021

Temat: Zadania i ćwiczenia utrwalające działania na ułamkach dziesiętnych.

*

Dzień dobry Dzieci!

Po lekcji na teamsach.

*

  • sprawdziliśmy pracę domową – zadania z zeszytu ćwiczeń
  • zad. 4 / 205
  • ustaliliśmy termin sprawdzianu

*

Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam 🙂

*

10. 05. 2021

Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych – działania na ułamkach dziesiętnych.

*

Dzisiaj lekcja na platformie.

*

  • Rozwiązujemy dalej zadania z wykorzystaniem działań na ułamkach dziesiętnych.
  • obejrzyjcie filmik

Jeszcze jeden

*

Rozmawialiśmy na lekcji o zadaniach tekstowych. Na pewno potraficie je rozwiązać:

  • strona 112 – zad. 8 i 10
  • strona 114 – zad. 6 i 7
  • strona 115 – zad. 9 i 11
  • wszystkie oczywiście z zeszytu ćwiczeń

*

Wszystko omówimy we wtorek na teamsach. Pozdrawiam Was serdecznie 🙂

*

06. 05. 2021

Temat: Zadania tekstowe – dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

*

  • rozwiązywaliśmy zadania z zeszytu ćwiczeń : 9 / 112 oraz 10 / 115
  • oceny przewidywane

*

Na dzisiaj to wszystko. Następna lekcja na platformie. Pozdrawiam 🙂

*

05. 05. 2021

Temat: Odejmowanie pisemne ułamków dziesiętnych.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

  • ćwiczyliśmy odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym, podpisujemy liczby , zachowując odpowiednie rzędy, pamiętamy o uzupełnianiu pustych miejsc zerami
  • zadanie 5 / 114 – niektóre przykłady, pozostałe to praca domowa
  • zadanie 8 / 115
  • obejrzyjcie jeszcze filmik, teraz już wszystko będzie łatwiejsze

*

To wszystko na dzisiaj, pozdrawiam 🙂

*

04. 05. 2021

Temat: Odejmowanie pamięciowe ułamków dziesiętnych.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

  • dzisiaj poznaliśmy zasady odejmowania pamięciowego ułamków dziesiętnych
  • ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń – strona 113.
  • obejrzyjcie jeszcze filmik

*

Dzisiaj to wszystko, pozdrawiam 🙂

*

29. 04. 2021

Temat: Dodawanie pisemne ułamków dziesiętnych – ćwiczenia.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

  • ćwiczyliśmy dodawanie pisemne ułamków dziesiętnych
  • zadania z podręcznika strona 200

*

dzisiaj to wszystko, pozdrawiam 🙂

*

28. 04. 2021

Temat: Dodawanie pisemne ułamków dziesiętnych.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

Dzisiaj dodawanie pisemne ułamków dziesiętnych. Dodajemy – zapisujemy je w taki sam sposób , jak liczby naturalne. Zachowujemy zasady dziesiątkowego układu pozycyjnego.

  • robiliśmy zadania z zeszytu ćwiczeń: 5, 6, 7 / 111 – 112
  • przykłady, których nie zrobiliśmy podczas lekcji – to praca domowa

Pozdrawiam , do jutra 🙂

*

27. 04. 2021

Temat: Dodawanie ułamków dziesiętnych.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

Dodawanie – dzisiaj tylko w pamięci – ułamków dziesiętnych.

Dodajemy w sposób podobny, jak miało to miejsce w przypadku liczb naturalnych.

Robiliśmy zadania z zeszytu ćwiczeń: 2, 4 / 110.

I jeszcze filmik, będzie jeszcze łatwiej

Pozdrawiam, 🙂

*

26. 04. 2021

Temat: Wyrażenia dwumianowane – zamiana masy i długości.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Lekcja na platformie.

Proszę – obejrzyjcie filmik. Zamiana jednostek – jednocześnie porównywanie ułamków dziesiętnych.

*

Teraz niektóre zamiany będą prostsze.

W ramach ćwiczeń – kilka zadań z zeszytu ćwiczeń. Niektóre omówiliśmy na wcześniejszej lekcji.

  • zad. 5, 6 / 103
  • zad. 7, 8 / 105
  • zad. 4 / 106

Pamiętajcie o karcie pracy, która będę oceniała. Wyślę ją w poniedziałek na mobidziennik. Proszę o samodzielną pracę.

*

Pozdrawiam, do usłyszenia na teamsach we wtorek 🙂

*

22. 04. 2021

Temat: Porównywanie ułamków dziesiętnych – ćwiczenia utrwalające.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Lekcja na platformie.

Zaczniemy od filmiku

Jeszcze jeden

*

Z tymi zadaniami na pewno nie macie problemu.

Spróbujemy zrobić zadanie 5 / 196 z podręcznika. Zróbcie samodzielnie, sprawdźcie z moim rozwiązaniem

a)

0,32

0,4

0,321

b)

1,31

2,24

1,3

1,25

Zad. 7 / 196 – wykonajcie sami, sprawdźcie z moim rozwiązaniem

Mount Everest

Aconcagua

McKinley

Kilimandżaro

Masyw Vinsona

Puncak Jaya

Mont Blanc

*

Praca domowa

Zeszyt ćwiczeń : zad. 6, 8, 9, 10 / 109

*

Pozdrawiam 🙂

*

21. 04. 2021

Temat: Porównywanie ułamków dziesiętnych.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

  • sprawdziliśmy pracę domową
  • w ramach powtórzenia oraz kolejnej lekcji – zad. 7 / 107, zeszyt ćwiczeń
  • zad. 3 / 108
  • zad. 7 / 109 – niektóre przykłady

Praca domowa

  • dokończcie zad. 7 / 109
  • zadania ze strony 108

*

Jutro lekcja na platformie, Pozdrawiam 🙂

*

20. 04. 2021

Temat: Różne zapisy tego samego ułamka.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

*

Sprawdziliśmy prace domową – wyrażenia dwumianowane.

*

Dopisywanie zer na końcu ułamka dziesiętnego lub skreślanie ich, skracanie, na końcu ułamka – nie zmienia danej liczby.

*

Zadania z zeszytu ćwiczeń: 1, 2, 3, 5, 6 / 106 – 107.

Praca domowa – dokończcie przykłady z zadań, które robiliśmy na lekcji.

*

Pozdrawiam, do jutra na teamsach 🙂

*

19. 04. 2021

Temat: Ćwiczenia utrwalające – wyrażenia dwumianowane.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Dzisiaj tylko ćwiczymy, zadania z zeszytu ćwiczeń

  • zad. 6 / 105
  • zad. 4 , 5 / 105

*

To wszystko, pozdrawiam serdecznie 🙂

*

15. 04. 2021

Temat: Zapisywanie wyrażeń dwumianowanych. Część 2.

*

Dzień dobry Dzieci!

Część 2 – wyrażenia dwumianowane. Tym razem jednostki masy.

Wszystko tym razem w zeszycie przedmiotowym.

Zaczniemy od filmiku

*

Zaczniemy od zadania 1 / 190. Spróbujcie sami, sprawdźcie odpowiedzi

a)

  • 0,78 kg
  • 0,08 kg
  • 2,45 kg
  • 1,06 kg

b)

  • 0,125 kg
  • 0,084 kg
  • 0,002 kg
  • 3,375 kg
  • 15,025 kg

c)

  • 0,325 t
  • 0,045 t
  • 0,006 t
  • 2,305 t
  • 1,032 t

d)

  • 0,1 dag
  • 0,4 dag
  • 2,1 dag
  • 50,7 dag

Zad. 2 / 190, zacznijcie sami, sprawdźcie odpowiedzi

a)

  • 1 dag
  • 25 dag

b)

  • 1 kg
  • 37 kg

c)

  • 1 g
  • 6 g

Praca domowa , zeszyt ćwiczeń cała strona 104

*

Pozdrawiam serdecznie 🙂

*

14. 04. 2021

Temat: Zapisywanie wyrażeń dwumianowanych. Część 1.

*

Dzien dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

Wyrażenia dwumianowane, bardzo dobrze pracowaliście.

Robiliśmy zadania z zeszytu ćwiczeń. Przykłady, których nie zrobiliśmy z zadań – to praca domowa.

  • Zad. 1, 2, / 102
  • Zad. 3, 4 / 103

*

Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam 🙂

*

13. 04. 2021

Temat: Ułamki dziesiętne na osi liczbowej.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

  • dzisiaj podsumowaliśmy poznane wiadomości o ułamkach dziesiętnych.
  • sprawdziliśmy pracę domową
  • zad. 9 / 100 – zeszyt ćwiczeń
  • zad. 10 / 101
  • zad. 11 a, c / 101

*

Praca domowa

  • zad. 11 b, d / 101 – zeszyt ćwiczeń
  • zad. 13 / 101
  • zad. 6 / 185 – podręcznik, w zeszycie przedmiotowym
  • zad. 9 / 185 – podręcznik

*

Jeszcze filmiki, utrwalamy

Jeszcze jeden

*

To wszystko , jutro spotkanie na teamsach, pozdrawiam 🙂

*

12. 04. 2021

Temat: Zapisywanie i odczytywanie ułamków dziesiętnych.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Dzisiaj lekcja na platformie.

Dalej ćwiczymy i utrwalamy.

Trochę kolorowania: zad. 4, 5 / 99

*

Zaczniemy od filmiku

*

Otwórzcie zeszyty ćwiczeń i wykonajcie zadanie 8 / 100

Chyba już nie ma żadnych problemów, prawda 🙂

*

Jeszcze jeden filmik, utrwalamy poprzednią lekcję

*

Jeszcze jeden filmik

*

Jeszcze zadanie 12 / 101

*

To wszystko. Wszystkie zadania sprawdzimy we wtorek na teamsach.

Pozdrawiam Was serdecznie 🙂

*

08. 04. 2021

Temat: Ułamki o mianownikach 10, 100, 1000 – ćwiczenia.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

Ćwiczyliśmy zadania z zeszytu ćwiczeń:

  • 1 / 98
  • 3 / 98
  • 6 / 99
  • praca domowa zad. 2 / 98

*

Dzisiaj to wszystko. Następna lekcja na platformie.

Pozdrawiam Was serdecznie 🙂

*

07. 04. 2021

Temat: Ułamki o mianownikach 10, 100, 1000…

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

Zaczęliśmy ułamki dziesiętne – liczby dziesiętne.

*

Przypomnieliśmy sobie dziesiątkowy system pozycyjny.

*

Proszę o notatkę i zapamiętanie.

*

Części dziesiętne, jedna cyfra po przecinku, bo jedno zero w mianowniku ułamka zwykłego.

Części setne, dwa miejsca po przecinku, bo dwa zera w mianowniku ułamka zwykłego.

*

Części tysięczne ( tysiączne ) , trzy miejsca po przecinku, bo trzy zera w mianowniku ułamka zwykłego.

*

Ułamki zwykłe o mianownikach 10, 100, 1000 .. można zapisać jako ułamki dziesiętne, czyli liczby dziesiętne, liczby z przecinkiem.

*

Oglądamy filmik

*

Robiliśmy zadanie 1 a / 184, z podręcznika .

To na dzisiaj wszystko, pozdrawiam 🙂

*

31. 03. 2021

Temat: Ćwiczenia utrwalające – ułamki zwykłe – programy multimedialne.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Dzisiaj ostatnia lekcja z ułamków zwykłych.

Ćwiczyliśmy z matzzo.

*

Życzę Wam Zdrowych, spokojnych i radosnych Świąt Wielkanocnych.

Pozdrawiam serdecznie 🙂

*

30. 03. 2021

Temat: Zadania i ćwiczenia utrwalające działania na ułamkach zwykłych.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

Utrwalaliśmy działania na ulamkach zwykłych.

Robiliśmy zadania z podręcznika ze strony 179 oraz z innych zbiorów.

Dzisiaj bez pracy domowej. Pozdrawiam 🙂

*

29. 03. 2021

Temat: Utrwalenie działań na ułamkach zwykłych.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Dzisiaj małe powtórzenie.

Obejrzyjcie filmik

*

  • zróbcie zadanie 5 / 177
  • zadanie 3 / 177 – pamiętajcie
  • jeżeli niewiadoma jest liczba, którą dodajemy to od sumy odejmujemy znaną liczbę
  • jeżeli niewiadoma jest odjemna czyli liczba od której odejmujemy – to dodajemy odjemnik i różnicę
  • jeżeli niewiadoma jest liczba , którą odejmujemy czyli odjemnik – to od odjemnej odejmujemy różnicę
  • 🙂
  • zadanie 9 a / 178

*

To wszystko, pozdrawiam Was serdecznie, do wtorku 🙂

*

25. 03. 2021

Temat: Zadania tekstowe – odejmowanie ułamków zwykłych.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

  • sprawdziliśmy pracę domową
  • zadanie 6 / 177
  • zapisaliśmy działania do zadania 4 / 177 – w domu obliczcie
  • praca domowa – przykłady z zad. 8 : g, h, i / 177

*

To wsztstko, następna lekcja na platformie

Pozdrawiam Was serdecznie 🙂

*

24. 03. 2021

Temat: Odejmowanie ułamków zwykłych – ćwiczenia utrwalające.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

Dzisiaj troszkę trudniejsze odejmowanie – zamieniamy jedna jedność na ułamek – aby odjąć licznik ułamka.

Zamiana jedności

Teraz można juz dalej.

Zeszyt ćwiczeń zad. 11. 12 / 97

*

Jeszcze filmik

Jeszcze jeden

Teraz na pewno łatwiej 🙂

Praca domowa – podręcznik zad. 8 a – f / 177

Pozdrawiam, do jutra 🙂

*

23. 03. 2021

Temat: Odejmowanie ułamków zwykłych.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

Dzisiaj kolejne działanie na ułamkach zwykłych – odejmowanie.

Zasady takie same, jak w przypadku dodawania. Oddzielne działanie na dużych liczbach, oddzielnie na licznikach, mianownik przepisujemy.

Robiliśmy przykłady z zeszytu ćwiczę, wybrane z zadań:

  • 1, 2 / 95
  • 6 / 96
  • całe 7 / 96

Praca domowa : dokończcie zad. 1. 2. 6 / 95 – 96 oraz całe 3 / 95

*

Pamiętajcie o matzoo , tak , jak ćwiczyliśmy w klasie, to dla Was dobre sprawdzenie umiejętności liczenia.

Pozdrawiam, do jutra 🙂

*

22. 03. 2021

Temat: Zadania i ćwiczenia utrwalające – dodawanie ułamków zwykłych.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Dzisiaj lekcja na platformie.

Zaczniemy od filmiku, powtarzamy

Oglądajcie dalej

Jeszcze jeden

Jeszcze jeden filmik, wykorzystanie ułamków do rozwiazywania zadań

*

Proszę o wykonanie kilku zadań i przykładów

  • w zeszycie przedmiotowym
  • zad. 12 / 279
  • zad. 2 a / 174
  • zad. 1 od g – do l / 174

*

Wszystko sprawdzimy we wtorek na teamsach, pozdrawiam 🙂

*

18. 03. 2021

Temat: Zadania tekstowe – dodawanie ułamków zwykłych.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

Sprawdziliśmy pracę domową, nie zgłaszacie żadnych problemów.

Dzisiaj zadania tekstowe. Radzicie sobie doskonale z dodawaniem ułamków oraz z zadaniami tekstowymi.

Zadania z podręcznika:

  • zad. 3 oraz 4 / 174
  • zad. 2 b / 174

Praca domowa : zad. 9 oraz 10 / 94 , zeszyt ćwiczeń

*

Dzisiaj to wszystko, pozdrawiam serdecznie

*

17. 03. 2021

Temat: Dodawanie ułamków zwykłych.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

Dzisiaj poznawaliśmy dodawanie ułamków zwykłych.

  • dodając ułamki – ułamki muszą mieć te same mianowniki – dodajemy tylko liczniki, natomiast mianownik przepisujemy
  • dodając liczby mieszane – oddzielnie dodajemy liczby naturalne, oddzielnie ułamki – dodajemy również liczniki
  • jeżeli po dodaniu licznik jest większy od mianownika – zamieniamy ułamek niewłaściwy na liczbę mieszaną – wyłączamy całości
  • zadania z zeszytu ćwiczeń, przykłady z zadań 2, 3, 4 / 93 oraz zadanie 6 / 94
  • praca domowa – dokończcie zadania ze strony 93

*

Dzieci – to wszystko, do jutra na lekcji, pozdrawiam serdecznie

*

16. 03. 2021

Temat: Utrwalenie poznanych wiadomości o ułamkach zwykłych.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

*

Dzisiaj utrwalaliśmy poznane wiadomości o ułamkach zwykłych.

Sprawdziliśmy prace domową.

Wszystkie zadania z podręcznika.

  • robiliśmy przykłady z zad. 3 / 172
  • zad. 4 / 172
  • *
  • To wszystko na dzisiaj, pozdrawiam
  • *

15. 03. 2021

Temat: Obliczenia praktyczne – ułamki niewłaściwe.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Lekcja na platformie.

Zaczniemy od filmików.

*

Jeszcze jeden

Ostatni, powtarzamy – znacie to również z lekcji

*

Spróbujcie robić zadania sami, sprawdźcie z notatkami

  • zad. 5 / 88 :
  • 7 razy 6 = 42, 42 / 10 dag
  • 12 razy 1 = 12, 12 / 5 kg
  • zad. 6 a / 88
  • 1 / 10
  • 7 / 10
  • 15 / 10
  • zad. 7 a / 88
  • 1 kwadrans to 1 / 4 godziny
  • 6 kwadransów to 6 / 4 godziny
  • zad. 7 c / 88
  • 1 godzina to 1 / 24 doby
  • 30 godzin to 30 / 24 godziny

*

Praca domowa – dokończcie zad. 6, 7 / 88 oraz zad. 3 / 87

*

Pozdrawiam was serdecznie, do wtorku na teamsach.

*

11. 03. 2021

Temat: Ułamki niewłaściwe – ćwiczenia.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

  • powtarzaliśmy – omówiliśmy pracę domową
  • ułamki mniejsze od 1 – to ułamki właściwe
  • ułamki równe 1 oraz większe od 1 – to ułamki niewłaściwe
  • zad. 11 / 89 – zamiana ułamka niewłaściwego na liczbę mieszaną – ile razy mianownik ” mieści się ” w liczniku, np. 4/3 = 1 i 1/3
  • zad. 14 / 90 – zamiana liczby mieszanej na ułamek niewłaściwy – np. 5 i 3/11 = ( mianownik mnożymy przez liczbę naturalną i dodajemy licznik ) = 5 x 11 + 3 = 58 , a więc 58/11
  • praca domowa : dokończ zadania : 11 / 89 oraz całą stronę 90

*

Pozdrawiam Was serdecznie, następna lekcja na platformie

*

10. 03. 2021

Temat: Ułamki niewłaściwe.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

  • omówiliśmy ćwiczenie F / 168 – podręcznik
  • zad. 5 / 169
  • ułamki właściwe – licznik mniejszy od mianownika
  • ułamki niewłaściwe – licznik jest równy mianownikowi oraz licznik większy od mianownika
  • praca domowa ćwiczeń zad. 1, 2, 4a / 87 oraz 8 / 89 – zeszyt ćwiczeń

*

To wszystko na dzisiaj, pozdrawiam, do jutra na teamsach

*

09. 03. 2021

Temat: Ćwiczenia utrwalające – ułamki zwykłe.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

Dzisiaj utrwalaliśmy różne przykłady związane z ułamkami zwykłymi.

Praca domowa to dokończenie strony 77 z zeszytu ćwiczeń – teraz już na pewno łatwiej.

Pozdrawiam, do kutra na teamsach.

*

08. 03. 2021

Temat: Rozszerzanie i skracanie ułamków – ćwiczenia utrwalające.

*

Dzień dobry Dzieci!

Dzisiaj lekcja na platformie.

Zaczniemy od powtórzenia. Proszę – obejrzyjcie filmiki

*

*

I jeszcze skracanie

*

I jeszcze jeden

*

Już teraz na pewno wszystko potraficie wykonać, wszystkie przykłady.*

  • Z zeszytu ćwiczeń spróbujcie zrobić zad. 11 / 86
  • zad. 13 / 86
  • 9 godzin = 9/24 ( skracamy przez 3 ) = 3/8
  • 20 minut = 20/60 ( skracamy przez 20 ) = 1/3
  • pozostałe przykłady wykonajcie sami
  • zad. 14 / 86
  • 20 cm = 20/100 ( skracamy przez 20 ) = 1/5
  • 250 m = 250 / 1000 ( skracamy przez 250 ) = 1/4
  • pozostałe przykłady wykonajcie samodzielnie

*

Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam Was serdecznie, do wtorku na teamsach

*

04. 03. 2021

Temat: Rozszerzanie i skracanie ułamków.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

  • rozszerzanie ułamków – to zwiększanie ułamków, mnożymy wówczas licznik i mianownik przez tę samą liczbę
  • skracanie ułamków – to zmniejszanie, dzielimy wówczas licznik i mianownik przez tę samą liczbę
  • zeszyt ćwiczeń, zad. 4/84 ; 9, 10 / 85
  • również wybrane przykłady z zad. 11 / 86
  • praca domowa : zad. 1, 2, 3 / 84 ; 6, 7, 8 / 85

*

Ćwiczcie, na pewno potraficie robić te działania. Pozdrawiam

*

03. 03. 2021

Temat: Zadania utrwalające – porównywanie ułamków.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

*

  • Ćwiczyliśmy porównywanie ułamków.
  • Zrobiliśmy z zeszytu ćwiczeń zadania: 9 / 82 oraz 12 / 83
  • praca domowa – zadania, których nie robiliśmy ze stron 82 – 83 z zeszytu ćwiczeń

*

To na dzisiaj wszystko, pozdrawiam Was serdecznie, do jutra*

02. 03. 2021

Temat: Porównywanie ułamków.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

Dzisiaj porównywaliśmy ułamki.

  • 2/9 i 4/9
  • jeżeli ułamki mają jednakowe mianowniki to ten ułamek jest większy, którego licznik jest większy.
  • 2/9 < 4/9
  • 3/4 i 3/8
  • jeżeli ułamki mają jednakowe liczniki to ten ułamek jest większy, którego mianownik jest mniejszy
  • 3/4 > 3/8
  • przykłady z zadania 1 / 161 z podręcznika
  • zad. 6 / 82 , zeszyt ćwiczeń

*

Obejrzyjcie filmiki, wszystko Wam się dodatkowo utrwali

*

Jeszcze jeden

*

Praca domowa : zeszyt ćwiczeń cała strona 81 oraz zad. 5 / 82

*

To na dzisiaj wszystko, pozdrawiam Was, do jutra

*

01. 03. 2021

Temat: Ułamek jako wynik dzielenia.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Dzisiaj lekcja na platformie.

Łatwa, ale bardzo ważna !

W ułamku zwykłym kreska ułamkowa zastępuje znak dzielenia.

2/3 = 2 : 3

8/9 = 8 : 9

I odwrotnie – dzielenie możemy zastąpić zastąpić ułamkiem

3 : 4 = 3/4

3 : 20 = 3/20

*

Obejrzyjcie proszę filmik

*

Otwórzcie zeszyt ćwiczeń, strona 91

Zadanie 4

Spróbujcie sami, sprawdźcie moje wyjaśnienie:

  • 12/3 = 12 : 3 = 4
  • 0/7 = 0 : 7 = 0
  • 60/5 = 60 : 5 = 12
  • 44/11 = 44 : 11 = 4
  • 13/1 = 13 : 1 = 13
  • 8/1 = 8 : 1 = 8
  • 15/15 = 15 : 15 = 1
  • 81/9 = 81 : 9 = 9

*

Pozostałe zadania – tylko z tej strony – to praca domowa .

Do wtorku, pozdrawiam serdecznie

*

25. 02. 2021

Temat: Ułamki i liczby mieszane na osi liczbowej.

*

Dzienń dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

dzisiaj uczyliście się odczytywać i zaznaczać ułamki na osi.

Pamiętajcie – najważniejsze to ustalenie na ile części podzielono jedność – czyli jaka część to przedział jednej kreseczki.

  • robiliśmy zadania 1 oraz 4 / 80 zeszyt ćwiczeń
  • praca domowa – pozostałe zadania z te strony
  • jeszcze dla utrwalenia filmik

I jeszcze jeden

*

Dzieci – to na dzisiaj wszystko, pozdrawiam serdecznie, teamsy we wtorek

*

24. 02. 2021

Temat: Liczby mieszane.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

Dzisiaj dalej ułamki zwykłe, dokładnie liczby mieszane.

Liczba mieszana to liczna naturalna i ułamek tej liczby.

  • robiliśmy z zeszytu ćwiczeń zad. 1, 3 / 78
  • zad. 4, 5, 7 / 79
  • praca domowa – zad. 2 / 78 oraz 6 / 79
  • można ćwiczyć – podręcznik, strona 157

*

Na dzisiaj to wszystko, do jutra dzieci, pozdrawiam

*

23. 02. 2021

Temat: Zapisywanie i odczytywanie ułamków – ćwiczenia i zadania.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

Proszę – ćwiczcie, zapisujcie, odczytujcie – to początek ułamków, to trzeba dobrze opanować. Jeżeli ktoś nie rozumie – tak, jak zawsze mówię na lekcji – zgłaszajcie! Wszystko systematycznie!

*

  • Dzisiaj na lekcji sprawdzaliśmy pracę domową – jest różnie.
  • Robiliśmy z zeszytu ćwiczeń zadania: 7, 9 / 75
  • Praca domowa : 8 / 75 oraz 10 / 76

*

Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam i do jutra

*

22. 02. 2021

Temat: Ułamek jako część całości.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Dzisiaj lekcja na platformie..

Zaczynamy ułamki.

Całość czyli jedność. Jedno jabłko, jedna pizza.

Jeżeli podzielimy jabłko na cztery równe części, to każda część to ćwierć czyli 1/4.

Pizza podzielona na 8 części, każda część to 1/8.

Obejrzyjcie proszę filmik

*

Teraz już łatwiej, prawda?

  • przeanalizujcie przykłady z podręcznika, strona 152
  • *
  • Ułamek 3/8
  • liczba na górze to licznik ułamka ( 3 )
  • liczba na dole to mianownik ułamka ( 8 )
  • między nimi mamy kreskę ułamkową
  • zad. 2 / 153
  • popatrzcie, spróbujcie zrobić to zadanie w zeszycie
  • sprawdźcie :
  • 1/4
  • 3/4
  • 3/8
  • 1/3
  • 5/6
  • 4/9
  • 7/16
  • 1/2
  • zeszyt ćwiczeń strony 73 – 74 to praca domowa, jutro będziemy wyjaśniać, jeżeli nie zrozumiecie

*

Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam Was serdecznie, do jutra

*

18. 02. 2021

Temat: Sprawdzian – Figury geometryczne.

*

17. 02. 2021

Temat: Zadania utrwalające przed sprawdzianem.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

*

Dzisiaj rozwiązywaliśmy zadania z podręcznika, z powtórzenia Przed klasówką, strona 149

Powtarzajcie, jutro sprawdzian, proszę o samodzielną pracę.

Pozdrawiam serdecznie.

*

16. 02. 2021

Temat: Zadania i ćwiczenia utrwalające – Figury geometryczne.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamasach.

Powtarzaliśmy obliczenia dotyczące skali. Odległość na mapach i planach.

Powtarzaliśmy i omawialiśmy pracę domową.

pamiętajcie :

  • skala 1 : 10 000 000
  • oznacza, że 1 cm na mapie to 10 000 000 cm w rzeczywistości
  • 1km = 100 000 cm
  • a więc 10 000 000 cm = 100 km
  • czyli 1 cm = 100 km w rzeczywistości
  • ćwiczcie – zadania z podręcznika Przed klasówką , strona 149
  • Do jutra, pozdrawiam

15. 02. 2021

Temat: Powtórzenie wiadomości przed sprawdzianem.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Dzisiaj lekcja na platformie.

Wypiszę Wam zagadnienia do powtórzenia na sprawdzian.

  • mierzenie długości
  • kąty – rodzaje i miary
  • obliczanie obwodu kwadratu i prostokąta oraz obliczanie nieznanego boku , gdy znamy obwód
  • koło i okrąg – promień i średnica
  • skala – obliczanie wymiarów rzeczywistych lub wymiarów w skali – zadania, które robiliśmy na lekcji; znamy długość odcinka na planie i znamy skalę – obliczamy wymiar rzeczywisty mnożąc znane wielkości
  • skala na planach i mapach; zadania typu: skala mapy to 1 : 50 000 wówczas 1 cm na mapie to … 50 000 cm w rzeczywistości czyli 500 m

*

Róbcie Dzieci zadania z podręcznika, z powtórzenia : ” Przed klasówka”. We wtorek będziemy powtarzać, analizować zadania z podręcznika oraz pracę domową.

Pozdrawiam Was serdecznie

*

11. 02. 2021

Temat: Skala na planach i mapach.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

Po kolei , co robiliśmy:

  • sprawdziliśmy pracę domową. zad. 6 / 143 z podręcznika
  • przykłady z zad. 6 / 69 z zeszytu ćwiczeń
  • zad. 2 / 70 z zeszytu ćwiczeń
  • praca domowa na wtorek – ćwiczcie obliczenia , rysujcie , zeszyt ćwiczeń , strony70 – 72

*

Jeszcze filmik

*

Na dzisiaj to wszystko.

Na platformie napiszę zagadnienia na sprawdzian, co powtórzyć.

Pozdrawiam Was serdecznie

*

10. 02. 2021

Temat: Skala – obliczenia praktyczne.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

Dzisiaj – obliczaliśmy wymiary rzeczywiste obiektów.

  • Aby poznać wymiar rzeczywisty – mierzymy wymiar na mapie , planie czy rysunku i mnożymy przez skalę tego rysunku czy mapy.
  • Zadanie 2 – 2 / 143, podręcznik
  • Zadanie punkty a, b z zeszytu ćwiczeń , strona 69
  • Praca domowa : zad. 6 – 3 i 4 budynek / 143 z podręcznika. Proszę o pełne obliczenia
  • i jeszcze filmik

*

Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam , do jutra

*

09.02.2021

Temat: Co to jest skala?

*

Dzień dobry Dzieci!

Po lekcji na teamsach.

Dzisiaj poznaliśmy skalę. Skala służy do rysowania na małych kartkach, planszach – rzeczy, które są duże. Bez skali nie moglibyśmy narysować dużych obszarów np. kraju, kontynentu itp.

*

Skala 1 : 1 ( jeden do jednego ) oznacza, że mamy wymiary rzeczywiste.

Skala 1 : 5 ( jeden do pięciu ) oznacza, że dany wymiar, dana wielkość została zmniejszona 5 razy w stosunku do wymiaru rzeczywistego.

Skala 3 : 1 ( trzy do jednego ) oznacza, że dany wymiar, dana długość, została zwiększona 3 razy w stosunku do wymiaru rzeczywistego.

*

Omawialiśmy zadania z podręcznika:

  • przykłady strona 140
  • ćwiczenie A strona 141
  • zad. 5 / 143
  • zad. 6 a /141

To wstęp do obliczen:

  • mierzymy na rysunku długość kolumny = 5 cm 5 mm
  • skala 1 ; 400 oznacza, że 1 cm na planie, czy mapie, to 400 cm w rzeczywistości
  • mnożymy: 5 cm x 400 = 2000 cm ; 5 mm x 400 = 2000 mm = 200 cm
  • dodajemy 2000 cm + 200 cm = 2200 cm = 22 m
  • to jest rzeczywista wysokość Kolumny Zygmunta

*

Obejrzyjcie filmik

*

Teraz już na pewno wszystko jest prostsze.

*

Praca domowa – zeszyt ćwiczeń str. 67 – 68

*

To na dzisiaj wszystko, do jutra na teamsach, pozdrawiam Was

*

08. 02. 2021

Temat: Koła i okręgi – zadania i ćwiczenia utrwalające.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Dzisiaj lekcja na platformie, kilka zadań. Doskonale radzicie sobie z okręgami i kołami, nie powinno więc być problemu.

*

Najważniejsze – to ćwiczenie rysowania za pomocą cyrkla kół i okręgów. Mam nadzieję, że już sobie z tym radzicie. Jeżeli nie – to proszę jeszcze raz filmik, który dołączyłam do poprzedniej lekcji.

*

Dzisiaj proste ćwiczenia:

  • podręcznik zad 2 / 138 oraz 3 / 139 – te zadania w zeszycie przedmiotowym
  • zeszyt ćwiczeń – spróbujcie zrobić zadania ze strony 65 i 66 (bez kaktusa)

*

To na dzisiaj wszystko, do usłyszenia na teamsach. Pozdrawiam Was serdecznie.

*

04. 02. 2021

Temat: Koła i okręgi.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

Dzisiaj koła i okręgi.

Proszę zróbcie w zeszycie notatkę według punktów:

  • rysunki koła i okręgu , strona 137 podr.
  • rysunek i definicje , podr. strona 138
  • zeszyt ćwiczeń – zad. 4 / 64 , 7 / 65
  • i jeszcze dla Was filmik
  • jeszcze jeden

*

praca domowa

  • zeszyt ćwiczeń zad. 1, 2, 3 / 64
  • To na dzisiaj wszystko, pozdrawiam Was serdecznie

*

03. 02. 2021

Temat: Obliczanie obwodu prostokąta i kwadratu – ćwiczenia utrwalające.

*

Dzień dobry Dzieci!

  • Po lekcji na teamsach.
  • Dzisiaj robiliśmy zadanie 4 / 62 z zeszytu ćwiczeń.
  • Dobrze pracujecie, wszystko rozumiecie.
  • Mała praca domowa z podręcznika zad. 2 / 136. oczywiście w zeszycie przedmiotowym.

*

Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam Was serdecznie

*

02. 02. 2021

Temat: Obwody kwadratu i prostokąta.

*

Dzień dobry dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

*

Małe przypomnienie , co robiliśmy.

  • zadanie 3 / 136 z podręcznika
  • zadanie 3 / 62 z zeszytu ćwiczeń
  • praca domowa zad. 1, 2 / 62 oraz 6 / 63 – zeszyt ćwiczeń

*

kilka filmików, w ramach powtórzenia

*

jeszcze jeden

*

i troszkę trudniej, to również następna lekcja

*

To na dzisiaj wszystko, pozdrawiam Was serdecznie, do jutra

*

01. 02. 2021

Temat: Prostokąty i kwadraty.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Dzisiaj lekcja na platformie. Dacie sobie na pewno z nią radę. Jak zawsze proszę Was o notatke w zeszycie i wykonanie kilku ćwiczen.

*

Zaczniemy od filmików

*

I jeszcze jeden

*

I notatka – prosze o podręcznik:

  • opis i rysunek – kwadrat i prostokąt, strona 133
  • zad. 1 / 134
  • zad. 3 / 134
  • zeszyt ćwiczeń – strona 61 – jak najwięcej zadań

*

To wszystko na dzisiaj, do jutra na teamsach.

Pozdrawiam Was serdecznie

*

Dzisiaj jeszcze zajęcia projektowe

*

28. 01. 2021

Temat: Wielokąty.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

Dzisiaj uczyliśmy się rozpoznawać wielokąty, znajdować ich boki, wierzchołki i kąty.

*

Proszę – wykonajcie w zeszycie notatkę według wskazówek:

  • wielokąt ma wierzchołki – zaznaczamy jako punkt, boki – to odcinki i kąty
  • rodzaj wielokąta określa liczbę boków, wierzchołków i kątów, czyli sześciokąt ma 6 wierzchołków, 6 boków i 6 kątów
  • wielokąt – jego boki muszą być odcinkami
  • rysunek wielokąta z opisem – podręcznik strona 131
  • robiliśmy zadania z zeszytu ćwiczeń – zad. 1, 2, 4 / 60
  • wykonajcie w zeszycie przedmiotowym zad. 1 / 132 , z podręcznika ołówkiem i przy linijce
  • jako praca domowa , zeszyt ćwiczeń zad. 3, 5 / 60

*

Dzieci, to na dzisiaj wszystko, pozdrawiam Was serdecznie, do usłyszenia

*

27. 01. 2021

Temat: Mierzenie kątów – ćwiczenia utrwalające.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

Dzisiaj ćwiczyliśmy obliczanie miar kątowych oraz zegar.

  • tarcza zegara to 360 stopni, wskazówka godzinowa – 1 obrót to 12 godzin, a więc 360 : 12 = 30 stopni, czyli w ciągu 1 godziny wskazówka godzinowa obraca się o 30 stopni
  • tarcza zegara to 360 stopni, wskazówka minutowa – 1 obrót to 60 minut, a więc 360 : 60 = 6, czyli w ciągu 1 minuty wskazówka minutowa obraca się o 6 stopni
  • zadania z zeszytu ćwiczeń : 6, 7 / 59
  • podręcznik zad. 6 / 130,, kąty razem mają miarę 180 stopni, to 180 – 45 = 135 stopni
  • praca domowa zeszyt ćwiczeń zad. 4 / 59
  • obejrzyjcie jeszcze filmik, popatrzcie, jak możemy porównać kąty, z tego – notatka do zeszytu

*

To wszystko, do zobaczenia jutro, może też na sali wykładowej ?

*

Pozdrawiam Was serdecznie

*

26. 01. 2021

Temat: Mierzenie kątów.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

dzisiaj uczyliśmy sie mierzyć kąty.

Robiliśmy:

  • ćwiczenia z podręcznika strona 129
  • zeszyt ćwiczeń – cała strona 57
  • zad. 5 / 59
  • praca domowa zad. 3 / 58
  • i jeszcze filmik

*

To wszystko, do jutra na teamsach . Pozdrawiam Was serdecznie

*

25. 01. 2021

Temat: Kąty – budowa, rodzaje, miary.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Dzisiaj lekcja na platformie.

Proszę – wykonajcie w zeszycie notatkę.

  • Kąt – dwie półproste tworzą ramiona kąta, punkt wspólny , początek półprostych – to wierzchołek kąta. Zawsze musimy zaznaczyć kąt za pomocą łuku.
  • rodzaje kątów – w podręczniku strony 125 – 126:
  • kąty wypukłe:
  • ostry: większy od zera stopni, mniejszy od 90 stopni
  • prosty: 90 stopni
  • rozwarty: większy od 90 stopni, ale mniejszy od 180 stopni
  • półpełny: 180 stopni
  • pełny: 360 stopni
  • kąty wklęsłe – miara kąta jest większa od 180 stopni, ale mniejsza od 360 stopni

*

Teraz jeszcze filmik

*

I jeszcze jeden

*

Resztę wiadomości omówimy na teamsach.

*

Proszę Dzieci – jeszcze zadania z zeszytu ćwiczeń , strona 56.

*

To na dzisiaj wszystko, do usłyszenia na teamsach. Pozdrawiam Was serdecznie .

*

21. 01. 2021

Temat: Mierzenie długości.

Dzień dobry Dzieci!

Po lekcji na teamsach.

Powtórzymy sobie, co robiliśmy.

  • sprawdziliśmy prace domową, zadanie z zeszytu ćwiczeń str. 53
  • powtórzyliśmy – w jaki sposób mierzymy odcinki
  • robiliśmy zad. 1, 4 / 54
  • powtórzyliśmy zamianę jednostek zad. 7, 8, 9 / 55 ; każdy sam się sprawdził
  • powtórzyliśmy – co to jest długość łamanej
  • zad. 2 b / 123

*

Jeszcze filmik

praca domowa

  • zeszyt ćwiczeń zad. 2, 3, 4 / 54
  • podręcznik zad. 2 / 122 oraz 3 a , c / 123

*

To Dzieci na dzisiaj wszystko, pozdrawiam Was serdecznie, do usłyszenia na teamsach

*

19. 01. 2021

Temat: Odcinki prostopadłe i równoległe.

*

Dzień dobry Dzieci!

Po lekcji na teamsach.

Pracowaliście super, wydaje mi się, że wszystko rozumiecie.

W ramach powtórzenia – filmik

To już do kolejnej lekcji 🙂

*

Robiliśmy zadania z zeszytu ćwiczeń, strona 53 oraz z podręcznika, zad. 3 / 120

*

To wszystko, do następnej lekcji na teamsach, pozdrawiam Was serdecznie.

*

18. 01. 2021.

Temat: Wzajemne położenie prostych.

*

Dzień dobry Dzieci!

Mam nadzieje, że jesteście zdrowi. Piękna i mroźna zima za oknem, ale trzeba wrócić do naszej zdalnej szkoły.

*

Dzisiaj temat nowy, ale niektórzy na pewno już coś wiedzą o wzajemnym położeniu prostych.

  1. Proste równoległe – sama nazwa mówi, że równo leżą. Nigdy się nie przetną, podobnie odcinki równoległe – odległość zawsze , między nimi, taka sama.
  2. Proste prostopadłe – przecinają się pod kątem prostym – mają więc jeden punkt wspólny, podobnie odcinki prostopadłe.

*

Teraz obejrzycie filmiki.

*

Jeszcze rysowanie prostych – obejrzycie proszę

*

*

Wykonajcie proszę ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń

  • wykonaj jak najwięcej – według twoich możliwości – ćwiczeń ze stron 50 – 52.

*

To na dzisiaj wszystko, wyjaśnimy sobie wszystko we wtorek na teamsach.

*

Zajęć projektowych dzisiaj nie będzie.

*

Pozdrawiam Was serdecznie, do zobaczenia i usłyszenia.

*

22. 12. 2020

Temat: Proste, półproste, odcinki.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Lekcja na teamsach, tutaj jedynie utrwalenie i przypomnienie.

*

Robiliśmy dzisiaj na lekcji ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń, lekcja to oczywiście: Proste, półproste, odcinki. , str. 47 – 49.

*

Dla utrwalenia – filmik.

*

To wszystko.

Wesołych Świąt Dzieci !

*

21. 12. 2020

Temat: Zadania tekstowe – działania sposobem pisemnym.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Dzisiaj lekcja na platformie.

Proszę Was o wykonanie kilku zadań, podsumowujących działania sposobem pisemnym.

*

Zadania z podręcznika, proszę tak, jak zawsze: pytanie, działania, odpowiedź:

  • zad. 5 /108
  • zad. 6 / 108

*

To wszystko Dzieci, do usłyszenia, pozdrawiam Was serdecznie

*

17. 12. 2020

Temat: Dzielenie sposobem pisemnym – ćwiczenia utrwalające.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

Dzisiaj utrwalaliśmy dzielenie sposobem pisemnym.

  • Dokończyliśmy przykłady z zeszytu ćwiczeń ze strony 45.
  • zrobiliśmy zadnie 3 / 107
  • omówiliśmy i zapisaliśmy zadanie 4 / 108

*

Bardzo ładnie pracowaliście, uważam, że dzielenie jest już dobrze utrwalone.

*

Praca domowa ( na wtorek, dopiero wtedy mamy lekcję)

  • zad. 2, 3 / 106 , podręcznik

*

To na dzisiaj wszystko, pozdrawiam Was serdecznie, miłego weekendu

*

16. 12. 2020

Temat: Dzielenie sposobem pisemnym.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

Dzisiaj poznaliście algorytm dzielenia pisemnego.

Robiliśmy przykłady z zeszytu ćwiczeń ze strony 45 ( oprócz ostatniego).

Jeżeli ktoś z Was czegoś jeszcze do końca nie zrozumiał – to krótki filmik, proszę obejrzyjcie

I jeszcze jeden

*

Już teraz wszystko na pewno jest proste i łatwe.

*

Krótka praca domowa:

  • podręcznik zad. 1 a, b, c / 106

*

To wszystko, do jutra, pozdrawiam Was serdecznie

*

15. 12. 2020

Temat: Podsumowanie pracy w I semestrze.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Dzisiaj podsumowanie Waszej pracy w I semestrze, oceny i poprawy.

Nic oczywiście nie ma dzisiaj zadane.

Do jutra, pozdrawiam Was serdecznie.

*

14. 12. 2020

Temat: Zadania tekstowe – działania sposobem pisemnym.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Dzisiaj lekcja na platformie, lekcja utrwalająca działania wykonywane sposobem pisemnym oraz wykorzystanie ich do rozwiązywania zadań tekstowych.

*

Proszę – przeanalizujcie – można oczywiście zrobić w zeszycie – zadania z podręcznika: zad. 7, 8 / 109.

*

Dzisiaj to wszystko, pozdrawiam serdecznie, do jutra

*

10. 12. 2020

Temat: Powtórzenie przed sprawdzianem – zadania i ćwiczenia.

*

Dzień dobry Dzieci!

Po lekcji na teamsach.

Dzisiaj powtarzaliśmy działania wykonywane sposobem pisemnym: dodawanie, odejmowanie oraz mnożenie. Powtarzaliśmy algorytmy działań, wykonywaliśmy przykłady z podręcznika. Utrwalajcie Dzieci działania.

Pozdrawiam

*

09. 12. 2020

Temat: Zadania tekstowe – mnożenie sposobem pisemnym.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

Dzisiaj dalej ćwiczyliśmy mnożenie sposobem pisemnym. Utrwalaliśmy sposób wykonywania działań.

  • kwadraty i sześciany liczb: zad. 1 n , p / 104
  • proszę – ćwiczcie z tego zadania przykłady, to nie jest zadane!
  • zad. 4 / 104

*

Praca domowa na jutro zad. 3 / 104, pamiętajcie – tętno to puls 🙂

*

To wszystko, do jutra, pozdrawiam serdecznie

*

08. 12. 2020

Temat: Mnożenie pisemne przez liczby wielocyfrowe.

*

Dzień dobry Dzieci!

*

Po lekcji na teamsach.

*

Dzisiaj uczyliśmy sie mnożyć pisemnie liczby wielocyfrowe.

Mam nadzieję, że zrozumieliście schemat mnożenia.

Proszę – obejrzyjcie filmik, na pewno teraz już wszystko będzie łatwiejsze

*

I jeszcze jeden

*

Robiliśmy przykłady z zeszytu ćwiczeń , ze strony 44.

Dokończcie proszę zadania z tej strony.

*

To wszystko na dzisiaj, do jutra, pozdrawiam

*

07. 12. 2020

Temat: Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu.

*

Dzień dobry Dzieci!

Ten temat na platformie. Na poprzedniej lekcji zaczęliśmy sobie tłumaczyć mnożenie. Dzisiaj kilka filmików i zadań.

Proszę, obejrzyjcie

To małe powtórzenie, oglądajcie dalej :

*

Teraz już na pewno wszystko powtórzyliście

*

Teraz nasza dzisiejsza lekcja, obejrzyjcie

I już ostatni

*

Teraz poproszę Was o wykonanie kilku zadań:

  • zad. 1, 2 / 101 – podręcznik, te zadania w zeszycie przedmiotowym
  • zad. 1, 2, 3 / 43 – zeszyt ćwiczeń

*

Powodzenia Dzieci, pozdrawiam Was serdecznie 🙂

*

03. 12. 2020

Temat: Mnożenie pisemne przez liczby jednocyfrowe.

*

Dzień dobry Dzieci!

Po lekcji na teamsach.

Dzisiaj zaczęliśmy omawiać mnożenie pisemne. Mam nadzieję, że tabliczka mnożenia opanowana perfekcyjnie .

*

Dzisiaj na lekcji robiliśmy przykłady z zad. 1 / 42 – zeszyt ćwiczeń oraz z zadania 1 / 100 z podręcznika.

*

Praca domowa – proszę dokończcie:

  • zad. 1 / 42 – zeszyt ćwiczeń
  • zad. 1 100 – podręcznik
  • zad. 2 / 100 – podręcznik – całe

*

Pozdrawiam , dużo zdrówka

*

02. 12. 2020

Temat: Zadania i ćwiczenia utrwalające – odejmowanie pisemne.

*

Dzień dobry Dzieci!

Po lekcji na teamsach.

Dzisiaj robiliśmy różne zadania, utrwalające odejmowanie pisemne. Oczywiście dzisiaj większy stopień trudności.

*

Podczas zajęć zaczęliśmy zadanie 4 / 41 z zeszytu ćwiczeń.

Proszę dokończyć stronę 41.

*

Z podręcznika:

  • zad. 1 h / 96
  • zad. 6 / 97
  • zad. 2 c / 96

Proszę dokończyć zad. 2 / 96

Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam , do jutra

*

01. 12. 2020

Temat: Odejmowanie pisemne.

*

Dzień dobry Dzieci!

Po lekcji na teamsach.

*

Dzisiaj poznaliśmy odejmowanie pisemne. Robiliśmy na lekcji przykłady z zeszytu ćwiczeń ze strony 41, zadania 1 i 3. Proszę uzupełnijcie sobie, jeżeli ktoś czegoś nie zrobił.

*

I jeszcze dla utrwalenia filmik

Oglądamy dalej

I jeszcze jeden

Mam nadzieję, że już teraz wszystko jasne.

Do jutra Dzieci, pozdrawiam i dużo zdrówka 🙂

*

30. 11. 2020

Temat: Zadania tekstowe – dodawanie pisemne.

*

Dzień dobry Dzieci!

Dzisiaj lekcja na platformie.

Ostatnio ćwiczyliśmy dodawanie pisemne, doskonale Wam to wychodziło. Myślę, że nie będzie żadnych problemów z dzisiejszą lekcją.

*

Kilka przykładów – małe przypomnienie, obejrzyjcie filmik

*

Zróbcie proszę w zeszycie kilka zadań, nic mi nie wysyłajcie

Podręcznik – zadania :

  • 4 / 92
  • 7 / 92
  • 8 / 92

*

to wszystko, do usłyszenia jutro, miłego dnia 🙂

*

25. 11. 2020

Temat: Dodawanie sposobem pisemnym.

*

Dzień dobry Dzieci!

Dzisiaj na teamsach – dodawanie sposobem pisemnym. Bardzo ładnie pracowaliście, wszyscy to rozumiecie.

*

Bardzo proszę – kilka rzeczy dla Was do wykonania:

  • zeszyt ćwiczeń – dokończcie stronę 40
  • podręcznik zad. 1, 2 / 91 ; zdania w zeszycie przedmiotowym
  • powtórzcie na jutro, na kartkówkę – jednostki masy, jednostki długości, jednostki monetarne, system rzymski, kalendarz, czas

*

To na dzisiaj wszystko, pozdrawiam Was serdecznie 🙂

*

24. 11. 2020

Temat: Systemy zapisywania liczb – powtórzenie wiadomości.

*

Dzień dobry Dzieci!

Po lekcji na teamsach.

Dzisiaj powtarzaliśmy wiadomości dotyczące obliczania masy, długości, obliczeń pieniężnych, kalendarza i czasu. Robiliśmy zadania ze strony 87 z podręcznika.

*

Przypominam o kartkówce, powtarzajcie.

Pozdrawiam, dużo zdrówka 🙂

*

23. 11. 2020

Temat: Obliczanie czasu – zadania i ćwiczenia.

*

Dzień dobry Dzieci!

Dzisiaj lekcja tylko na platformie pracazdalna.pl

Proszę, w ramach przypomnienia czy utrwalenia obejrzycie dwa filmiki.

Jeszcze raz obliczenia związane z czasem, z zegarem.

Mam nadzieję, że ułatwią Wam lub wyjaśnią niezrozumiałe obliczenia. 🙂

I jeszcze jeden 🙂

*

Mam nadzieję, że już teraz każdy Z Was będzie bez problemu wykonywał obliczenia związane z czasem i kalendarzem.

*

Bardzo proszę, przeczytajcie Dzieci zadania , które są w podręczniku na stronie 87. Możecie porobić sobie notatki lub niektóre rozwiązać. We wtorek na teamsach omówimy sobie zadania, rozwiążemy lub wyznaczymy odpowiedzi.

*

Do zobaczenia lub usłyszenia.

Pozdrawiam Was serdecznie, dużo zdrówka 🙂

*

19. 11. 2020

Temat: Godziny na zegarach.

*

Dzień dobry Dzieci!

Po lekcji na teamsach.

Bardzo proszę wykonajcie notatkę w zeszycie według punktów:

  • zamiana jednostek czasu – niebieska chmurka strona 84
  • odczytywanie godzin na zegarze – ćwiczenie A – przeczytaj!
  • zad. 1 / 85
  • zad. 4 / 85
  • zad. 9 / 86

*

Pamiętajcie o pracy domowej, jest w Waszych zadaniach na mobidzienniku.

*

W poniedziałek lekcja na platformie pracazdalna.pl

*

Pozdrawiam Was serdecznie

Elżbieta Kolczyńska

*

18. 11. 2020

Temat: Z kalendarzem za pan brat.

*

Dzień dobry Dzieci!

Po lekcji na teamsach. Bardzo proszę, przeczytajcie uważnie, o czym piszę, o co proszę, żebyście zrobili oraz obejrzyjcie filmiki. Na pewno ta lekcja będzie o wiele łatwiejsza.

Proszę, wykonajcie notatkę w zeszycie według punktów.

Jak dzielimy kalendarz :

  • kwartały, ile ich jest
  • miesiące, ile ich jest, ile dni mają poszczególne miesiące
  • co to jest rok przestępny
  • ile lat ma wiek
  • ile lat ma millenium

*

Pracę ułatwią Wam filmiki. Obejrzyjcie 🙂

I jeszcze jeden

*

Już wszystko łatwiejsze, prawda ?

*

Proszę, aby w zeszycie znalazły się następujące zadania, z podręcznika. Robiliśmy je na lekcji:

  • zad. 1 a , b / 82
  • zad. 4 a, b, c, d / 82
  • zad. 7 c / 83
  • zad. 11 a / 83

*

To nasza praca na lekcji.

I teraz poproszę Was o wykonanie pracy domowej.

Podręcznik:

  • zad. 4 e, f / 82
  • zad. 7 a, b / 83

Zeszyt ćwiczeń :

  • zad. 1, 2, 3, 5 / 37

*

To wszystko Dzieci, do jutra.

Serdecznie pozdrawiam 🙂

Elżbieta Kolczyńska

*

17. 10. 2020

Temat: System rzymski.

*

Dzień dobry Dzieci!

Po lekcji na teamsach. Długo się nie widzieliśmy, omawialiśmy dużo spraw, o których powinniście wiedzieć, aby lepiej nam się pracowało.

Proszę o notatkę w zeszycie według omówionej niże lekcji 🙂 🙂

Dzisiaj omawialiśmy system rzymski.

  • Znaki rzymskie:

I – 1

V – 5

X – 10

L – 50

C – 100

D – 500

M – 1000

  • Koło siebie mogą stać co najwyżej trzy jednakowe znaki

III – 3

XXX – 30

CCC – 300

MMM – 3000

to znaki, w których występuje 1 i zera

  • Znak mniejszy, zapisany po prawej stronie większego – zwiększa go

VI – 6

XII – 12

  • Znak mniejszy, zapisany po lewej stronie większego zmniejsza go

IX – 9

XC – 90

CM – 900

  • Przeczytaj ciekawostkę ze strony 78 z podręcznika i zapisz ją w zeszycie.
  • zapisywaliśmy niektóre przykłady z zadania 2 / 79 Podręcznik
  • zadanie 3 i 4 / 79 z podręcznika – praca domowa
  • zeszyt ćwiczeń – zad. 1, 2, 4 / 36 – praca domowa
  • obejrzyjcie proszę sympatyczny filmik 🙂

I jeszcze jeden

To dzisiaj wszystko. Pozdrawiam Was serdecznie.

Elżbieta Kolczyńska

*

16. 11. 2020

Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych – jednostki masy.

*

Dzień dobry Dzieci!

Długo nie słyszeliśmy się. Dzisiaj lekcja na platformie pracy zdalnej. Wierzę, że sobie z nią poradzicie. Pamiętajcie, że czytacie i oglądacie oraz robicie zadania w wybranym przez Was czasie i własnym tempie. 🙂

Jutro omówimy i posprawdzamy na teamsach.

Obejrzyjcie proszę kilka fajnych filmików. Jeżeli ktoś z Was zapomniał lub chce przypomnieć pewne wiadomości związane z masa – to zapraszam 🙂

*

I jeszcze dalej… Jak Wam się podoba ?

*

I już ostatni

🙂

Teraz już na pewno wszystko łatwe.

Zróbcie proszę w zeszycie kilka zadań.

  • zadanie 9, 10 / 76 – podręcznik
  • zadanie 6, 7 / 35 – zeszyt ćwiczeń
  • dla chętnych – zadanie 5 / 35 – zeszyt ćwiczeń

*

Pozdrawiam serdecznie, do zobaczenia na teamsach.

Elżbieta Kolczyńska

*

03. 11. 2020

Temat: Jednostki masy.

Dzień dobry Dzieci!

Po lekcji na teamsach.

Potórzenie i informacja dodatkowa, co robiliśmy dzisiaj .

  • lekcja w podręczniku – strona 73.
  • ćwiczenia ze strony 73
  • zadanie 1 / 74
  • zadanie 4 / 75
  • zadanie 7 / 75
  • zeszyt ćwiczeń – zadanie 3, 4 / 34
  • praca domowa zad. 1, 2 / 34

Pozdrawiam serdecznie i do usłyszenia

Elżbieta Kolczyńska

*

29. 10. 2020

Temat: Jednostki długości – ćwiczenia.

Dzień dobry Dzieci!

Po lekcji na teamsach. Dzisiaj ćwiczyliśmy, rozwiazywaliśmy zadania.

*

  • Zadanie 3 / 32 – zeszyt ćwiczeń
  • Zadanie 5 / 32
  • Niektóre z przykładów zadane do domu.

Pozdrawiam i do usłyszenia

Elżbieta Kolczyńska

*

28. 10. 2020

Temat: Jednostki długości.

Dzień dobry Dzieci!

Po lekcji na teamsach, przypomnienie lub utrwalenie.

Ćwiczyliśmy zamianę jednostek długości, przypomnieliśmy sobie zamiany. To lekcja w podręczniku na stronie 68.

*

Robiliśmy ćwiczenia ze strony 69.

Podręcznik – zadania:

  • 1 / 70
  • 4 / 71
  • Praca domowa – zad. 1, 2, 3 – a i b / 32

Pozdrawiam i do usłyszenia 🙂

27. 10. 2020

Temat: Jednostki monetarne – złote i grosze.

Dzień dobry Dzieci!

Po lekcji na teamsach. Przypomnienie dla tych osób, które nie były na lekcji lub chcą powtórzyć 🙂

Lekcja w podręczniku to strona 64.

  • Zadanie 1 / 65
  • Zadanie 3 / 66
  • Zadanie 4 / 66
  • Praca domowa – zeszyt ćwiczeń zad. 2, 3, 4 / 31

Pozdrawiam serdecznie Elżbieta Kolczyńska

Kategorie: 4B