20. 05. 2021
Temat: Zamiana jednostek pola.
*
Po lekcji na teamsach.
- zeszyt ćwiczeń zad. 5, 6 / 120
- podręcznik zad. 1 / 215
- w ramach powtórzenia – obejrzyjcie filmik
Jeszcze jeden
*
To wszystko, pamiętajcie o kartkówce w poniedziałek.
Pozdrawiam 🙂
*
13. 05. 2021
Temat: Pole prostokąta. Jednostki pola.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Jednostki pola, to jednostki kwadratowe.
Jednostka to pole kwadratu o danej, jednostkowej długości.
Pole prostokąta obliczamy, mnożąc długość tego prostokąta przez jego szerokość. Pamiętamy zawsze o tym, aby długość i szerokość były wyrażone w tych samych jednostkach.
- Zad. 1 a, c / 212
- Praca domowa – zad. 1 – b, d / 212
- obejrzyjcie filmiki, będzie łatwiej
Oglądacie dalej 🙂
I jeszcze jednostki,
*
Proszę o notatki, obejrzenie filmików, w poniedziałek będziemy wyjaśniać i powtarzać.
Pozdrawiam serdecznie, do zobaczenia w szkole 🙂
*
12. 05. 2021
Temat: Co to jest pole figury?
*
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj było małe zamieszanie, ale przecież wracamy do szkoły 🙂
- tłumaczyliśmy – co to jest pole figury?
- zad. 1. 2 / 116
*
To wszystko, pozdrawiam, do jutra 🙂
*
11. 05. 2021
Temat: Zadania i ćwiczenia utrwalające działania na ułamkach dziesiętnych.
*
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach.
*
- sprawdziliśmy pracę domową – zadania z zeszytu ćwiczeń
- zad. 4 / 205
- ustaliliśmy termin sprawdzianu
*
Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam 🙂
*
10. 05. 2021
Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych – działania na ułamkach dziesiętnych.
*
Dzisiaj lekcja na platformie.
*
- Rozwiązujemy dalej zadania z wykorzystaniem działań na ułamkach dziesiętnych.
- obejrzyjcie filmik
Jeszcze jeden
*
Rozmawialiśmy na lekcji o zadaniach tekstowych. Na pewno potraficie je rozwiązać:
- strona 112 – zad. 8 i 10
- strona 114 – zad. 6 i 7
- strona 115 – zad. 9 i 11
- wszystkie oczywiście z zeszytu ćwiczeń
*
Wszystko omówimy we wtorek na teamsach. Pozdrawiam Was serdecznie 🙂
*
06. 05. 2021
Temat: Zadania tekstowe – dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
*
- rozwiązywaliśmy zadania z zeszytu ćwiczeń : 9 / 112 oraz 10 / 115
- oceny przewidywane
*
Na dzisiaj to wszystko. Następna lekcja na platformie. Pozdrawiam 🙂
*
05. 05. 2021
Temat: Odejmowanie pisemne ułamków dziesiętnych.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
- ćwiczyliśmy odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym, podpisujemy liczby , zachowując odpowiednie rzędy, pamiętamy o uzupełnianiu pustych miejsc zerami
- zadanie 5 / 114 – niektóre przykłady, pozostałe to praca domowa
- zadanie 8 / 115
- obejrzyjcie jeszcze filmik, teraz już wszystko będzie łatwiejsze
*
To wszystko na dzisiaj, pozdrawiam 🙂
*
04. 05. 2021
Temat: Odejmowanie pamięciowe ułamków dziesiętnych.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
- dzisiaj poznaliśmy zasady odejmowania pamięciowego ułamków dziesiętnych
- ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń – strona 113.
- obejrzyjcie jeszcze filmik
*
Dzisiaj to wszystko, pozdrawiam 🙂
*
29. 04. 2021
Temat: Dodawanie pisemne ułamków dziesiętnych – ćwiczenia.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
- ćwiczyliśmy dodawanie pisemne ułamków dziesiętnych
- zadania z podręcznika strona 200
*
dzisiaj to wszystko, pozdrawiam 🙂
*
28. 04. 2021
Temat: Dodawanie pisemne ułamków dziesiętnych.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj dodawanie pisemne ułamków dziesiętnych. Dodajemy – zapisujemy je w taki sam sposób , jak liczby naturalne. Zachowujemy zasady dziesiątkowego układu pozycyjnego.
- robiliśmy zadania z zeszytu ćwiczeń: 5, 6, 7 / 111 – 112
- przykłady, których nie zrobiliśmy podczas lekcji – to praca domowa
Pozdrawiam , do jutra 🙂
*
27. 04. 2021
Temat: Dodawanie ułamków dziesiętnych.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dodawanie – dzisiaj tylko w pamięci – ułamków dziesiętnych.
Dodajemy w sposób podobny, jak miało to miejsce w przypadku liczb naturalnych.
Robiliśmy zadania z zeszytu ćwiczeń: 2, 4 / 110.
I jeszcze filmik, będzie jeszcze łatwiej
Pozdrawiam, 🙂
*
26. 04. 2021
Temat: Wyrażenia dwumianowane – zamiana masy i długości.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Lekcja na platformie.
Proszę – obejrzyjcie filmik. Zamiana jednostek – jednocześnie porównywanie ułamków dziesiętnych.
*
Teraz niektóre zamiany będą prostsze.
W ramach ćwiczeń – kilka zadań z zeszytu ćwiczeń. Niektóre omówiliśmy na wcześniejszej lekcji.
- zad. 5, 6 / 103
- zad. 7, 8 / 105
- zad. 4 / 106
Pamiętajcie o karcie pracy, która będę oceniała. Wyślę ją w poniedziałek na mobidziennik. Proszę o samodzielną pracę.
*
Pozdrawiam, do usłyszenia na teamsach we wtorek 🙂
*
22. 04. 2021
Temat: Porównywanie ułamków dziesiętnych – ćwiczenia utrwalające.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Lekcja na platformie.
Zaczniemy od filmiku
Jeszcze jeden
*
Z tymi zadaniami na pewno nie macie problemu.
Spróbujemy zrobić zadanie 5 / 196 z podręcznika. Zróbcie samodzielnie, sprawdźcie z moim rozwiązaniem
a)
0,32
0,4
0,321
b)
1,31
2,24
1,3
1,25
Zad. 7 / 196 – wykonajcie sami, sprawdźcie z moim rozwiązaniem
Mount Everest
Aconcagua
McKinley
Kilimandżaro
Masyw Vinsona
Puncak Jaya
Mont Blanc
*
Praca domowa
Zeszyt ćwiczeń : zad. 6, 8, 9, 10 / 109
*
Pozdrawiam 🙂
*
21. 04. 2021
Temat: Porównywanie ułamków dziesiętnych.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
- sprawdziliśmy pracę domową
- w ramach powtórzenia oraz kolejnej lekcji – zad. 7 / 107, zeszyt ćwiczeń
- zad. 3 / 108
- zad. 7 / 109 – niektóre przykłady
Praca domowa
- dokończcie zad. 7 / 109
- zadania ze strony 108
*
Jutro lekcja na platformie, Pozdrawiam 🙂
*
20. 04. 2021
Temat: Różne zapisy tego samego ułamka.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
*
Sprawdziliśmy prace domową – wyrażenia dwumianowane.
*
Dopisywanie zer na końcu ułamka dziesiętnego lub skreślanie ich, skracanie, na końcu ułamka – nie zmienia danej liczby.
*
Zadania z zeszytu ćwiczeń: 1, 2, 3, 5, 6 / 106 – 107.
Praca domowa – dokończcie przykłady z zadań, które robiliśmy na lekcji.
*
Pozdrawiam, do jutra na teamsach 🙂
*
19. 04. 2021
Temat: Ćwiczenia utrwalające – wyrażenia dwumianowane.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj tylko ćwiczymy, zadania z zeszytu ćwiczeń
- zad. 6 / 105
- zad. 4 , 5 / 105
*
To wszystko, pozdrawiam serdecznie 🙂
*
15. 04. 2021
Temat: Zapisywanie wyrażeń dwumianowanych. Część 2.
*
Dzień dobry Dzieci!
Część 2 – wyrażenia dwumianowane. Tym razem jednostki masy.
Wszystko tym razem w zeszycie przedmiotowym.
Zaczniemy od filmiku
*
Zaczniemy od zadania 1 / 190. Spróbujcie sami, sprawdźcie odpowiedzi
a)
- 0,78 kg
- 0,08 kg
- 2,45 kg
- 1,06 kg
b)
- 0,125 kg
- 0,084 kg
- 0,002 kg
- 3,375 kg
- 15,025 kg
c)
- 0,325 t
- 0,045 t
- 0,006 t
- 2,305 t
- 1,032 t
d)
- 0,1 dag
- 0,4 dag
- 2,1 dag
- 50,7 dag
Zad. 2 / 190, zacznijcie sami, sprawdźcie odpowiedzi
a)
- 1 dag
- 25 dag
b)
- 1 kg
- 37 kg
c)
- 1 g
- 6 g
Praca domowa , zeszyt ćwiczeń cała strona 104
*
Pozdrawiam serdecznie 🙂
*
14. 04. 2021
Temat: Zapisywanie wyrażeń dwumianowanych. Część 1.
*
Dzien dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Wyrażenia dwumianowane, bardzo dobrze pracowaliście.
Robiliśmy zadania z zeszytu ćwiczeń. Przykłady, których nie zrobiliśmy z zadań – to praca domowa.
- Zad. 1, 2, / 102
- Zad. 3, 4 / 103
*
Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam 🙂
*
13. 04. 2021
Temat: Ułamki dziesiętne na osi liczbowej.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
- dzisiaj podsumowaliśmy poznane wiadomości o ułamkach dziesiętnych.
- sprawdziliśmy pracę domową
- zad. 9 / 100 – zeszyt ćwiczeń
- zad. 10 / 101
- zad. 11 a, c / 101
*
Praca domowa
- zad. 11 b, d / 101 – zeszyt ćwiczeń
- zad. 13 / 101
- zad. 6 / 185 – podręcznik, w zeszycie przedmiotowym
- zad. 9 / 185 – podręcznik
*
Jeszcze filmiki, utrwalamy
Jeszcze jeden
*
To wszystko , jutro spotkanie na teamsach, pozdrawiam 🙂
*
12. 04. 2021
Temat: Zapisywanie i odczytywanie ułamków dziesiętnych.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie.
Dalej ćwiczymy i utrwalamy.
Trochę kolorowania: zad. 4, 5 / 99
*
Zaczniemy od filmiku
*
Otwórzcie zeszyty ćwiczeń i wykonajcie zadanie 8 / 100
Chyba już nie ma żadnych problemów, prawda 🙂
*
Jeszcze jeden filmik, utrwalamy poprzednią lekcję
*
Jeszcze jeden filmik
*
Jeszcze zadanie 12 / 101
*
To wszystko. Wszystkie zadania sprawdzimy we wtorek na teamsach.
Pozdrawiam Was serdecznie 🙂
*
08. 04. 2021
Temat: Ułamki o mianownikach 10, 100, 1000 – ćwiczenia.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Ćwiczyliśmy zadania z zeszytu ćwiczeń:
- 1 / 98
- 3 / 98
- 6 / 99
- praca domowa zad. 2 / 98
*
Dzisiaj to wszystko. Następna lekcja na platformie.
Pozdrawiam Was serdecznie 🙂
*
07. 04. 2021
Temat: Ułamki o mianownikach 10, 100, 1000…
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Zaczęliśmy ułamki dziesiętne – liczby dziesiętne.
*
Przypomnieliśmy sobie dziesiątkowy system pozycyjny.
*
Proszę o notatkę i zapamiętanie.
*
Części dziesiętne, jedna cyfra po przecinku, bo jedno zero w mianowniku ułamka zwykłego.
Części setne, dwa miejsca po przecinku, bo dwa zera w mianowniku ułamka zwykłego.
*
Części tysięczne ( tysiączne ) , trzy miejsca po przecinku, bo trzy zera w mianowniku ułamka zwykłego.
*
Ułamki zwykłe o mianownikach 10, 100, 1000 .. można zapisać jako ułamki dziesiętne, czyli liczby dziesiętne, liczby z przecinkiem.
*
Oglądamy filmik
*
Robiliśmy zadanie 1 a / 184, z podręcznika .
To na dzisiaj wszystko, pozdrawiam 🙂
*
31. 03. 2021
Temat: Ćwiczenia utrwalające – ułamki zwykłe – programy multimedialne.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj ostatnia lekcja z ułamków zwykłych.
Ćwiczyliśmy z matzzo.
*
Życzę Wam Zdrowych, spokojnych i radosnych Świąt Wielkanocnych.
Pozdrawiam serdecznie 🙂
*
30. 03. 2021
Temat: Zadania i ćwiczenia utrwalające działania na ułamkach zwykłych.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Utrwalaliśmy działania na ulamkach zwykłych.
Robiliśmy zadania z podręcznika ze strony 179 oraz z innych zbiorów.
Dzisiaj bez pracy domowej. Pozdrawiam 🙂
*
29. 03. 2021
Temat: Utrwalenie działań na ułamkach zwykłych.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj małe powtórzenie.
Obejrzyjcie filmik
*
- zróbcie zadanie 5 / 177
- zadanie 3 / 177 – pamiętajcie
- jeżeli niewiadoma jest liczba, którą dodajemy to od sumy odejmujemy znaną liczbę
- jeżeli niewiadoma jest odjemna czyli liczba od której odejmujemy – to dodajemy odjemnik i różnicę
- jeżeli niewiadoma jest liczba , którą odejmujemy czyli odjemnik – to od odjemnej odejmujemy różnicę
- 🙂
- zadanie 9 a / 178
*
To wszystko, pozdrawiam Was serdecznie, do wtorku 🙂
*
25. 03. 2021
Temat: Zadania tekstowe – odejmowanie ułamków zwykłych.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
- sprawdziliśmy pracę domową
- zadanie 6 / 177
- zapisaliśmy działania do zadania 4 / 177 – w domu obliczcie
- praca domowa – przykłady z zad. 8 : g, h, i / 177
*
To wsztstko, następna lekcja na platformie
Pozdrawiam Was serdecznie 🙂
*
24. 03. 2021
Temat: Odejmowanie ułamków zwykłych – ćwiczenia utrwalające.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj troszkę trudniejsze odejmowanie – zamieniamy jedna jedność na ułamek – aby odjąć licznik ułamka.
Zamiana jedności
Teraz można juz dalej.
Zeszyt ćwiczeń zad. 11. 12 / 97
*
Jeszcze filmik
Jeszcze jeden
Teraz na pewno łatwiej 🙂
Praca domowa – podręcznik zad. 8 a – f / 177
Pozdrawiam, do jutra 🙂
*
23. 03. 2021
Temat: Odejmowanie ułamków zwykłych.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj kolejne działanie na ułamkach zwykłych – odejmowanie.
Zasady takie same, jak w przypadku dodawania. Oddzielne działanie na dużych liczbach, oddzielnie na licznikach, mianownik przepisujemy.
Robiliśmy przykłady z zeszytu ćwiczę, wybrane z zadań:
- 1, 2 / 95
- 6 / 96
- całe 7 / 96
Praca domowa : dokończcie zad. 1. 2. 6 / 95 – 96 oraz całe 3 / 95
*
Pamiętajcie o matzoo , tak , jak ćwiczyliśmy w klasie, to dla Was dobre sprawdzenie umiejętności liczenia.
Pozdrawiam, do jutra 🙂
*
22. 03. 2021
Temat: Zadania i ćwiczenia utrwalające – dodawanie ułamków zwykłych.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie.
Zaczniemy od filmiku, powtarzamy
Oglądajcie dalej
Jeszcze jeden
Jeszcze jeden filmik, wykorzystanie ułamków do rozwiazywania zadań
*
Proszę o wykonanie kilku zadań i przykładów
- w zeszycie przedmiotowym
- zad. 12 / 279
- zad. 2 a / 174
- zad. 1 od g – do l / 174
*
Wszystko sprawdzimy we wtorek na teamsach, pozdrawiam 🙂
*
18. 03. 2021
Temat: Zadania tekstowe – dodawanie ułamków zwykłych.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Sprawdziliśmy pracę domową, nie zgłaszacie żadnych problemów.
Dzisiaj zadania tekstowe. Radzicie sobie doskonale z dodawaniem ułamków oraz z zadaniami tekstowymi.
Zadania z podręcznika:
- zad. 3 oraz 4 / 174
- zad. 2 b / 174
Praca domowa : zad. 9 oraz 10 / 94 , zeszyt ćwiczeń
*
Dzisiaj to wszystko, pozdrawiam serdecznie
*
17. 03. 2021
Temat: Dodawanie ułamków zwykłych.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj poznawaliśmy dodawanie ułamków zwykłych.
- dodając ułamki – ułamki muszą mieć te same mianowniki – dodajemy tylko liczniki, natomiast mianownik przepisujemy
- dodając liczby mieszane – oddzielnie dodajemy liczby naturalne, oddzielnie ułamki – dodajemy również liczniki
- jeżeli po dodaniu licznik jest większy od mianownika – zamieniamy ułamek niewłaściwy na liczbę mieszaną – wyłączamy całości
- zadania z zeszytu ćwiczeń, przykłady z zadań 2, 3, 4 / 93 oraz zadanie 6 / 94
- praca domowa – dokończcie zadania ze strony 93
*
Dzieci – to wszystko, do jutra na lekcji, pozdrawiam serdecznie
*
16. 03. 2021
Temat: Utrwalenie poznanych wiadomości o ułamkach zwykłych.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
*
Dzisiaj utrwalaliśmy poznane wiadomości o ułamkach zwykłych.
Sprawdziliśmy prace domową.
Wszystkie zadania z podręcznika.
- robiliśmy przykłady z zad. 3 / 172
- zad. 4 / 172
- *
- To wszystko na dzisiaj, pozdrawiam
- *
15. 03. 2021
Temat: Obliczenia praktyczne – ułamki niewłaściwe.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Lekcja na platformie.
Zaczniemy od filmików.
*
Jeszcze jeden
Ostatni, powtarzamy – znacie to również z lekcji
*
Spróbujcie robić zadania sami, sprawdźcie z notatkami
- zad. 5 / 88 :
- 7 razy 6 = 42, 42 / 10 dag
- 12 razy 1 = 12, 12 / 5 kg
- zad. 6 a / 88
- 1 / 10
- 7 / 10
- 15 / 10
- zad. 7 a / 88
- 1 kwadrans to 1 / 4 godziny
- 6 kwadransów to 6 / 4 godziny
- zad. 7 c / 88
- 1 godzina to 1 / 24 doby
- 30 godzin to 30 / 24 godziny
*
Praca domowa – dokończcie zad. 6, 7 / 88 oraz zad. 3 / 87
*
Pozdrawiam was serdecznie, do wtorku na teamsach.
*
11. 03. 2021
Temat: Ułamki niewłaściwe – ćwiczenia.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
- powtarzaliśmy – omówiliśmy pracę domową
- ułamki mniejsze od 1 – to ułamki właściwe
- ułamki równe 1 oraz większe od 1 – to ułamki niewłaściwe
- zad. 11 / 89 – zamiana ułamka niewłaściwego na liczbę mieszaną – ile razy mianownik ” mieści się ” w liczniku, np. 4/3 = 1 i 1/3
- zad. 14 / 90 – zamiana liczby mieszanej na ułamek niewłaściwy – np. 5 i 3/11 = ( mianownik mnożymy przez liczbę naturalną i dodajemy licznik ) = 5 x 11 + 3 = 58 , a więc 58/11
- praca domowa : dokończ zadania : 11 / 89 oraz całą stronę 90
*
Pozdrawiam Was serdecznie, następna lekcja na platformie
*
10. 03. 2021
Temat: Ułamki niewłaściwe.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
- omówiliśmy ćwiczenie F / 168 – podręcznik
- zad. 5 / 169
- ułamki właściwe – licznik mniejszy od mianownika
- ułamki niewłaściwe – licznik jest równy mianownikowi oraz licznik większy od mianownika
- praca domowa ćwiczeń zad. 1, 2, 4a / 87 oraz 8 / 89 – zeszyt ćwiczeń
*
To wszystko na dzisiaj, pozdrawiam, do jutra na teamsach
*
09. 03. 2021
Temat: Ćwiczenia utrwalające – ułamki zwykłe.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj utrwalaliśmy różne przykłady związane z ułamkami zwykłymi.
Praca domowa to dokończenie strony 77 z zeszytu ćwiczeń – teraz już na pewno łatwiej.
Pozdrawiam, do kutra na teamsach.
*
08. 03. 2021
Temat: Rozszerzanie i skracanie ułamków – ćwiczenia utrwalające.
*
Dzień dobry Dzieci!
Dzisiaj lekcja na platformie.
Zaczniemy od powtórzenia. Proszę – obejrzyjcie filmiki
*
*
I jeszcze skracanie
*
I jeszcze jeden
*
Już teraz na pewno wszystko potraficie wykonać, wszystkie przykłady.*
- Z zeszytu ćwiczeń spróbujcie zrobić zad. 11 / 86
- zad. 13 / 86
- 9 godzin = 9/24 ( skracamy przez 3 ) = 3/8
- 20 minut = 20/60 ( skracamy przez 20 ) = 1/3
- pozostałe przykłady wykonajcie sami
- zad. 14 / 86
- 20 cm = 20/100 ( skracamy przez 20 ) = 1/5
- 250 m = 250 / 1000 ( skracamy przez 250 ) = 1/4
- pozostałe przykłady wykonajcie samodzielnie
*
Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam Was serdecznie, do wtorku na teamsach
*
04. 03. 2021
Temat: Rozszerzanie i skracanie ułamków.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
- rozszerzanie ułamków – to zwiększanie ułamków, mnożymy wówczas licznik i mianownik przez tę samą liczbę
- skracanie ułamków – to zmniejszanie, dzielimy wówczas licznik i mianownik przez tę samą liczbę
- zeszyt ćwiczeń, zad. 4/84 ; 9, 10 / 85
- również wybrane przykłady z zad. 11 / 86
- praca domowa : zad. 1, 2, 3 / 84 ; 6, 7, 8 / 85
*
Ćwiczcie, na pewno potraficie robić te działania. Pozdrawiam
*
03. 03. 2021
Temat: Zadania utrwalające – porównywanie ułamków.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
*
- Ćwiczyliśmy porównywanie ułamków.
- Zrobiliśmy z zeszytu ćwiczeń zadania: 9 / 82 oraz 12 / 83
- praca domowa – zadania, których nie robiliśmy ze stron 82 – 83 z zeszytu ćwiczeń
*
To na dzisiaj wszystko, pozdrawiam Was serdecznie, do jutra*
02. 03. 2021
Temat: Porównywanie ułamków.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj porównywaliśmy ułamki.
- 2/9 i 4/9
- jeżeli ułamki mają jednakowe mianowniki to ten ułamek jest większy, którego licznik jest większy.
- 2/9 < 4/9
- 3/4 i 3/8
- jeżeli ułamki mają jednakowe liczniki to ten ułamek jest większy, którego mianownik jest mniejszy
- 3/4 > 3/8
- przykłady z zadania 1 / 161 z podręcznika
- zad. 6 / 82 , zeszyt ćwiczeń
*
Obejrzyjcie filmiki, wszystko Wam się dodatkowo utrwali
*
Jeszcze jeden
*
Praca domowa : zeszyt ćwiczeń cała strona 81 oraz zad. 5 / 82
*
To na dzisiaj wszystko, pozdrawiam Was, do jutra
*
01. 03. 2021
Temat: Ułamek jako wynik dzielenia.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie.
Łatwa, ale bardzo ważna !
W ułamku zwykłym kreska ułamkowa zastępuje znak dzielenia.
2/3 = 2 : 3
8/9 = 8 : 9
I odwrotnie – dzielenie możemy zastąpić zastąpić ułamkiem
3 : 4 = 3/4
3 : 20 = 3/20
*
Obejrzyjcie proszę filmik
*
Otwórzcie zeszyt ćwiczeń, strona 91
Zadanie 4
Spróbujcie sami, sprawdźcie moje wyjaśnienie:
- 12/3 = 12 : 3 = 4
- 0/7 = 0 : 7 = 0
- 60/5 = 60 : 5 = 12
- 44/11 = 44 : 11 = 4
- 13/1 = 13 : 1 = 13
- 8/1 = 8 : 1 = 8
- 15/15 = 15 : 15 = 1
- 81/9 = 81 : 9 = 9
*
Pozostałe zadania – tylko z tej strony – to praca domowa .
Do wtorku, pozdrawiam serdecznie
*
25. 02. 2021
Temat: Ułamki i liczby mieszane na osi liczbowej.
*
Dzienń dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
dzisiaj uczyliście się odczytywać i zaznaczać ułamki na osi.
Pamiętajcie – najważniejsze to ustalenie na ile części podzielono jedność – czyli jaka część to przedział jednej kreseczki.
- robiliśmy zadania 1 oraz 4 / 80 zeszyt ćwiczeń
- praca domowa – pozostałe zadania z te strony
- jeszcze dla utrwalenia filmik
I jeszcze jeden
*
Dzieci – to na dzisiaj wszystko, pozdrawiam serdecznie, teamsy we wtorek
*
24. 02. 2021
Temat: Liczby mieszane.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj dalej ułamki zwykłe, dokładnie liczby mieszane.
Liczba mieszana to liczna naturalna i ułamek tej liczby.
- robiliśmy z zeszytu ćwiczeń zad. 1, 3 / 78
- zad. 4, 5, 7 / 79
- praca domowa – zad. 2 / 78 oraz 6 / 79
- można ćwiczyć – podręcznik, strona 157
*
Na dzisiaj to wszystko, do jutra dzieci, pozdrawiam
*
23. 02. 2021
Temat: Zapisywanie i odczytywanie ułamków – ćwiczenia i zadania.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Proszę – ćwiczcie, zapisujcie, odczytujcie – to początek ułamków, to trzeba dobrze opanować. Jeżeli ktoś nie rozumie – tak, jak zawsze mówię na lekcji – zgłaszajcie! Wszystko systematycznie!
*
- Dzisiaj na lekcji sprawdzaliśmy pracę domową – jest różnie.
- Robiliśmy z zeszytu ćwiczeń zadania: 7, 9 / 75
- Praca domowa : 8 / 75 oraz 10 / 76
*
Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam i do jutra
*
22. 02. 2021
Temat: Ułamek jako część całości.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie..
Zaczynamy ułamki.
Całość czyli jedność. Jedno jabłko, jedna pizza.
Jeżeli podzielimy jabłko na cztery równe części, to każda część to ćwierć czyli 1/4.
Pizza podzielona na 8 części, każda część to 1/8.
Obejrzyjcie proszę filmik
*
Teraz już łatwiej, prawda?
- przeanalizujcie przykłady z podręcznika, strona 152
- *
- Ułamek 3/8
- liczba na górze to licznik ułamka ( 3 )
- liczba na dole to mianownik ułamka ( 8 )
- między nimi mamy kreskę ułamkową
- zad. 2 / 153
- popatrzcie, spróbujcie zrobić to zadanie w zeszycie
- sprawdźcie :
- 1/4
- 3/4
- 3/8
- 1/3
- 5/6
- 4/9
- 7/16
- 1/2
- zeszyt ćwiczeń strony 73 – 74 – to praca domowa, jutro będziemy wyjaśniać, jeżeli nie zrozumiecie
*
Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam Was serdecznie, do jutra
*
18. 02. 2021
Temat: Sprawdzian – Figury geometryczne.
*
17. 02. 2021
Temat: Zadania utrwalające przed sprawdzianem.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
*
Dzisiaj rozwiązywaliśmy zadania z podręcznika, z powtórzenia Przed klasówką, strona 149
Powtarzajcie, jutro sprawdzian, proszę o samodzielną pracę.
Pozdrawiam serdecznie.
*
16. 02. 2021
Temat: Zadania i ćwiczenia utrwalające – Figury geometryczne.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamasach.
Powtarzaliśmy obliczenia dotyczące skali. Odległość na mapach i planach.
Powtarzaliśmy i omawialiśmy pracę domową.
pamiętajcie :
- skala 1 : 10 000 000
- oznacza, że 1 cm na mapie to 10 000 000 cm w rzeczywistości
- 1km = 100 000 cm
- a więc 10 000 000 cm = 100 km
- czyli 1 cm = 100 km w rzeczywistości
- ćwiczcie – zadania z podręcznika Przed klasówką , strona 149
- Do jutra, pozdrawiam
15. 02. 2021
Temat: Powtórzenie wiadomości przed sprawdzianem.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie.
Wypiszę Wam zagadnienia do powtórzenia na sprawdzian.
- mierzenie długości
- kąty – rodzaje i miary
- obliczanie obwodu kwadratu i prostokąta oraz obliczanie nieznanego boku , gdy znamy obwód
- koło i okrąg – promień i średnica
- skala – obliczanie wymiarów rzeczywistych lub wymiarów w skali – zadania, które robiliśmy na lekcji; znamy długość odcinka na planie i znamy skalę – obliczamy wymiar rzeczywisty mnożąc znane wielkości
- skala na planach i mapach; zadania typu: skala mapy to 1 : 50 000 wówczas 1 cm na mapie to … 50 000 cm w rzeczywistości czyli 500 m
*
Róbcie Dzieci zadania z podręcznika, z powtórzenia : ” Przed klasówka”. We wtorek będziemy powtarzać, analizować zadania z podręcznika oraz pracę domową.
Pozdrawiam Was serdecznie
*
11. 02. 2021
Temat: Skala na planach i mapach.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Po kolei , co robiliśmy:
- sprawdziliśmy pracę domową. zad. 6 / 143 z podręcznika
- przykłady z zad. 6 / 69 z zeszytu ćwiczeń
- zad. 2 / 70 z zeszytu ćwiczeń
- praca domowa na wtorek – ćwiczcie obliczenia , rysujcie , zeszyt ćwiczeń , strony70 – 72
*
Jeszcze filmik
*
Na dzisiaj to wszystko.
Na platformie napiszę zagadnienia na sprawdzian, co powtórzyć.
Pozdrawiam Was serdecznie
*
10. 02. 2021
Temat: Skala – obliczenia praktyczne.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj – obliczaliśmy wymiary rzeczywiste obiektów.
- Aby poznać wymiar rzeczywisty – mierzymy wymiar na mapie , planie czy rysunku i mnożymy przez skalę tego rysunku czy mapy.
- Zadanie 2 – 2 / 143, podręcznik
- Zadanie punkty a, b z zeszytu ćwiczeń , strona 69
- Praca domowa : zad. 6 – 3 i 4 budynek / 143 z podręcznika. Proszę o pełne obliczenia
- i jeszcze filmik
*
Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam , do jutra
*
09.02.2021
Temat: Co to jest skala?
*
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj poznaliśmy skalę. Skala służy do rysowania na małych kartkach, planszach – rzeczy, które są duże. Bez skali nie moglibyśmy narysować dużych obszarów np. kraju, kontynentu itp.
*
Skala 1 : 1 ( jeden do jednego ) oznacza, że mamy wymiary rzeczywiste.
Skala 1 : 5 ( jeden do pięciu ) oznacza, że dany wymiar, dana wielkość została zmniejszona 5 razy w stosunku do wymiaru rzeczywistego.
Skala 3 : 1 ( trzy do jednego ) oznacza, że dany wymiar, dana długość, została zwiększona 3 razy w stosunku do wymiaru rzeczywistego.
*
Omawialiśmy zadania z podręcznika:
- przykłady strona 140
- ćwiczenie A strona 141
- zad. 5 / 143
- zad. 6 a /141
To wstęp do obliczen:
- mierzymy na rysunku długość kolumny = 5 cm 5 mm
- skala 1 ; 400 oznacza, że 1 cm na planie, czy mapie, to 400 cm w rzeczywistości
- mnożymy: 5 cm x 400 = 2000 cm ; 5 mm x 400 = 2000 mm = 200 cm
- dodajemy 2000 cm + 200 cm = 2200 cm = 22 m
- to jest rzeczywista wysokość Kolumny Zygmunta
*
Obejrzyjcie filmik
*
Teraz już na pewno wszystko jest prostsze.
*
Praca domowa – zeszyt ćwiczeń str. 67 – 68
*
To na dzisiaj wszystko, do jutra na teamsach, pozdrawiam Was
*
08. 02. 2021
Temat: Koła i okręgi – zadania i ćwiczenia utrwalające.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie, kilka zadań. Doskonale radzicie sobie z okręgami i kołami, nie powinno więc być problemu.
*
Najważniejsze – to ćwiczenie rysowania za pomocą cyrkla kół i okręgów. Mam nadzieję, że już sobie z tym radzicie. Jeżeli nie – to proszę jeszcze raz filmik, który dołączyłam do poprzedniej lekcji.
*
Dzisiaj proste ćwiczenia:
- podręcznik zad 2 / 138 oraz 3 / 139 – te zadania w zeszycie przedmiotowym
- zeszyt ćwiczeń – spróbujcie zrobić zadania ze strony 65 i 66 (bez kaktusa)
*
To na dzisiaj wszystko, do usłyszenia na teamsach. Pozdrawiam Was serdecznie.
*
04. 02. 2021
Temat: Koła i okręgi.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj koła i okręgi.
Proszę zróbcie w zeszycie notatkę według punktów:
- rysunki koła i okręgu , strona 137 podr.
- rysunek i definicje , podr. strona 138
- zeszyt ćwiczeń – zad. 4 / 64 , 7 / 65
- i jeszcze dla Was filmik
- jeszcze jeden
*
praca domowa
- zeszyt ćwiczeń zad. 1, 2, 3 / 64
- To na dzisiaj wszystko, pozdrawiam Was serdecznie
*
03. 02. 2021
Temat: Obliczanie obwodu prostokąta i kwadratu – ćwiczenia utrwalające.
*
Dzień dobry Dzieci!
- Po lekcji na teamsach.
- Dzisiaj robiliśmy zadanie 4 / 62 z zeszytu ćwiczeń.
- Dobrze pracujecie, wszystko rozumiecie.
- Mała praca domowa z podręcznika zad. 2 / 136. oczywiście w zeszycie przedmiotowym.
*
Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam Was serdecznie
*
02. 02. 2021
Temat: Obwody kwadratu i prostokąta.
*
Dzień dobry dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
*
Małe przypomnienie , co robiliśmy.
- zadanie 3 / 136 z podręcznika
- zadanie 3 / 62 z zeszytu ćwiczeń
- praca domowa zad. 1, 2 / 62 oraz 6 / 63 – zeszyt ćwiczeń
*
kilka filmików, w ramach powtórzenia
*
jeszcze jeden
*
i troszkę trudniej, to również następna lekcja
*
To na dzisiaj wszystko, pozdrawiam Was serdecznie, do jutra
*
01. 02. 2021
Temat: Prostokąty i kwadraty.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie. Dacie sobie na pewno z nią radę. Jak zawsze proszę Was o notatke w zeszycie i wykonanie kilku ćwiczen.
*
Zaczniemy od filmików
*
I jeszcze jeden
*
I notatka – prosze o podręcznik:
- opis i rysunek – kwadrat i prostokąt, strona 133
- zad. 1 / 134
- zad. 3 / 134
- zeszyt ćwiczeń – strona 61 – jak najwięcej zadań
*
To wszystko na dzisiaj, do jutra na teamsach.
Pozdrawiam Was serdecznie
*
Dzisiaj jeszcze zajęcia projektowe
*
28. 01. 2021
Temat: Wielokąty.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj uczyliśmy się rozpoznawać wielokąty, znajdować ich boki, wierzchołki i kąty.
*
Proszę – wykonajcie w zeszycie notatkę według wskazówek:
- wielokąt ma wierzchołki – zaznaczamy jako punkt, boki – to odcinki i kąty
- rodzaj wielokąta określa liczbę boków, wierzchołków i kątów, czyli sześciokąt ma 6 wierzchołków, 6 boków i 6 kątów
- wielokąt – jego boki muszą być odcinkami
- rysunek wielokąta z opisem – podręcznik strona 131
- robiliśmy zadania z zeszytu ćwiczeń – zad. 1, 2, 4 / 60
- wykonajcie w zeszycie przedmiotowym zad. 1 / 132 , z podręcznika ołówkiem i przy linijce
- jako praca domowa , zeszyt ćwiczeń zad. 3, 5 / 60
*
Dzieci, to na dzisiaj wszystko, pozdrawiam Was serdecznie, do usłyszenia
*
27. 01. 2021
Temat: Mierzenie kątów – ćwiczenia utrwalające.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj ćwiczyliśmy obliczanie miar kątowych oraz zegar.
- tarcza zegara to 360 stopni, wskazówka godzinowa – 1 obrót to 12 godzin, a więc 360 : 12 = 30 stopni, czyli w ciągu 1 godziny wskazówka godzinowa obraca się o 30 stopni
- tarcza zegara to 360 stopni, wskazówka minutowa – 1 obrót to 60 minut, a więc 360 : 60 = 6, czyli w ciągu 1 minuty wskazówka minutowa obraca się o 6 stopni
- zadania z zeszytu ćwiczeń : 6, 7 / 59
- podręcznik zad. 6 / 130,, kąty razem mają miarę 180 stopni, to 180 – 45 = 135 stopni
- praca domowa zeszyt ćwiczeń zad. 4 / 59
- obejrzyjcie jeszcze filmik, popatrzcie, jak możemy porównać kąty, z tego – notatka do zeszytu
*
To wszystko, do zobaczenia jutro, może też na sali wykładowej ?
*
Pozdrawiam Was serdecznie
*
26. 01. 2021
Temat: Mierzenie kątów.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
dzisiaj uczyliśmy sie mierzyć kąty.
Robiliśmy:
- ćwiczenia z podręcznika strona 129
- zeszyt ćwiczeń – cała strona 57
- zad. 5 / 59
- praca domowa zad. 3 / 58
- i jeszcze filmik
*
To wszystko, do jutra na teamsach . Pozdrawiam Was serdecznie
*
25. 01. 2021
Temat: Kąty – budowa, rodzaje, miary.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie.
Proszę – wykonajcie w zeszycie notatkę.
- Kąt – dwie półproste tworzą ramiona kąta, punkt wspólny , początek półprostych – to wierzchołek kąta. Zawsze musimy zaznaczyć kąt za pomocą łuku.
- rodzaje kątów – w podręczniku strony 125 – 126:
- kąty wypukłe:
- ostry: większy od zera stopni, mniejszy od 90 stopni
- prosty: 90 stopni
- rozwarty: większy od 90 stopni, ale mniejszy od 180 stopni
- półpełny: 180 stopni
- pełny: 360 stopni
- kąty wklęsłe – miara kąta jest większa od 180 stopni, ale mniejsza od 360 stopni
*
Teraz jeszcze filmik
*
I jeszcze jeden
*
Resztę wiadomości omówimy na teamsach.
*
Proszę Dzieci – jeszcze zadania z zeszytu ćwiczeń , strona 56.
*
To na dzisiaj wszystko, do usłyszenia na teamsach. Pozdrawiam Was serdecznie .
*
21. 01. 2021
Temat: Mierzenie długości.
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach.
Powtórzymy sobie, co robiliśmy.
- sprawdziliśmy prace domową, zadanie z zeszytu ćwiczeń str. 53
- powtórzyliśmy – w jaki sposób mierzymy odcinki
- robiliśmy zad. 1, 4 / 54
- powtórzyliśmy zamianę jednostek zad. 7, 8, 9 / 55 ; każdy sam się sprawdził
- powtórzyliśmy – co to jest długość łamanej
- zad. 2 b / 123
*
Jeszcze filmik
praca domowa
- zeszyt ćwiczeń zad. 2, 3, 4 / 54
- podręcznik zad. 2 / 122 oraz 3 a , c / 123
*
To Dzieci na dzisiaj wszystko, pozdrawiam Was serdecznie, do usłyszenia na teamsach
*
19. 01. 2021
Temat: Odcinki prostopadłe i równoległe.
*
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach.
Pracowaliście super, wydaje mi się, że wszystko rozumiecie.
W ramach powtórzenia – filmik
To już do kolejnej lekcji 🙂
*
Robiliśmy zadania z zeszytu ćwiczeń, strona 53 oraz z podręcznika, zad. 3 / 120
*
To wszystko, do następnej lekcji na teamsach, pozdrawiam Was serdecznie.
*
18. 01. 2021.
Temat: Wzajemne położenie prostych.
*
Dzień dobry Dzieci!
Mam nadzieje, że jesteście zdrowi. Piękna i mroźna zima za oknem, ale trzeba wrócić do naszej zdalnej szkoły.
*
Dzisiaj temat nowy, ale niektórzy na pewno już coś wiedzą o wzajemnym położeniu prostych.
- Proste równoległe – sama nazwa mówi, że równo leżą. Nigdy się nie przetną, podobnie odcinki równoległe – odległość zawsze , między nimi, taka sama.
- Proste prostopadłe – przecinają się pod kątem prostym – mają więc jeden punkt wspólny, podobnie odcinki prostopadłe.
*
Teraz obejrzycie filmiki.
*
Jeszcze rysowanie prostych – obejrzycie proszę
*
*
Wykonajcie proszę ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń
- wykonaj jak najwięcej – według twoich możliwości – ćwiczeń ze stron 50 – 52.
*
To na dzisiaj wszystko, wyjaśnimy sobie wszystko we wtorek na teamsach.
*
Zajęć projektowych dzisiaj nie będzie.
*
Pozdrawiam Was serdecznie, do zobaczenia i usłyszenia.
*
22. 12. 2020
Temat: Proste, półproste, odcinki.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Lekcja na teamsach, tutaj jedynie utrwalenie i przypomnienie.
*
Robiliśmy dzisiaj na lekcji ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń, lekcja to oczywiście: Proste, półproste, odcinki. , str. 47 – 49.
*
Dla utrwalenia – filmik.
*
To wszystko.
Wesołych Świąt Dzieci !
*
21. 12. 2020
Temat: Zadania tekstowe – działania sposobem pisemnym.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie.
Proszę Was o wykonanie kilku zadań, podsumowujących działania sposobem pisemnym.
*
Zadania z podręcznika, proszę tak, jak zawsze: pytanie, działania, odpowiedź:
- zad. 5 /108
- zad. 6 / 108
*
To wszystko Dzieci, do usłyszenia, pozdrawiam Was serdecznie
*
17. 12. 2020
Temat: Dzielenie sposobem pisemnym – ćwiczenia utrwalające.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj utrwalaliśmy dzielenie sposobem pisemnym.
- Dokończyliśmy przykłady z zeszytu ćwiczeń ze strony 45.
- zrobiliśmy zadnie 3 / 107
- omówiliśmy i zapisaliśmy zadanie 4 / 108
*
Bardzo ładnie pracowaliście, uważam, że dzielenie jest już dobrze utrwalone.
*
Praca domowa ( na wtorek, dopiero wtedy mamy lekcję)
- zad. 2, 3 / 106 , podręcznik
*
To na dzisiaj wszystko, pozdrawiam Was serdecznie, miłego weekendu
*
16. 12. 2020
Temat: Dzielenie sposobem pisemnym.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj poznaliście algorytm dzielenia pisemnego.
Robiliśmy przykłady z zeszytu ćwiczeń ze strony 45 ( oprócz ostatniego).
Jeżeli ktoś z Was czegoś jeszcze do końca nie zrozumiał – to krótki filmik, proszę obejrzyjcie
I jeszcze jeden
*
Już teraz wszystko na pewno jest proste i łatwe.
*
Krótka praca domowa:
- podręcznik zad. 1 a, b, c / 106
*
To wszystko, do jutra, pozdrawiam Was serdecznie
*
15. 12. 2020
Temat: Podsumowanie pracy w I semestrze.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj podsumowanie Waszej pracy w I semestrze, oceny i poprawy.
Nic oczywiście nie ma dzisiaj zadane.
Do jutra, pozdrawiam Was serdecznie.
*
14. 12. 2020
Temat: Zadania tekstowe – działania sposobem pisemnym.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Dzisiaj lekcja na platformie, lekcja utrwalająca działania wykonywane sposobem pisemnym oraz wykorzystanie ich do rozwiązywania zadań tekstowych.
*
Proszę – przeanalizujcie – można oczywiście zrobić w zeszycie – zadania z podręcznika: zad. 7, 8 / 109.
*
Dzisiaj to wszystko, pozdrawiam serdecznie, do jutra
*
10. 12. 2020
Temat: Powtórzenie przed sprawdzianem – zadania i ćwiczenia.
*
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj powtarzaliśmy działania wykonywane sposobem pisemnym: dodawanie, odejmowanie oraz mnożenie. Powtarzaliśmy algorytmy działań, wykonywaliśmy przykłady z podręcznika. Utrwalajcie Dzieci działania.
Pozdrawiam
*
09. 12. 2020
Temat: Zadania tekstowe – mnożenie sposobem pisemnym.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj dalej ćwiczyliśmy mnożenie sposobem pisemnym. Utrwalaliśmy sposób wykonywania działań.
- kwadraty i sześciany liczb: zad. 1 n , p / 104
- proszę – ćwiczcie z tego zadania przykłady, to nie jest zadane!
- zad. 4 / 104
*
Praca domowa na jutro zad. 3 / 104, pamiętajcie – tętno to puls 🙂
*
To wszystko, do jutra, pozdrawiam serdecznie
*
08. 12. 2020
Temat: Mnożenie pisemne przez liczby wielocyfrowe.
*
Dzień dobry Dzieci!
*
Po lekcji na teamsach.
*
Dzisiaj uczyliśmy sie mnożyć pisemnie liczby wielocyfrowe.
Mam nadzieję, że zrozumieliście schemat mnożenia.
Proszę – obejrzyjcie filmik, na pewno teraz już wszystko będzie łatwiejsze
*
I jeszcze jeden
*
Robiliśmy przykłady z zeszytu ćwiczeń , ze strony 44.
Dokończcie proszę zadania z tej strony.
*
To wszystko na dzisiaj, do jutra, pozdrawiam
*
07. 12. 2020
Temat: Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu.
*
Dzień dobry Dzieci!
Ten temat na platformie. Na poprzedniej lekcji zaczęliśmy sobie tłumaczyć mnożenie. Dzisiaj kilka filmików i zadań.
Proszę, obejrzyjcie
To małe powtórzenie, oglądajcie dalej :
*
Teraz już na pewno wszystko powtórzyliście
*
Teraz nasza dzisiejsza lekcja, obejrzyjcie
I już ostatni
*
Teraz poproszę Was o wykonanie kilku zadań:
- zad. 1, 2 / 101 – podręcznik, te zadania w zeszycie przedmiotowym
- zad. 1, 2, 3 / 43 – zeszyt ćwiczeń
*
Powodzenia Dzieci, pozdrawiam Was serdecznie 🙂
*
03. 12. 2020
Temat: Mnożenie pisemne przez liczby jednocyfrowe.
*
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj zaczęliśmy omawiać mnożenie pisemne. Mam nadzieję, że tabliczka mnożenia opanowana perfekcyjnie .
*
Dzisiaj na lekcji robiliśmy przykłady z zad. 1 / 42 – zeszyt ćwiczeń oraz z zadania 1 / 100 z podręcznika.
*
Praca domowa – proszę dokończcie:
- zad. 1 / 42 – zeszyt ćwiczeń
- zad. 1 100 – podręcznik
- zad. 2 / 100 – podręcznik – całe
*
Pozdrawiam , dużo zdrówka
*
02. 12. 2020
Temat: Zadania i ćwiczenia utrwalające – odejmowanie pisemne.
*
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj robiliśmy różne zadania, utrwalające odejmowanie pisemne. Oczywiście dzisiaj większy stopień trudności.
*
Podczas zajęć zaczęliśmy zadanie 4 / 41 z zeszytu ćwiczeń.
Proszę dokończyć stronę 41.
*
Z podręcznika:
- zad. 1 h / 96
- zad. 6 / 97
- zad. 2 c / 96
Proszę dokończyć zad. 2 / 96
Na dzisiaj to wszystko, pozdrawiam , do jutra
*
01. 12. 2020
Temat: Odejmowanie pisemne.
*
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach.
*
Dzisiaj poznaliśmy odejmowanie pisemne. Robiliśmy na lekcji przykłady z zeszytu ćwiczeń ze strony 41, zadania 1 i 3. Proszę uzupełnijcie sobie, jeżeli ktoś czegoś nie zrobił.
*
I jeszcze dla utrwalenia filmik
Oglądamy dalej
I jeszcze jeden
Mam nadzieję, że już teraz wszystko jasne.
Do jutra Dzieci, pozdrawiam i dużo zdrówka 🙂
*
30. 11. 2020
Temat: Zadania tekstowe – dodawanie pisemne.
*
Dzień dobry Dzieci!
Dzisiaj lekcja na platformie.
Ostatnio ćwiczyliśmy dodawanie pisemne, doskonale Wam to wychodziło. Myślę, że nie będzie żadnych problemów z dzisiejszą lekcją.
*
Kilka przykładów – małe przypomnienie, obejrzyjcie filmik
*
Zróbcie proszę w zeszycie kilka zadań, nic mi nie wysyłajcie
Podręcznik – zadania :
- 4 / 92
- 7 / 92
- 8 / 92
*
to wszystko, do usłyszenia jutro, miłego dnia 🙂
*
25. 11. 2020
Temat: Dodawanie sposobem pisemnym.
*
Dzień dobry Dzieci!
Dzisiaj na teamsach – dodawanie sposobem pisemnym. Bardzo ładnie pracowaliście, wszyscy to rozumiecie.
*
Bardzo proszę – kilka rzeczy dla Was do wykonania:
- zeszyt ćwiczeń – dokończcie stronę 40
- podręcznik zad. 1, 2 / 91 ; zdania w zeszycie przedmiotowym
- powtórzcie na jutro, na kartkówkę – jednostki masy, jednostki długości, jednostki monetarne, system rzymski, kalendarz, czas
*
To na dzisiaj wszystko, pozdrawiam Was serdecznie 🙂
*
24. 11. 2020
Temat: Systemy zapisywania liczb – powtórzenie wiadomości.
*
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach.
Dzisiaj powtarzaliśmy wiadomości dotyczące obliczania masy, długości, obliczeń pieniężnych, kalendarza i czasu. Robiliśmy zadania ze strony 87 z podręcznika.
*
Przypominam o kartkówce, powtarzajcie.
Pozdrawiam, dużo zdrówka 🙂
*
23. 11. 2020
Temat: Obliczanie czasu – zadania i ćwiczenia.
*
Dzień dobry Dzieci!
Dzisiaj lekcja tylko na platformie pracazdalna.pl
Proszę, w ramach przypomnienia czy utrwalenia obejrzycie dwa filmiki.
Jeszcze raz obliczenia związane z czasem, z zegarem.
Mam nadzieję, że ułatwią Wam lub wyjaśnią niezrozumiałe obliczenia. 🙂
I jeszcze jeden 🙂
*
Mam nadzieję, że już teraz każdy Z Was będzie bez problemu wykonywał obliczenia związane z czasem i kalendarzem.
*
Bardzo proszę, przeczytajcie Dzieci zadania , które są w podręczniku na stronie 87. Możecie porobić sobie notatki lub niektóre rozwiązać. We wtorek na teamsach omówimy sobie zadania, rozwiążemy lub wyznaczymy odpowiedzi.
*
Do zobaczenia lub usłyszenia.
Pozdrawiam Was serdecznie, dużo zdrówka 🙂
*
19. 11. 2020
Temat: Godziny na zegarach.
*
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach.
Bardzo proszę wykonajcie notatkę w zeszycie według punktów:
- zamiana jednostek czasu – niebieska chmurka strona 84
- odczytywanie godzin na zegarze – ćwiczenie A – przeczytaj!
- zad. 1 / 85
- zad. 4 / 85
- zad. 9 / 86
*
Pamiętajcie o pracy domowej, jest w Waszych zadaniach na mobidzienniku.
*
W poniedziałek lekcja na platformie pracazdalna.pl
*
Pozdrawiam Was serdecznie
Elżbieta Kolczyńska
*
18. 11. 2020
Temat: Z kalendarzem za pan brat.
*
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach. Bardzo proszę, przeczytajcie uważnie, o czym piszę, o co proszę, żebyście zrobili oraz obejrzyjcie filmiki. Na pewno ta lekcja będzie o wiele łatwiejsza.
Proszę, wykonajcie notatkę w zeszycie według punktów.
Jak dzielimy kalendarz :
- kwartały, ile ich jest
- miesiące, ile ich jest, ile dni mają poszczególne miesiące
- co to jest rok przestępny
- ile lat ma wiek
- ile lat ma millenium
*
Pracę ułatwią Wam filmiki. Obejrzyjcie 🙂
I jeszcze jeden
*
Już wszystko łatwiejsze, prawda ?
*
Proszę, aby w zeszycie znalazły się następujące zadania, z podręcznika. Robiliśmy je na lekcji:
- zad. 1 a , b / 82
- zad. 4 a, b, c, d / 82
- zad. 7 c / 83
- zad. 11 a / 83
*
To nasza praca na lekcji.
I teraz poproszę Was o wykonanie pracy domowej.
Podręcznik:
- zad. 4 e, f / 82
- zad. 7 a, b / 83
Zeszyt ćwiczeń :
- zad. 1, 2, 3, 5 / 37
*
To wszystko Dzieci, do jutra.
Serdecznie pozdrawiam 🙂
Elżbieta Kolczyńska
*
17. 10. 2020
Temat: System rzymski.
*
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach. Długo się nie widzieliśmy, omawialiśmy dużo spraw, o których powinniście wiedzieć, aby lepiej nam się pracowało.
Proszę o notatkę w zeszycie według omówionej niże lekcji 🙂 🙂
Dzisiaj omawialiśmy system rzymski.
- Znaki rzymskie:
I – 1
V – 5
X – 10
L – 50
C – 100
D – 500
M – 1000
- Koło siebie mogą stać co najwyżej trzy jednakowe znaki
III – 3
XXX – 30
CCC – 300
MMM – 3000
to znaki, w których występuje 1 i zera
- Znak mniejszy, zapisany po prawej stronie większego – zwiększa go
VI – 6
XII – 12
- Znak mniejszy, zapisany po lewej stronie większego zmniejsza go
IX – 9
XC – 90
CM – 900
- Przeczytaj ciekawostkę ze strony 78 z podręcznika i zapisz ją w zeszycie.
- zapisywaliśmy niektóre przykłady z zadania 2 / 79 Podręcznik
- zadanie 3 i 4 / 79 z podręcznika – praca domowa
- zeszyt ćwiczeń – zad. 1, 2, 4 / 36 – praca domowa
- obejrzyjcie proszę sympatyczny filmik 🙂
I jeszcze jeden
To dzisiaj wszystko. Pozdrawiam Was serdecznie.
Elżbieta Kolczyńska
*
16. 11. 2020
Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych – jednostki masy.
*
Dzień dobry Dzieci!
Długo nie słyszeliśmy się. Dzisiaj lekcja na platformie pracy zdalnej. Wierzę, że sobie z nią poradzicie. Pamiętajcie, że czytacie i oglądacie oraz robicie zadania w wybranym przez Was czasie i własnym tempie. 🙂
Jutro omówimy i posprawdzamy na teamsach.
Obejrzyjcie proszę kilka fajnych filmików. Jeżeli ktoś z Was zapomniał lub chce przypomnieć pewne wiadomości związane z masa – to zapraszam 🙂
*
I jeszcze dalej… Jak Wam się podoba ?
*
I już ostatni
🙂
Teraz już na pewno wszystko łatwe.
Zróbcie proszę w zeszycie kilka zadań.
- zadanie 9, 10 / 76 – podręcznik
- zadanie 6, 7 / 35 – zeszyt ćwiczeń
- dla chętnych – zadanie 5 / 35 – zeszyt ćwiczeń
*
Pozdrawiam serdecznie, do zobaczenia na teamsach.
Elżbieta Kolczyńska
*
03. 11. 2020
Temat: Jednostki masy.
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach.
Potórzenie i informacja dodatkowa, co robiliśmy dzisiaj .
- lekcja w podręczniku – strona 73.
- ćwiczenia ze strony 73
- zadanie 1 / 74
- zadanie 4 / 75
- zadanie 7 / 75
- zeszyt ćwiczeń – zadanie 3, 4 / 34
- praca domowa zad. 1, 2 / 34
Pozdrawiam serdecznie i do usłyszenia
Elżbieta Kolczyńska
*
29. 10. 2020
Temat: Jednostki długości – ćwiczenia.
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach. Dzisiaj ćwiczyliśmy, rozwiazywaliśmy zadania.
*
- Zadanie 3 / 32 – zeszyt ćwiczeń
- Zadanie 5 / 32
- Niektóre z przykładów zadane do domu.
Pozdrawiam i do usłyszenia
Elżbieta Kolczyńska
*
28. 10. 2020
Temat: Jednostki długości.
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach, przypomnienie lub utrwalenie.
Ćwiczyliśmy zamianę jednostek długości, przypomnieliśmy sobie zamiany. To lekcja w podręczniku na stronie 68.
*
Robiliśmy ćwiczenia ze strony 69.
Podręcznik – zadania:
- 1 / 70
- 4 / 71
- Praca domowa – zad. 1, 2, 3 – a i b / 32
Pozdrawiam i do usłyszenia 🙂
27. 10. 2020
Temat: Jednostki monetarne – złote i grosze.
Dzień dobry Dzieci!
Po lekcji na teamsach. Przypomnienie dla tych osób, które nie były na lekcji lub chcą powtórzyć 🙂
Lekcja w podręczniku to strona 64.
- Zadanie 1 / 65
- Zadanie 3 / 66
- Zadanie 4 / 66
- Praca domowa – zeszyt ćwiczeń zad. 2, 3, 4 / 31
Pozdrawiam serdecznie Elżbieta Kolczyńska