20. 05. 2021
Temat: Powtórzenie przed sprawdzianem.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Lekcja na platformie.
- omówiliśmy powtórzenie w szkole, powtarzajcie według podanych punktów
- powtórzyliśmy zamianę jednostek objętości – ważne!
- zadanie 8 / 229 – o to zadanie prosiłam w szkole, jutro sprawdzimy
- może jeszcze filmiki, powtarzajcie
Jeszcze jeden
*
Pozdrawiam 🙂
14. 05. 2021
Temat: Zadania tekstowe – obliczanie pola graniastosłupa.
*
Dzień dobry Dzieci!
Dzisiaj lekcja na platformie.
- sprawdzian przeniosłam na inny termin, widoczny w kalendarzu
- dzisiaj zadania dotyczące obliczania pola graniastosłupów
- jedno zadanie – omówimy je w szkole w poniedziałek – zad. 9 / 225
*
Pozdrawiam 🙂
*
13. 05. 2021
Temat: Obliczanie pola powierzchni graniastosłupa.
*
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach.
- omówiliśmy zadania – powtórzyliśmy wiadomości o graniastosłupach
- omówiliśmy prace domową
- zad. 7 b, c / 225
- obejrzyjcie jeszcze raz filmiki – będzie łatwiej
*
Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam 🙂
*
11. 05. 2021
Temat: Graniastosłupy proste – pole powierzchni.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
- zaczęliśmy od powtórzenia – pole prostopadłościanu – zad. 1 / 105, zeszyt ćwiczeń; przypominam – filmik był na wcześniejszej lekcji
- pole graniastosłupa prostego
Dwie jednakowe podstawy i pole boczne, na które składają się pola prostokątów
- małe powtórzenie, dla tych, którzy nie pamiętają, jak liczymy pole prostokąta
- zad. 5 / 107 , mam nadzieję, że wszystko zrozumieliście
- jeszcze filmik – graniastosłup prawidłowy – trochę wyprzedza nasz materiał, i graniastosłup prosty
I jeszcze jeden, pewne zadania na lekcji w czwartek, obejrzyjcie 🙂
*
Juz na pewno łatwiej.
- praca domowa , zad. 7 a / 225 , podręcznik
*
To wszystko, pozdrawiam 🙂 do czwartku
*
10. 05. 2021
Temat: Graniastosłupy proste.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Pamiętajcie o notatce, rysunkach
- graniastosłupy proste, jakie bryły zaliczamy do graniastosłupów
*
- krawędzie, wierzchołki, ściany graniastosłupów
- nazewnictwo graniastosłupów
- co nazywamy wysokością graniastosłupa
*
- ćwiczenie A , podręcznik, strona223
- zeszyt ćwiczeń , zad. 2 . 106
- praca domowa, zad. 1 / 106
*
Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam 🙂
*
07. 05. 2021
Temat: Pole powierzchni prostopadłościanu i sześcianu – zadania.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
- oceny przewidywane – pamiętajcie – według umowy poprawiacie oceny po powrocie do szkoły
- zad. 2 / 105 z zeszytu ćwiczeń
- zrobiliśmy kilka przykładów – pozostałe do domu. pamiętajcie o poprzedniej lekcji – wszystko tłumaczyłam , i jeszcze filmik
*
Pozdrawiam, do poniedziałku 🙂
*
06. 05. 2021
Temat: Prostopadłościany i sześciany – pole powierzchni.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Lekcja na platformie.
- powtarzamy z lekcji poprzedniej
*
Pole powierzchni – to pola wszystkich ścian prostopadłościanu lub sześcianu.
*
Obejrzyjcie filmik
*
Prostopadłościan – po dwie jednakowe ściany
a)
4 x 7 = 28
4 x 2 = 8
7 x 2 = 14
P = 2 x ( 28 + 8 + 14 ) = 2 x 50 = 100 metrów kwadratowych
c)
to sześcian , a więc 6 ścian, które są kwadratami
11 x 11 = 121
P = 6 x 121 = 726 decymetrów kwadratowych
*
Praca domowa – pozostałe przykłady z tego zadania.
*
To wszystko, jutro lekcja na teamsach. Pozdrawiam 🙂
*
04. 05. 2021
Temat: Prostopadłościany i sześciany – siatki.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
*
- poznaliśmy , a właściwie przypomnieliśmy sobie prostopadłościan i sześcian
- obejrzyjcie filmik, notatka – to ważne
*
- na lekcji omawialiśmy siatkę prostopadłościanu oraz sześcianu, obejrzyjcie filmik, pamiętajcie o notatce
*
- podręcznik, zad.3, 5 / 220
*
Dzisiaj to wszystko, kolejna lekcja na platformie.
Pozdrawiam 🙂
*
29. 04. 2021
Temat: Rozpoznawanie figur przestrzennych – ćwiczenia i zadania.
*
Dzień dobry Dzieci!
Lekcja na platformie.
Na ostatniej lekcji:
- rozpoznawaliśmy i nazywaliśmy bryły przestrzenne
- zaliczaliśmy je do jednej z trzech grup
- określaliśmy liczbę ścian, krawędzi i wierzchołków – graniastosłupa i ostrosłupa
Dzisiaj dalej różne zadania.
Zadanie 3 / 104 – spróbujcie sami, potem sprawdźcie
I – A
II [ wąski walec ] – C
III [ na dole ] – B
Zadanie 3 / 216 – spróbujcie sami, potem sprawdźcie
- stożek
- sześcian
- walec
- ostrosłup o podstawie kwadratu
- prostopadłościan
- kula
Zadanie 8 / 217 – spróbujcie sami, potem sprawdźcie
a)
promień = 7,5 cm, średnica = 2 razy dłuższa, = 15 cm
kula nie zmieści się w pudełku, ponieważ 15 cm > 14 cm, ten wymiar za mały
b)
tutaj również bierzemy pod uwagę najmniejszy wymiar, średnica = 13,4 cm.
*
Dzisiaj to wszystko, dzisiaj bez pracy domowej, do wtorku.
Pozdrawiam 🙂
*
27. 04. 2021
Temat: Rozpoznawanie figur przestrzennych.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Zaczynamy nowy dział – notatki w zeszycie gładkim 🙂
Podział figur przestrzennych na trzy grupy:
- graniastosłupy
- ostrosłupy
- bryły obrotowe: walec, stożek , kula
*
zadanie 1 / 215
- nazywaliśmy figury przestrzenne – bryły, zaliczaliśmy do jednej z trzech grup
*
- zadanie 2 / 103 – ściany , krawędzie, wierzchołki
- praca domowa : zad. 1 / 103
*
I jeszcze małe utrwalenie, obejrzyjcie filmik
*
Następna lekcja na platformie, pozdrawiam 🙂
*
26. 04. 2021
Temat: Rozwiązywanie równań – utrwalenie.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Utrwalaliśmy rozwiązywanie równań – zaliczanie działu.
*
Pozdrawiam 🙂
*
23. 04. 2021
Temat: Rozwiązywanie równań – zadania z geometrii.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Geometria w zadaniach.
- Układaliśmy równania do zadań i rozwiązywaliśmy je.
- Zad. 5 / 203
- praca domowa : zad. 15 / 207
*
I w ramach utrwalenia – filmik
*
To wszystko na dzisiaj. Pozdrawiam 🙂
*
22. 04. 2021
Temat: Zadania różne – rozwiązywanie równań.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Lekcja na platformie. wykonajcie proszę zadania, pamiętajcie o notatkach.
Zaczniemy od filmiku
I jeszcze jeden – równania w geometrii – omówimy na lekcji, teraz popatrzcie.
*
Spróbujcie zrobić zadania samodzielnie, sprawdźcie z moimi rozwiązaniami 🙂
Zad. 12 / 207
Asia x [ciasteczek]
Tomek 2x
Zostało 7
razem 25
Ile ciasteczek zjadła Asia?
układamy równanie
x + 2x + 7 = 25 / -7
x + 2x + 7 – 7 = 25 – 7
x + 2x = 18
3x = 18 / : 3
x = 6
Zad. 10 / 206
banknoty po 50 zł x
banknoty po 100 zł x
razem 12 000 zł
Ile dostał banknotów?
50 x + 100 x = 12 000
150 x = 12 000 / : 150
x = 80
pan Kowalski dostał 80 banknotów po 50 zł oraz 80 banknotów po 100 zł, razem 160 banknotów.
*
Praca domowa
- zad. 9 / 206
- zad. 11 / 206
*
Wszystko sprawdzimy w piątek na teamsach, pozdrawiam 🙂
*
20. 04. 2021
Temat: Obliczenia praktyczne – rozwiązywanie równań.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
*
Układamy równania do zadań.
- rozmawialiśmy o równaniach i pracy domowej
- zad. 1 a, 6 / 205
- praca domowa – zad. 1 – b, c ; 3, 4 / 205
*
Ćwiczcie rozwiązywanie równań oraz układanie równań do zadań.
Pozdrawiam 🙂
*
19. 04. 2021
Temat: Zadania tekstowe – rozwiazywanie równań.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
po lekcji na teamsach.
Sprawdziliśmy prace domową.
Uczyliśmy się zapisywania równań do zadań tekstowych.
Zadania 1, 2 / 101 – zeszyt ćwiczeń
Zadanie 2 / 205 – podręcznik
*
15. 04. 2021
Temat: Rozwiązywanie równań – ćwiczenia .
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie.
Trochę trudniejsze równania.
Zad. 2 / 202
a)
- 97 = 2x – 5
- zamieniamy stronami, niewiadoma powinna być po lewej stronie równania
- 2x – 5 = 97
- do obu stron dodajemy 5
- 2x – 5 + 5 = 97 + 5
- 2x = 102
- dzielimy obie strony przez liczbę stojącą przy niewiadomej czyli przez 2
- 2x = 102 / : 2
- x = 51
b)
- 43 = 7 + 9x
- zamieniamy stronami
- 7 + 9x = 43
- od obu stron odejmujemy 7
- 7 – 7 + 9x = 43 – 7
- 9x = 36
- dzielimy obie strony przez liczbę stojącą przy niewiadomej
- 9x = 36 / : 9
- x = 4
I jeszcze filmik, małe powtórzenie
Jeszcze jeden 🙂
*
To wszystko, pozdrawiam 🙂
*
13. 04. 2021
Temat: Rozwiązywanie równań.
*
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach.
Zaczynamy rozwiązywać równania.
Zeszyt ćwiczeń strona 99.
- Robiliśmy przykłady z każdego z zadań. Pozostałe przykłady to praca domowa.
*
Pozdrawiam 🙂
*
12. 04. 2021
Temat: Liczba spełniająca równanie.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
- sprawdziliśmy prace domową
- określiliśmy – co to znaczy, że liczba spełnia równanie
*
- zad. 1 / 198 – ustnie
- zad. 2 a / 198
- zad. 3 / 198
- praca domowa – dokończ, zad. 2 – b, c / 198
*
Dzisiaj to wszystko, do jutra – pozdrawiam
*
09. 04. 2021
Temat: Zapisywanie równań – ćwiczenia.
*
Dzień dobry Dzieci!
Ćwiczymy dalej 🙂
Zaczniemy od filmiku
*
Kilka zadań z podręcznika
Zadanie 3 / 195
Czytajcie uważnie treść zadania, zapisujemy równanie do zadania, nie rozwiązujemy
- b)
- x – 5,4 = – 4,5
- c)
- 2,5x = 100
- e)
- 2x + 5 = 10
Zadanie 4 / 195
- b)
- 7x + 2 * 18 = 85
- d)
- 2 * 60 + 2x = 300
- e)
- 3x + x = 348
*
Praca domowa
- dokończcie zadania 3, 4 / 195
- zad. 5 / 196 [ 10% to 0,1 ; 50% to 0,5 ]
*
To wszystko, w poniedziałek na teamsach tłumaczymy dalej
Pozdrawiam Was, „)
*
08. 04. 2021
Temat: Zapisywanie równań.
*
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj uczyliśmy się zapisywać równania do danego działania lub zadania.
Robiliśmy zadania z zeszytu ćwiczeń
- zad. 1, 3 / 96
- zad. 5 / 97
- zaczęliśmy zadanie 4 / 97
- praca domowa – zad. 2 / 96
*
Na dzisiaj to wszystko, jutro lekcja na platformie.
Pozdrawiam Was 🙂
*
30. 03. 2021
Temat: Zadania i ćwiczenia utrwalające – wyrażenia algebraiczne.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj różne zadania i ćwiczenia utrwalające – wyrażenia algebraiczne.
Zaliczanie działu.
*
Wesołych i zdrowych Świąt Wielkanocnych:)
*
29. 03. 2021
Temat: Upraszczanie wyrażeń algebraicznych – ćwiczenia.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj dalej ćwiczenia, wyrażenia algebraiczne.
- zeszyt ćwiczeń – wybrane przykłady z zadań 8, 11, 12 / 94 – 95
- pozostałe przykłady z tych zadań to praca domowa
*
Pozdrawiam, do jutra 🙂
*
26. 03. 2021
Temat: Upraszczanie wyrażeń algebraicznych.
*
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach. Dzisiaj robiliśmy zadania z zeszytu ćwiczeń.
- sprawdziliśmy pracę domową, wyjaśniając zadania
- niektóre przykłady z zadań: 1, 2, 4 / 93
- pozostałe przykłady z tych zadań – to praca domowa
- zadanie 3 / 93
- zaczęliśmy zad. 6 / 94 – nie kończycie tego zadania
*
To wszystko, do poniedziałku, pozdrawiam 🙂
25. 03. 2021
Temat: Obliczanie wartości wyrażeń algebraicznych – zadania tekstowe.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie.
- Ważne wzory str. 186 – prosiłam o zapoznanie się z nimi!
obliczamy, podstawiając zamiast x
- x = 100 , wówczas liczba punktów = 60 + ( 100 – 120 ) * 1,8 = 24
- x = 120 , wówczas liczba punktów = 60 + ( 120 – 120 ) * 1,8 = 60
- x = 130.5 , wówczas liczba punktów = 60 + ( 130,5 – 120 ) * 1,8 = 78,9
*
Małe powtórzenie, obejrzyjcie filmiki
Oglądajcie dalej
Jeszcze jeden
*
Praca domowa – spróbujcie zrobić zadania 7 oraz 8 / 187, podręcznik.
*
Omówimy wszystko na teamsach, pozdrawiam 🙂
*
23. 03. 2021
Temat: Obliczanie wartości wyrażeń algebraicznych.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj obliczanie wartości wyrażeń – zamiast litery – podstawiamy wartość liczbową.
- zad. 1, 3 / 186 – podręcznik
- zad. 4 / 92 – zeszyt ćwiczeń
- zad. 3 , dla x = 1 , / 92 – zeszyt ćwiczeń
Praca domowa – przeanalizuj, spróbuj zapisać wyrazenia i obliczyć:
- zad. 4, 5 / 186 – podręcznik
*
Kolejna lekcja na platformie, pozdrawiam 🙂
*
22. 03. 2021
Temat: Zapisywanie wyrażeń algebraicznych – ćwiczenia utrwalające.
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj kolejna lekcja – utrwalanie zapisywania wyrażeń algebraicznych.
Robiliśmy zadania z podręcznika:
- 2 / 179, przykłady wybrane
- 4, 5, 6 / 180
- 9, 11 / 181
Praca domowa : zad. 8, 10 / 181 oraz zad. 15 / 182
*
Jutro lekcja na teamsach, pozdrawiam
*
19. 03. 2021
Temat: Zapisywanie i odczytywanie wyrażeń algebraicznych.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj ćwiczenia w odczytywaniu i zapisywaniu wyrażeń algebraicznych.
Zeszyt ćwiczeń : cała strona 87 ora zad. 13 / 89
Na dzisiaj to wszystko, pamiętajcie o zaliczaniu liczb całkowitych i ułamków w poniedziałek i wtorek.
Pozdrawiam 🙂
*
18. 03. 2021
Temat: Zapisywanie wyrażeń algebraicznych.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie.
Wprowadzamy wyrażenia algebraiczne.
To wyrażenia, w których występują nie tylko cyfry, ale również liczby.
- Małe przypomnienie – zwykłe zapisywanie – spróbujcie obliczyć , jeżeli można – zad. 1 / 179 , podręcznik
- obejrzyjcie proszę filmik
*
To na dzisiaj wszystko, jutro na lekcji zaczynamy pracę z wyrażeniami algebraicznymi.
Pozdrawiam Was, do jutra 🙂
*
16. 03. 2021
Temat: Zadania tekstowe – liczby dodatnie i ujemne.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach
Dzisiaj działania wykorzystujące kolejność wykonywania działań – zad. 6 / 174
Zadania różne – omawialiśmy, rozwiązywaliśmy – strona 175:
- zad. 1 – graficzne przedstawienie liczb ujemnych
- zad. 7 – średnia arytmetyczna
- zad. 3 – oś liczbowa
- zad. 4 – szacowanie wyników
*
Dzisiaj to wszystko, pozdrawiam
*
12. 03. 2021
Temat: Kolejność wykonywania działań – liczby ujemne.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Kolejność wykonywania działań – zawsze tak samo:
- nawiasy,
- potęgowanie,
- mnożenie, dzielenie – lub odwrotnie – to, co pierwsze od lewej strony,
- dodawanie, odejmowanie – lub odwrotnie – to, co pierwsze od lewej strony
*
Zadania z zeszytu ćwiczeń
- sprawdzenie krzyżówki
- zad. 7 / 85
- zad. 13 / 86
*
11. 03. 2021
Temat: Działania na liczbach dodatnich i ujemnych – ćwiczenia.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie.
*
Przypomnimy sobie potęgowanie
*
Kolejność wykonywania działań – taka sama, jak w przypadku liczb naturalnych.
Łatwa krzyżówka – zad. 8 / 85 z zeszytu ćwiczeń
To wszystko, pozdrawiam
*
09. 03. 2021
Temat: Mnożenie i dzielenie liczb – ćwiczenia utrwalające.
*
Po lekcji na teamsach.
Ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń:
- 2, 4, 5 / 84
- 9 / 86
- praca domowa – zad. 4 / 174 , podręcznik
*
Na dzisiaj to wszystko, następna lekcja na platformie, pozdrawiam
*
08. 03. 2021
Temat: Mnożenie i dzielenie liczb.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj mnożenie i dzielenie liczb, również tych, które ” mają minusy”.
Jeżeli mnożymy przez siebie liczby o znakach przeciwnych, czyli ujemną i dodatnią – to wynik jest ujemny. Podobnie jest z dzieleniem.
- Jeżeli mnożymy – lub dzielimy_ liczby o tym samym znaku, tzn. dwie liczby dodatnie lub dwie liczby ujemne – to wynik jest dodatni.
- R0biliśmy przykłady z zadania 1 / 173
- Niektóre przykłady z zadania 3 / 174
- Praca domowa zad. 3 : a, b, d, i, k / 174
- obejrzyjcie filmik
*
Na dzisiaj to wszystko, do jutra
*
05. 03. 2021
Temat: Ćwiczenia utrwalające – dodawanie i odejmowanie liczb.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj ćwiczyliśmy – utrwalaliśmy działania na liczbach.
Myślę, że teraz już potraficie zrobić działania na liczbach.
Przypominam , że plik z lekcją jest na teamsach. To whiteboard.
Dzisiaj bez pracy domowej. Pozdrawiam was, do poniedziałku
*
02. 03. 2021 oraz 04. 03. 2021
Temat: Liczby wymierne – dodawanie i odejmowanie.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
*
Dzisiaj liczby wymierne – a więc ułamki zwykłe, dziesiętne – również te, w których występuje minus.
*
Małe przypomnienie, to będzie nam potrzebne
- zadania z zeszytu ćwiczeń , strony 81 – 83, przykłady, które opuściliśmy: podręcznik zad. 3 / 170 oraz zad. 8 / 171
- ćwiczcie samodzielnie, jak najwięcej, to są rzeczy trudne, trzeba to po prostu wyćwiczyć!
*
Możecie sprawdzić, czy dobrze zrobiliście, nie przepisywać!!
*
Pozostałe samodzielnie 🙂
Pozdrawiam serdecznie, do kolejnej lekcji na teamsach
*
01. 03. 2021
Temat: Dodawanie i odejmowanie liczb całkowitych – ćwiczenia.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
dzisiaj ćwiczyliśmy działania na liczbach całkowitych.
- zadania z zeszytu ćwiczeń : 9, 10, 11, 12, 13, 14 / 82 – 83
- praca domowa : zad. 15, 16 / 83
*
To wszystko, do jutra na teamsach
*
26. 02. 2021
Temat: Dodawanie i odejmowanie liczb wymiernych.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj nowe rzeczy, ale nieźle sobie radziliście.
- podczas zajęć z podręcznika zad. 2 a – m / 170
- praca domowa z zeszytu ćwiczeń : zad. 1 / 80 oraz 3 a, b, c, e / 81
*
W ramach utrwalenia obejrzyjcie filmiki
*
*
To na dzisiaj wszystko, pozdrawiam Was serdecznie
*
25. 02. 2021
Temat: Zadania tekstowe i ćwiczenia utrwalające – porównywanie liczb.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie.
Jak zawsze w zeszycie proszę o notatkę, szczególnie to, co piszę na platformie.
Małe przypomnienie – obejrzyjcie filmiki
Jeszcze jeden
Teraz łatwiej.
*
Zaczniemy od zadań tekstowych.
Podręcznik, zad. 3 / 166
- a) odległość możemy obliczyć dwoma sposobami – odległość zawsze ma wartość dodatnią
- obie wartości poniżej zera, odejmujemy je
- od wartości większej odejmujemy wartość mniejszą – ten sposób dokładnie omawiając działania na liczbach całkowitych
- stosujemy wartość bezwzględną
- [ – 245 ] – [ – 28] = 245 – 28 = 217
- b)
- obie wartości poniżej zera – odejmujemy je
- [ – 523 ] – [ – 9 ] = 523 – 9 = 514
- c)
- wartości po obu stronach zera – dodajemy je
- [ – 14] + [ 17 ] = 14 + 17 = 31
- d)
- wartości po obu stronach zera – dodajemy je
- [ 368 ] + [ – 523 ] = 368 + 523 = 891
*
W zeszycie proszę o zrobienie
- zadania 4 / 166 , z podręcznika
- zeszyt ćwiczeń : 8 / 77 ; 16 oraz 18 / 79
*
Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam Was serdecznie, do piątku
*
23. 02. 2021
Temat: Porównywanie liczb – liczby przeciwne, wartość bezwzględna.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
- Dzisiaj powtarzaliśmy porównywanie liczb, liczby dalej lub mniej oddalone od zera. Im liczba bardziej oddalona od zera w lewo – tym jest mniejsza.
- Zad. 6 / 77
- Liczby przeciwne – to liczby równo oddalone od zera, znajdują się po obu stronach zera
- Liczba przeciwna do danej liczby – zmiana znaku na przeciwny do danej liczby
- zad. 13 / 78 , zeszyt ćwiczeń
- Wartość bezwzględna liczby jest zawsze liczbą dodatnią
- zad. 15 / 79
- Liczba wymierna – jako iloraz liczb całkowitych
- zad. 9 / 78
- praca domowa , zeszyt ćwiczeń: zad. 5 oraz 7 / 77 ; 12 / 78 ; 14 / 79
*
Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam Was serdecznie
*
22. 02. 2021
Temat: Porównywanie liczb – oś liczbowa.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj zaczęliśmy nowy dział – Liczby dodatnie i liczby ujemne.
- liczby naturalne: 1, 2, 3, 4, …
- liczby całkowite : …- 5, – 4, – 3, – 2, – 1, 0, 1, 2, 3, ..
- liczby ujemne: – 8, – 20 itd
- 0 nie jest ani liczbą dodatnią ani liczbą ujemną
- liczby wymierne : to liczby całkowite oraz liczby dziesiętne ( 7,2 ) oraz ( – 7,2 ), ułamki zwykłe 2/5, oraz ( – 2/5 ).
- oś liczbowa – podręcznik strona 164
- zadania z zeszytu ćwiczeń, strona 76
- i jeszcze filmik, obejrzyjcie proszę
Jeszcze jeden
*
Praca domowa , zeszyt ćwiczeń, zad. 4 / 76
Ćwiczcie, oglądajcie filmiki, pozdrawiam serdecznie
*
19. 02. 2021
Temat: Zadania i ćwiczenia utrwalające – procenty.
*
Dzien dobry !
*
Po lekcji na teamsach.
Sprawdzaliśmy i tłumaczyliśmy prace domową., z zeszytu ćwiczeń.
Robiliśmy zadania z podręcznika ze strony 160 oraz powtórzeniowe ze strony 161.
*
Na tym kończymy procenty.
*
Pozdrawiam, do poniedziałku.
*
18. 02. 2021.
Temat: Obliczanie liczby, gdy dany jest jej procent.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie.
Temat dodatkowy, stąd gwiazdka.
- Podręcznik, strona 160, można przeanalizować przykłady .
- zad. 2 / 75 – zeszyt ćwiczeń
- 50% to 1/2, a więc aby obliczyć liczbę mnożymy 45 x 2 = 90
- 25% = 1/4 , czyli 110 x 4 = 440 ( 110 : 1/4 = 110 x 4 )
- 10% = 1/10, czyli 4,2 x 10 = 42 ( 42 : 1/10 = 42 x 10 )
- 20% = 1/5 , czyli 14 x 5 = 70
- 1% = 1 / 100, czyli 8 x 100 = 800
- 200% = 2 , czyli 160 : 2 = 80
*
Jeszcze filmik
*
Mam nadzieję, że wszystko rozumiecie.
Praca domowa : pozostałe zadania z zeszytu ćwiczeń, strona 75.
*
Pozdrawiam, do jutra na teamsach.
*
16. 02. 2021
Temat: Obniżki i podwyżki – zadania tekstowe.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj omawialiśmy zadania z podręcznika:
- zad. 3, 4, 7 / 158
- praca domowa zad. 5, 6 / 158
*
Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam Was serdecznie
*
15. 02. 2021
Temat: Obniżki i podwyżki.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Obliczaliśmy o jaką kwotę obniżono cenę towaru, znaliśmy o jaki procent obniżono tę cenę.
Na lekcji robiliśmy zadania 2 / 73 oraz 4 / 74
Praca domowa : zad. 1, 3 / 73 – można obliczenia wykonać w zeszycie. Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam
*
12. 02. 2021
Temat: Obliczenia procentowe – zadania tekstowe.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj bardzo dużą część lekcji zajęła nam praca domowa.
Robiliśmy zadania 9, 10 / 72 z zeszytu ćwiczeń.
Pozostałe zadania z tej strony – to praca domowa.
Do ćwiczenia , nieobowiązkowo – zadania z podręcznika:
- 7, 8 / 155
- 9 – 13 / 156
*
Na dzisiaj to wszystko, Pozdrawiam
*
11. 02. 2021
Temat: Obliczenia procentowe.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie.
Proszę – to wszystko powtórzenie – ćwiczcie, czyli wykonajcie zadania ze stron 70 – 71. Tyle, ile dacie radę. Jutro na lekcji – wszystko sprawdzimy i wyjaśnimy.
*
Przypominam – filmik, który zawsze możecie obejrzeć, na jednej z poprzednich lekcji.
Nic mi nie odsyłacie, pozdrawiam.
*
09. 02. 2021
Temat: Diagramy procentowe.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
- Dzisiaj poznawaliście diagramy procentowe: słupkowe, prostokątne i kołowe.
- Odczytywaliśmy dane z diagramu, ustalaliśmy rozwiązanie zadań.
- zadania ze stron 151 – 153 z podręcznika
- zeszyt ćwiczeń zad. 1, 2 strona 68
- praca domowa zad. 4, 5 / 69 zeszyt ćwiczeń
*
Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam
*
08. 02. 2021
Temat: Jaki to procent – obliczenia za pomocą kalkulatora.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
dzisiaj wykorzystywaliśmy kalkulator do naszych obliczeń. Robiliśmy ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń, strona 67.
Proszę pamiętać o pracy domowej, wykonanej samodzielnie.
*
Pozdrawiam, do jutra.
*
05. 02. 2021
Temat: Jaki to procent – ćwiczenia i zadania utrwalające.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na reamsach.
Dzisiaj ćwiczenia utrwalające poprzednią lekcję.
Radzicie sobie dobrze, więc ćwiczenia są samą przyjemnością.
*
- sprawdziliśmy pracę domową
- ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń – strona 66, pozostałe to praca domowa
- podręcznik , zad. 5, 6, 7, 8 / 146
*
Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam, do usłyszenia
*
04. 02. 2021
Temat: Jaki to procent?
*
Dzien dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie.
Procenty, z którymi doskonale sobie radzicie.
Zaczniemy od filmiku
*
zeszyt ćwiczeń strona 65
- zad. 1 . jaki procent kwiaty żółte – liczymy , ile jest żółtych i dzielimy przez liczbę wszystkich kwiatów – i albo mnożymy przez 100% albo zamieniamy na procent; podobnie kwiaty czerwone
- zad. 2 – liczymy wszystkie ptaki, liczymy poszczególne gatunki, dzielimy dany rodzaj przez liczbę wszystkich ptaków i zamieniamy na procent
*
praca domowa
- podręcznik, zadania w zeszycie, zad. 1, 2 / 145
- zeszyt ćwiczeń strona 65
*
To wszystko na dzisiaj, do jutra na teamsach, pozdrawiam Was
*
02. 02. 2021
Temat: Procenty i ułamki – ćwiczenia utrwalające.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj robiliśmy zadania z podręcznika, niektóre ustnie:
- 1 / 140
- 5 / 141, zapisywaliśmy zamianę
- 7 / 141
- 8 / 142
- 12 a, b, e / 143
- 13 a, b / 143
- 11 / 142
*
praca domowa, również z podręcznika, wykonajcie w zeszycie:
- 12 c, d , f / 142
- 13 c, d / 142
*
To wszystko na dzisiaj, następna lekcja na platformie, pozdrawiam
*
01. 02. 2021
Temat: Procenty i ułamki.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
*
Dzisiaj powtarzaliśmy wiadomości z klas młodszych.
Robiliśmy zadania z zeszytu ćwiczeń, strony 63 – 64.
*
Obejrzyjcie jeszcze filmiki
*
I jeszcze jeden
*
To na dzisiaj wszystko, do usłyszenia
*
29. 01. 2021
Temat: Sprawdzian: ” Pola figur. „
*
28. 01. 2021
Temat: Zadania utrwalające przed sprawdzianem.
*
Dzien dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie.
Mam nadzieje, że już jesteście przygotowani do sprawdzianu. To jutro, pamiętajcie o kamerkach i o tym, że nie otwieracie wcześniej sprawdzianu.:)
*
Pamiętacie – liczyliśmy pola wielokątów złożonych. Może filmik, który pomoże Wam utrwalić poznane wiadomości.
*
Proszę, zastanówcie się nad zadaniami ze strony135. My na lekcjach robiliśmy niektóre z tych zadań.
*
To na dzisiaj wszystko. Powodzenia!
*
26. 01. 2021
Temat: Powtórzenie przed sprawdzianem.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Powtarzaliśmy, robiliśmy różne zadania.
I tak , jak mówiłam. Zagadnienia do powtórzenia:
- obliczanie obwodów poznanych wielokątów
- obliczanie nieznanego boku, prostokąta i kwadratu – gdy znamy obwód i jeden z boków albo , gdy znamy pole i bok
- obliczanie pola kwadratu, prostokąta, trójkąta, równoległoboku, rombu, trapezu
- obliczanie wysokości, długości podstawy, długości przekątnej – dla poznanych wielokątów
- i podsumowując – pola wielokątów złożonych – podział wielokąta na pola takich figur, których pola potrafimy obliczyć
*
Pamiętajcie o zadaniach, które robiliśmy na lekcji, zadania ” Przed klasówką”.
*
To na dzisiaj wszystko. Pozdrawiam.
*
25. 01. 2021.
Temat: Czworokąty – pola wielokątów złożonych.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
- Dzisiaj pola wielokątów złożonych. To figury nietypowe. Zawsze dzielimy naszą figurę na takie wielokąty, których pola potrafimy obliczyć.
- zadania z zeszytu ćwiczeń -zad. 6 / 62.
- Można poćwiczyć, nie wszystko robiliśmy na lekcji – z podręcznika zad. 4, 5 / 134.
*
Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam.
*
22. 01. 2021
Temat: Pole trapezu – ćwiczenia utrwalające.
*
Dzien dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach. Ostatni czworokąt, który poznajemy trapez, jedna para boków równoległych, którą nazywamy podstawami trapezu.
- Zadania z podręcznika :
- 1 / 133;
- 3 / 134
- 6 / 134
*
To na dzisiaj wszystko. Powtarzajcie pola figur, niedługo sprawdzian.
Pozdrawiam Was serdecznie
*
21. 01. 2021
Temat: Pole trapezu.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie pracazdalna.pl
Nowy temat – pole trapezu. Dość trudny wzór na obliczenie pola
P = 1 / 2 ( a + b ) x h
gdzie P to pole
a , b to podstawy
h to wysokość, zawsze prostopadła do podstaw
wzory pochodne
H = 2 x P / a + b
Prosze, zróbcie w zeszycie notatkę, dodatkowo podręcznik strona 133.
*
Teraz filmik
I jeszcze jeden
*
Proszę, wykonajcie w zeszycie ćwiczeń zadania ze strony 61, bez kaktusa
Po podstawieniu otrzymujemy następujące wyniki:, oczywiście cm kwadratowe
Zad. 1 :
- 3, 75
- 3,25
- 4,5
Zad. 2
- 25,5
- 20
- 33
Zad. 3
- 2
- 4
- 3
- 1
To wszystko, do usłyszenia, pozdrawiam Was
*
19. 01. 2021
Temat: Pole trójkąta – zadania utrwalające.
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Utrwalamy więc tutaj wiadomości i zadania z lekcji.
*
Najpierw filmik
*
Jeszcze jeden filmik
*
Podczas lekcji robiliśmy zadania z podręcznika, zad. 5, 6 / 132.
*
To wszystko, następna lekcja na platformie, pozdrawiam Was
*
18. 01. 2021
Temat: Pole trójkąta.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na teamsach.
Nasza lekcja tylko powtórzeniowa.
Z podręcznika notatka – pole trójkąta , wzór i wzory pochodne., str. 131.
Zad. 2 / 132
z zeszytu ćwiczeń zad. 1 a / 59
*
To wszystko, pozdrawiam, do jutra.
*
22. 12. 2020
Temat: Pole równoległoboku i rombu – ćwiczenia utrwalające.
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj ćwiczyliśmy obliczanie pola równoległoboku i rombu. Wykonaliśmy zadania 1, 3, 4 / 130
*
Jeszcze filmik, małe powtórzenie
Jeszcze jeden
*
To wszystko na dzisiaj. Ostatnai lekcja przed feriami, a więc
Wesołych Świąt!
*
21. 12. 2020
Temat: Pole równoległoboku i rombu.
*
Dzień dobry Dzieci!
Dzisiaj lekcja na teamsach.
Tutaj małe przypomnienie.
Pole równoległoboku P = a x h
a = P : h
h = P : a
Pole rombu P = a x h
Drugi ważny wzór, obliczanie pola z przekątnych. W czworokącie, w którym przekątne są prostopadłe P = (e x f ) : 2
e = (2 x P ) : f ( tak obliczamy długość przekątnej )
Wzory oczywiście do zapamiętania.
W zeszycie ćwiczeń zadania, rysowanie wysokości. Przypominam, że wysokość poprowadzona z danego wierzchołka zawsze prostopadle do boku leżącego naprzeciw tego wierzchołka.
*
Wykonajcie ćwiczenia ze strony 58.
*
17. 12. 2020
Temat: Pole prostokąta – zadania utrwalające.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie.
Poprzednie zajęcia na teamsach – obliczaliśmy, przypominaliśmy sobie – obliczanie obwodu, pola, boku – prostokata i kwadratu.
Dodatkowo – do poprzedniej lekcji dołączyłam filmiki, które na pewno ułatwią Wam wykonanie dzisiejszej lekcji.
*
Proszę , zróbcie w zeszycie , zadania z podręcznika, to zadania powtórzeniowe do naszej poprzedniej lekcji:
- zad. 5 / 126
- zad. 6 / 126
- zad. 13 / 127
- zad. 14 / 128
*
Na dzisiaj to wszystko, do jutra, pozdrawiam
*
15. 12. 2020
Temat: Pole prostokąta i kwadratu.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj u wszystkich bardzo zła jakość połączeń internetowych. Nie denerwujcie się, jeżeli nie możecie dołączyć do zajęć. Zróbcie polecenia zapisane na platformie, wszystko będzie dobrze.
*
Powtarzaliśmy obliczanie obwodu i pola prostokąta i kwadratu. Znacie to klas młodszych. Oczywiście również brakującego boku, gdy znamy np. obwód i drugi bok.
Zamienialiśmy jednostki powierzchni ( pola ), to tez zamienialiśmy w młodszych klasach, na pewno dacie radę.
Do zeszytu notatka, wszystko co jest wytłuszczonym drukiem, wraz z rysunkami, ze stron 124 – 125, z podręcznika.
*
Robiliśmy zadania z zeszytu ćwiczeń, strony 55 – 56.
*
Dla tych, którzy chcą więcej sobie przypomnieć – filmiki
*
*
Obliczanie boku
*
I teraz przypomnienie , jednostki pola i obliczanie pola kwadratu i prostokąta
Jeszcze jeden
Już teraz na pewno wszystko łatwe
*
To wszystko, do jutra, pozdrawiam.
*
14. 12. 2020
Temat: Zadania tekstowe – prędkość, droga, czas.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj omawialiśmy zadania z zeszytu ćwiczeń, zamienialiśmy jednostki, obliczaliśmy drogę, czas i prędkość.
*
Zadanie 2, 4 i 5 / 52 – 53. / zeszyt ćwiczeń.
Powodzenia
*
10. 12. 2020
Temat: Prędkość, droga i czas – rozwiązywanie zadań.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie.
Omawialiśmy na ostatnich lekcjach prędkość, drogę i czas.
Mam nadzieję, że po naszych ćwiczeniach nie macie już problemów z obliczeniami.
W ramach sprawdzenia samych siebie – spróbujcie zrobić z zeszytu ćwiczeń kilka zadań :
- 1 / 52
- 3 / 53
- 6 / 54
- 7 / 54 , pamiętajcie, że 20 minut to 1/3 godziny (h)
*
Dzisiaj króciutko, nic mi nie odsyłajcie.
Jutro proszę normalnie dołączcie do lekcji, omówimy sobie wszystkie zadania. Nic mi nie odsyłajcie.
Osoby, które piszą poprawę – będą oczywiście pisać, reszta normalna lekcja. Jak w szkole 🙂
*
Pozdrawiam Was serdecznie, dużo zdrówka – jak zawsze
*
08. 12. 2020
Temat: Czas – obliczenia, zadania tekstowe.
*
Po lekcji na teamsach.
*
Dzisiaj zbieramy wszystkie wiadomości dotyczące drogi, prędkości i czasu.
*
- Aby obliczyć drogę mnożymy prędkość przez czas.
- Aby obliczyć prędkość dzielimy drogę przez czas.
- Aby obliczyć czas dzielimy drogę przez prędkość.
*
To jest bardzo ważne – ZAPAMIĘTAJCIE!*
*
Obejrzyjcie filmik
*
Na lekcji robiliśmy zadania z podręcznika:
- zad. 1 / 116
- zad. 1 / 118
- powtarzaliśmy zad. 1 / 111
- zadanie na dodatkową ocenę – super zagadka / 115
*
Praca domowa – zeszyt ćwiczeń strona 51
*
To wszystko. Pozdrawiam
*
07. 12. 2020
Temat: Droga i prędkość – zadania tekstowe.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj powtarzaliśmy poznane już wiadomości dotyczące obliczania drogi i prędkości.
Zadania z podręcznika:
- 4, 5, 6 / 115
*
To wszystko, do jutra, pozdrawiam
*
04. 12. 2020
Temat: Sprawdzian – Test : ” Liczby na co dzień „.
03. 12. 2020
Temat: Prędkość – obliczenia, jednostki, zadania.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie. Bardzo proszę obejrzyjcie filmik,
*
Teraz już na pewno wszystko rozumiecie.
*
Jednostki prędkości : m/s ; m/min ; km/h ; km/s
Aby obliczyć prędkość – drogę dzielimy przez czas , w którym ta droga została pokonana.
Prędkość odnosi się zawsze do jednostkowego czasu: 1 s, 1 min, 1 h ( godziny ).
Podręcznik, zadanie 1 / 114
- samolot: 2400 km : 4 h = 600 km/h
- pieszy: 1,5 km : 0,5 h = 3 km/h
- kombajn: 100 m : 5 min = 20 m/min
- pies: 150 m : 12 s = 12,5 m/s
Zad. 3 / 114
Które zwierzę jest szybsze kangur czy zebra?
- zebra: 3 km : 4 min = 0,75 km/min
- kangur: 8 km : 10 min = 0,80 km/min
- Odp. Szybszy jest kangur
*
Praca domowa:
Proszę spróbujcie wykonać zadania z zeszytu z zeszytu ćwiczeń ze strony 50.
Jeżeli będziecie mieli trudności – zostawcie to do lekcji w poniedziałek.
*
Przypominam – jutro sprawdzian. Nie otwieracie go, nie sprawdzacie, nie klikacie w niego – dopóki nie zaczniemy lekcji.
*
Pozdrawiam, dużo zdrówka
*
01. 12. 2020
Temat: Zadania tekstowe – droga.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Bardzo dobrze pracowaliście na zajęciach. Zadania robiliście bardzo sprawnie.
Na zajęciach robiliśmy zadania z podręcznika:
- 1 / 111
- 2, 3 / 112
Proszę również o odrobienie pracy domowej – sprawdzimy wszystko dopiero w poniedziałek:
- podręcznik , zad. 4 oraz 6 / 112
- zeszyt ćwiczeń – str. 49
Jeszcze mała powtórka
To na dzisiaj wszystko.
Pozdrawiam Was serdecznie
*
30. 11. 2020
Temat: Zadania utrwalające – Liczby na co dzień.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Powtarzaliśmy zamianę jednostek masy i długości oraz zadania ze skali – przeliczanie skali na odległość w terenie, wyznaczanie skali mapy oraz obliczanie odległości rzeczywistej, gdy znamy skalę mapy i odległość między tymi punktami na mapie.
*
Powtarzajcie, w piątek sprawdzian.
Pozdrawiam
*
27. 11. 2020
Temat: Powtórzenie wiadomości przed sprawdzianem.
*
Dzień dobry Dzieci!
Dzisiaj powtórzenie według poniższych punktów. Proszę, przygotujcie – na lekcję w poniedziałek, te zagadnienia, które są dla Was do utrwalenia.
- obliczenia związane z czasem i kalendarzem
- znaki rzymskie – wieki
- zamiana jednostek masy i długości – pamiętajcie, macie filmiki na platformie
- zadania tekstowe – masa, zeszyt ćwiczeń zad. 7 / 35
- skala- np. zad. 1, 2, 3, 5 / 79 oraz zad. 8 / 80
- zaokrąglanie liczb , zeszyt ćwiczeń strony 39 – 41
- odczytywanie diagramów i wykresów
*
Może krótkie przypomnienie, obejrzyjcie dwa filmiki 🙂
I jeszcze jeden :
*
To na dzisiaj wszystko, pozdrawiam Was serdecznie , do poniedziałku 🙂
*
26. 11. 2020
Temat: Odczytywanie danych przedstawionych na diagramach i wykresach – ćwiczenia.
*
Dzień dobry Dzieci!
Dzisiaj lekcja powtórzeniowa. Na ostatnich lekcjach bardzo dobrze odczytywaliście diagramy i wykresy, nie mieliście żadnych problemów.
*
- Proszę o wykonanie zadań, które przesłałam Wam w zakładce zadania na mobidzienniku.
- Proszę o odesłanie tych zadań w terminie, który podałam w zadaniach
- To jest praca domowa, obowiązkowa
*
Pozdrawiam Was serdecznie, dużo zdrówka, do jutra
*
24. 11. 2020
Temat: Odczytywanie danych przedstawionych na wykresach.
*
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj robiliśmy zadania z zeszytu ćwiczeń:
- 1 / 46
- 2, 3 / 47
I jeszcze jedno:
- praca domowa 4, 5 / 48 nic mi nie odsyłacie
Pozdrawiam, dużo zdrówka 🙂
*
23. 11. 2020
Temat: Odczytywanie informacji z tabel i diagramów.
*
Dzię dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj ćwiczyliśmy odczytywanie informacji z diagramów, tabel.
Zrobiliśmy zadania z podręcznika: str. 93 – 98
- ćwiczenie B
- zad. 3
- zad. 5
- zad. 6
- zad. 11 – zaczęliśmy
*
Praca domowa z zeszytu ćwiczeń:
- zad. 1, 2 / 44
- zad. 3 / 45
*
To na dzisiaj wszystko, pozdrawiam, do jutra 🙂
*
20. 11. 2020
Temat: Kalkulator.
*
Po lekcji na teamsach.
Dzieci, sprawdziliśmy zaokrąglanie liczb. Cieszę się, że zrobiliście wszystko dobrze. Jeżeli są zadania do sprawdzenia, wysyłajcie do mnie.
*
Kalkulator. Proszę , przeczytajcie krótkie wyjaśnienie obsługi kalkulatora, to treści w podręczniku na stronie 87 – 88.
*
Robiliśmy zadanie 1 / 42 z zeszytu ćwiczeń, chyba nie było z nim problemu 🙂
*
Praca domowa to zad. 3 / 42 oraz 4 / 43.
Tym razem nic mi nie odsyłajcie !
*
Obejrzyjcie proszę jeden filmik, przypomnicie sobie wykonywanie działań na kalkulatorze
*
To na dzisiaj wszystko.
Pozdrawiam Was serdecznie, do usłyszenia 🙂
*
19. 11 .2020
Temat : Zaokrąglanie liczb – c.d.
*
Dzień dobry Dzieci!
Dzisiaj lekcja na platformie pracazdalna.pl
- W ramach powtórzenia zadanie 9 / 40 z zeszytu ćwiczeń.
*
Teraz nowa lekcja.
*
Proszę – obejrzyjcie filmiki, przeczytajcie wskazówki i wykonajcie zadaną pracę.
Zaczniemy od filmików. Oglądajcie 🙂
*
*
W zeszycie , pod tematem, obie tabelki ze strony 84 z podręcznika, zaokrąglanie do jedności oraz do części dziesiątych.
*
Teraz zeszyt ćwiczeń, strona 41
Pamiętajcie:
- zaokrąglanie do jedności – patrzymy na części dziesiąte, czyli na pierwsze miejsce po przecinku – gdy jest 0, 1, 2. 3, 4 – cyfra jedności nie zmienia się; gdy 5, 6, 7, 8, 9 – cyfra jedności jest większa o 1
- zaokrąglenie do części dziesiątych – patrzymy na części setne, czyli na drugie miejsce po przecinku – gdy gdy jest 0, 1, 2. 3, 4 – części dziesiątych nie zmienia się; gdy 5, 6, 7, 8, 9 – cyfra części dziesiątych jest większa o 1
- zaokrąglenie do części setnych – patrzymy na części tysięczne, czyli na trzecie miejsce po przecinku – gdy jest 0, 1, 2. 3, 4 – cyfra części setnych nie zmienia się; gdy 5, 6, 7, 8, 9 – cyfra części jest większa o 1
- zaokrąglenie do części tysięcznych – patrzymy na czwarte miejsce po przecinku – gdy jest 0, 1, 2. 3, 4 – cyfra części tysięcznych nie zmienia się; gdy 5, 6, 7, 8, 9 – cyfra części jest większa o 1
Spróbujcie zrobić jak najwięcej przykładów ze strony 41. Powodzenia
Do usłyszenia na teamsach.
Pozdrawiam
Elżbieta Kolczyńska
*
17. 11. 2020
Temat: Zaokrąglanie liczb.
Dzień dobry Dzieci!
Lekcja po teamsach. Według umowy wysyłam Wam różne wiadomości.
Dla osób, które chcą powtórzyć lub nie uczestniczyły w lekcji krótkie powtórzenie.
Teraz już chyba prościej 🙂
Proszę, w ramach notatki w zeszycie tabelki z podręcznika strony 83-84 :
- zaokrąglanie do dziesiątek
- zaokrąglanie do setek
- zaokrąglanie do tysięcy
Na lekcji robiliśmy przykłady z zeszytu ćwiczeń. W ramach pracy domowej proszę o dokończenie zadań:
- 1, 2, 3, 4 / 39
- 6, 7, 9, 10 / 40
To wszystko Dzieci, do usłyszenia w piątek. Pamiętajcie o lekcji w czwartek.
Pozdrawiam Was Serdecznie 🙂
*
16. 11. 2020
Temat: Skala na mapach i planach.
Dzień dobry Dzieci!
Lekcja na teamsach, skala. Może powiecie, że trudne 🙂 Ale damy radę.
*
Możemy zacząć od filmiku
*
Temat na stronie 78 w podręczniku.
- Zapisz zamianę i wyjaśnienie, w jaki sposób przeliczamy skalę, ramka strona 78.
- zadania 1, 2, 5 / 79
- zadanie 8 / 80
- praca domowa zeszyt ćwiczeń – 2, 3 / 38
Możecie obejrzeć w wolnej chwili – omówimy to na powtórzeniu – dwa filmiki 🙂
I jeszcze jeden 🙂
*
Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam serdecznie
Elżbieta Kolczyńska
*
03. 11. 2020
Temat: Kalendarz i czas.
Po lekcji na teamsach.
Ćwiczyliśmy zamianę czasu – zarówno godziny i minuty, jak i dni, tygodnie, miesiące.
- Podręcznik – temat na stronie 70.
- zadanie 2 / 71 – podręcznik
- zadanie 9 / 71
- zadanie 13 / 71
- praca domowa – zeszyt ćwiczeń zadanie 1, 2, / 33
Pozdrawiam serdecznie
Elżbieta Kolczyńska
*
30. 10. 2020
Temat: Zadania tekstowe – jednostki masy i długości.
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj ćwiczyliśmy w dalszym ciągu zamianę jednostek.
Proszę o wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń:
- 7 / 35
- 11, 12 / 36
Pozdrawiam i do zobaczenia Dzieci 🙂
*
29. 10. 2020
Temat: Zamian jednostek masy i długości – ćwiczenia.
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcjach na teamsach.
Spójrzcie do podręcznika, przypominaliśmy i utrwalaliśmy zamianę jednostek masy i długości.
Może kilka filmików, moze to ułatwi Wam pracę.
Jeszcze jeden
Teraz przypomnienie masy
I ostatni :
Proszę wykonajcie z zeszytu ćwiczeń zadania:
- 1, 2, 3 / 34
- 6 / 35
- 9, 10 / 36
Do usłyszenia, pozdrawiam serdecznie
*
27. 10. 2020
Temat: Jednostki masy i jednostki długości.
Witam Dzieci!
Na lekcji na teamsach przypomnimy sobie zamianę jednostek masy i długości. Lekcja odbędzie się w czwartek, według Waszego planu lekcji. Proszę, przypomnijcie sobie zamianę jednostek długości – czyli km, m, dm, cm i mm. Jak również jednostki masy : t, kg, dag i g. Na lekcję przygotujcie zeszyty w kratkę, zeszyty ćwiczeń.
Pozdrawiam Was gorąco . Do zobaczenia
Elżbieta Kolczyńska