Słupno, 28.10.2020 r.

Temat na dziś: Organizmy mają wspólne cechy.

Na dzisiejszych zajęciach zaczynamy nowy dział:

POZNAJEMY ŚWIAT ORGANIZMÓW

Wszystkie organizmy zbudowane są z komórek – komórka to najmniejsza część organizmu.

Jak powstaje nowy organizm przedstawia poniższy schemat:

komórka – tkanka – narząd – układ narządów – organizm

Organizmy ze względu na budowę podzielono na:

organizmy jednokomórkowe, zbudowane z jednej komórki np: bakterie

organizmy wielokomórkowe, zbudowane z wielu komórek, np: ludzie, zwierzęta, rośliny

Czynności życiowe organizmu żywego: oddychanie, odżywianie, wydalanie, wykonywanie ruchów, wzrost i rozwój, rozmnażanie.

Przepiszcie do zeszytu powyższą notatkę z lekcji, zapoznajcie się z tematem z podręcznika od str. 52 – 54

Praca domowa

Proszę wykonać w zeszycie ćwiczeń Podsumowanie działu 2 str. 30 – 32

Pozdrawiam Jolanta Czubak

Słupno, 04.11.2020 r.

Temat: Organizmy różnią się sposobem odżywiania.

Organizmy ze względu na sposób odżywiania podzielono na dwie grupy:

organizmy samożywne (same wytwarzają sobie pokarm), np. rośliny w procesie fotosyntezy, aby roślina wytworzyła sobie pokarm musi mieć wodę, światło słoneczne, z powietrza dwutlenek węgla

– organizmy cudzożywne (same nie potrafią wyprodukować sobie pokarmu, pobierają pokarm z otoczenia), np. zwierzęta, ludzie. Ze względu na pokarm, jaki spożywają, organizmy cudzożywne podzielono na:

– mięsożercy (drapieżniki, padlinożercy)

– roślinożercy

– wszystkożercy (patrz podręcznik str. 56-57)

Zapoznajcie się z informacjami w podręczniku na str. 55-60, przepiszcie notatkę do zeszytu

Praca domowa:

Ćwiczenie 5,6 i 7 str. 36 – 38

Wyjaśnij w zeszycie termin: destruenci (co to za organizmy ? patrz podręcznik str. 59)

nie przesyłajcie na mobidziennik, omówimy pracę domową na lekcji on-line

Pozdrawiam Jolanta Czubak

Słupno, 09.11.2020 r.

Temat: Rośliny i zwierzęta wokół nas.

Rośliny i zwierzęta w naszym otoczeniu spełniają bardzo ważną rolę.

Co zawdzięczamy roślinom ?

– oczyszczają powietrze z substancji szkodliwych,

– nawilżają powietrze,

– pochłaniają dwutlenek węgla, wydzielają tlen, który jest nam niezbędny do życia,

– zdobią nasze pomieszczenia,

– są doskonałym dodatkiem do potraw. (w oparciu o zapisane informacje wykonajcie ćw. 1 str. 39)

Zapoznajcie się z informacjami w podręczniku od str.61 – 65, przepiszcie notatkę do zeszytu.

Praca domowa:

Wykonajcie ćw. 2 str. 39 oraz ćw. 4 str. 40 (jeśli ktoś nie posiada w domu zwierzątka, niech zgromadzi informacje na temat dowolnie wybranego zwierzęcia, np. którego chciałby mieć)

nie przesyłajcie na mobidziennik, omówimy pracę na następnej lekcji on-line

Pozdrawiam.

Słupno, 16.11.2020 r.

Temat: Powtórzenie wiadomości z działu: „Poznajemy świat organizmów”.

Na dzisiejszych zajęciach pokonamy powtórzenia wiadomości 3 działu w oparciu o podręcznik od str. 52 – 66

W ramach powtórzenia proszę wykonać w zeszycie ćwiczeń podsumowanie działu Sprawdź się str. 41 – 42 (nie przesyłajcie na mobidziennik, omówimy na lekcji on-line)

UWAGA PRACA NA OCENĘ !

Opiszę w zeszycie „Mój dzień z pupilem” ze szczególnym uwzględnieniem czasu poświęconego pupilowi w ciągu dnia: karmienie, zabawa, spacer, higiena, nawyki, ciekawostki – zabawne sytuacje, itp.

Jeśli ktoś nie posiada swojego pupila, proszę, aby poruszył wodze wyobraźni i napisał jak zajmowałby się pupilem, gdyby go miał.

Pracę przesyłajcie na mobidziennik do 23.11.2020 r.

Pozdrawiam.

Słupno, 23.11.2020 r.

Temat: Zdrowy styl życia.

UWAGA ! Pominęliśmy dział 4, który zostanie zrealizowany po powrocie do szkoły!

Co to znaczy zdrowy styl życia? – sposób postepowania z naszym organizmem, tak, aby prawidłowo funkcjonował, co zależy w dużej mierze od nas samych.

Zdrowy styl życia to:

– systematyczne, bogate w składniki pokarmowe odżywianie się (patrz piramida pokarmowa str.99 w podręczniku),

– aktywność fizyczna, uprawianie sportu, przebywanie na swieżym powietrzu,

– odpowiednia ilość snu (około 9 godzin na dobę),

– dbanie o higienę osobistą i pomieszczeń, w których przebywamy,

– nie przebywanie w pomieszczeniach osób palących.

Zapoznajcie się z informacjami w podręczniku na str. 98 – 102, przepiszcie notatkę do zeszytu

Praca domowa:

Proszę wykonać w zeszycie ćwiczeń ćw. 2 str. 62 i 3 str.63, proszę przesłać wykonaną pracę domową na mobidziennik

Pozdrawiam.

Słupno, 25.11.2020 r.

Temat: Choroby zakaźne i pasożytnicze.

Organizm wysyła informacje o tym, że coś się z nami niepokojącego dzieje. Oznaki choroby: gorączka, kaszel, katar, ból głowy, bóle mięśni, osłabienie, dreszcze, wymioty, ból gardła, zawroty głowy, brak apetytu. Oczywiście wszystkie wymienione objawy nie występują jednocześnie, zależy to od choroby przez którą organizm nie może prawidłowo funkcjonować.

Przyczyną chorób zakaźnych są drobnoustroje chorobotwórcze (wirusy i bakterie). Natomiast przyczyną chorób pasożytniczychpasożytnicze zwierzęta, np. kleszcze (patrz podręcznik str. 104 – 105)

Zapoznajcie się z informacjami w podręczniku str. 103 – 107, zapiszcie notatkę z lekcji w zeszycie

Praca domowa:

Wykonajcie ćwiczenia 5 i 6 str. 64 oraz 4 i 5 str. 66, przesyłajcie na mobidziennik

Pozdrawiam.

Słupno, 30.11.2020 r.

Temat: Jak postępować w niebezpiecznych sytuacjach?

Niebezpieczne sytuacje to takie, które zagrażają twojemu zdrowiu a nawet życiu. Do takich sytuacji możemy zaliczyć gwałtowne zmiany pogodowe (burza, huragan, zamiecie śnieżne, gołoledź, ulewa z podtopieniami). O takich zagrożeniach zazwyczaj jesteśmy informowani dzięki komunikatom w telewizji, radiu a nawet ALERT POGODOWY w telefonie komórkowym.

Innymi zagrożeniami są ukąszenia (żmija zygzakowata) i użądlenia owadów (pszczoła, osa, szerszeń czy komar).

Dosyć często dochodzi do zatruć grzybami trującymi, które rosną w naszych lasach i są podobne do grzybów jadalnych. Wybierając się na grzyby warto pójść z osobą doświadczoną. (patrz podręcznik str. 110-111)

Są wokół nas również rośliny trujące, które mogą spowodować poważne powikłania, gdy zjemy ich owoce. Rośliny te mogą uczulać i silnie podrażniać skórę. Szczególnie na takie sytuacje narażone są małe dzieci, które nie rozumieją skutków spożycia takiej rośliny, nie zdają sobie sprawy.

W naszych domach znajdują się środki czystości, które są niebezpieczne. Należy zwrócić uwagę na symbole ostrzegawcze, które znajdują się na opakowaniu. (patrz podręcznik str. 112)

Zapoznajcie się z informacjami w podręczniku str. 108 – 113, przepiszcie notatkę do zeszytu

Praca domowa:

Wykonajcie ćw. 6 i 7 str. 69 przesyłajcie na mobidziennik

Pozdrawiam.

Słupno, 02.12.2020 r.

Temat: Czym są uzależnienia?

Co to są uzależnienia? Kiedy mówimy, że ktoś jest uzależniony? Osoba, o której mówimy, że jest od czegoś uzależniona, tzn. że nie może się opanować, zrezygnować z zażywania określonej substancji lub powielać te same zachowania.

Uzależnić się można od substancji, które niszczą nasz organizm, prowadzą do chorób: alkohol, tytoń, narkotyki, leki.

Uzależnić się można także od różnych czynności, które dezorganizują życie rodzinne: uzależnienie od komputera, telefonu komórkowego, zakupów, hazardu.

Uzależnienia można leczyć uczestniczą w terapii u specjalisty – terapeuty, niestety uzależnienia są chorobą.

Jest sposób, aby bronić się przed uzależnieniami – postawa asertywna. Na czy polega asertywność przeczytaj w podręczniku str. 117.

Zapoznajcie się z informacjami w podręczniku od str. 114 – 118, przepiszcie notatkę do zeszytu.

Praca domowa:

Wykonajcie ćw. 1, 3 i 4 str. 70 – 71, dla chętnych 2 str. 70, przesyłajcie na mobidziennik

Pozdrawiam.

Słupno, 07.12.2020 r.

Temat: Powtórzenie wiadomości z działu: Odkrywamy tajemnice zdrowia.

W ramach powtórzenia wykonajcie w zeszycie ćwiczeń Podsumowanie działu: Sprawdź się! ćw. 1, 2, 3, 4 str. 72 – 73 oraz ćw. 5 str. 74 przesyłajcie na mobidziennik

UWAGA! Pamiętajcie o zaległych pracach, za tydzień podsumujemy pracę zdalną, wystawimy oceny za plusy, które zbieraliście.

Pozdrawiam.

Słupno, 09.12.2020 r.

Temat: Rodzaje krajobrazów.

Co to jest krajobraz? Wystarczy, że wyjrzycie przez okno waszego domu i ukaże wam się krajobraz waszej okolicy.

Opisując krajobraz zwracamy uwagę na poszczególne elementy:

– ukształtowanie terenu,

– skały,

– wody powierzchniowe (rzeka, jezioro, staw itp.),

– szata roślinna (lasy, łąki, pastwiska),

– widziane zwierzęta,

– wytwory działalności człowieka (domy, pola uprawne).

Typy krajobrazów:

krajobraz naturalny – nie zmieniony przez człowieka, np. górski, leśny, pojezierny

krajobraz kulturowy – całkowicie lub częściowo przekształcony przez człowieka (rolniczy, przemysłowy, miejski).

Zapoznajcie się z informacjami w podręczniku str. 134 – 136, przepiszcie notatkę do zeszytu.

Praca domowa:

Ćwiczenie 4 str. 87, przesyłajcie na mobidziennik

Pozdrawiam.

Słupno, 14.12.2020 r.

Temat: Ukształtowanie terenu – formy terenu.

Jednym z głównych elementów krajobrazu są formy terenu, a mianowicie:

formy wypukłe zwane wzniesieniami (pagórki, wzgórza, góry),

formy wklęsłe zwane zagłębieniami (doliny, kotliny),

równiny, teren płaski, lekko pofalowany.

Zapoznajcie się z informacjami w podręczniku str. 137 – 139, przepiszcie notatkę do zeszytu.

W ćwiczeniach nic nie wykonujcie, proszę przejrzeć jeszcze raz, zgodnie z lekcjami na praca zdalna co było do przeslania z ćwiczeń, podsumujemy pracę zdalną, wystawiam oceny do środy, tj. 16.12.2020 r.

Pozdrawiam.

Słupno, 21.12.2020 r.

Temat: Podsumowanie pracy zdalnej na lekcji przyrody.

Na zajęciach podsumowaliśmy pracę zdalną, zostały wystawione oceny przewidywane za I semestr.

Pozdrawiam.

WESOŁYCH ŚWIĄT !!!!

Słupno, 20.01.2021 r.

Temat: Czy wszystkie skały są twarde?

Ze skał jest zbudowana zewnętrzna warstwa Ziemi, które są niewidoczne, gdyż pokrywa je gleba i rosnące rośliny. Wszystkie skały zbudowane są z minerałów, które do siebie przylegają, jedne mocniej inne słabiej.

Wyróżniamy rodzaje skał:

skały lite (minerały bardzo mocno do siebie przylegają), są twarde, trudno je rozkruszyć, przykłady: granit, piaskowiec, wapień

– skały zwięzłe ( minerały są słabo ze sobą zespolone), można je rozkruszyć, a gdy są wilgotne bardzo plastyczne), przykłady: glina, less

– skały luźne (minerały nie są ze sobą zespolone), są sypkie, przykłady: piasek, żwir

Zapoznajcie się z informacjami w podręczniku na str. 140 – 142, przepiszcie notatkę do zeszytu

Praca domowa:

Wykonajcie ćwiczenie 2 i 3 str. 91, nie przesyłajcie na mobidziennik

Pozdrawiam.

Słupno, 25.01.2021 r.

Temat: Wody słodkie i wody słone.

Na kuli ziemskiej występują dwa rodzaje wód:

wody słone – stanowią 98% wszystkich wód na Ziemi (oceany i morza),

wody słodkie – stanowią 2% wszystkich wód na Ziemi (rzeki, jeziora, strumyki, potoki, bagna, stawy, topniejące lodowce)

Wody słodkie podzielono na:

– wody płynące – rzeki, strumienie, potoki, kanały śródlądowe

– wody stojące – jeziora, bagna, stawy.

Zapoznajcie się z informacjami w podręczniku str. 143 – 146, przepiszcie notatkę do zeszytu

Praca domowa:

Ćwiczenie 4 i 5 str. 93 nie przesyłajcie na mobidziennik

Pozdrawiam.

Słupno, 27.01.2021 r.

Temat: Krajobraz wczoraj i dziś.

Krajobrazy, które nas otaczają ulegają ciągłym zmianom, przekształceniom. Spowodowane to jest tym, że ludzie uprawiają ziemię, budują miasta, wsie. Również wpływ na krajobraz ma intensywny rozwój przemysłu.

Te zmiany są najbardziej widoczne w krajobrazie kulturowym (rolniczy, przemysłowy, miejski). Powstała duża sieć dróg i kolei, osiedli mieszkaniowych jednorodzinnych i wielorodzinnych, placów zabaw, sklepów, galerii handlowych, kin, teatrów, szkół, uczelni itp.

Zapoznajcie się z informacjami w podręczniku str. 147 – 151, przepiszcie notatkę do zeszytu

Praca domowa:

Ćwiczenie 1 str. 94 oraz ćw. 3 i 4 str. 95, przesyłajcie na mobidziennik

Przypominam, że zaczynamy II półrocze!

Pozdrawiam.

Słupno, 01.02.2021 r.

Temat: Obszary i obiekty chronione.

To, że człowiek ingeruje w naturę dostrzegamy wszędzie (odwołajcie się do typu krajobrazu kulturowego, który wcześniej poznaliście). Jednocześnie człowiek podejmuje działania, aby chronić przyrodę. Powstają obszary podlegające ochronie, na wyznaczonych terenach powołuje się parki narodowe, rezerwaty przyrody, parki krajobrazowe, pomniki przyrody ożywionej i nieożywionej (przypomnijcie sobie pierwsze lekcje przyrody, gdzie mówiliśmy o przyrodzie ożywionej i nieożywionej).

W Polsce mamy 23 parki narodowe (patrz mapa str.154 w podręczniku). Jaki park narodowy znajduje się najbliżej nas? – zapiszcie w zeszycie, zwróćcie uwagę na czym polega ochrona ścisła i ochrona czynna. (patrz podręcznik str. 153)

Zapoznajcie się z informacjami w podręczniku od str. 155 – 158, przepiszcie notatkę do zeszytu

Praca domowa:

Ćwiczenie 4 str. 97, nie przesyłajcie na mobidziennik

UWAGA !!! UWAGA !!! PRACA NA OCENĘ !

Wykorzystując dostępne źródła informacji (internet, Urząd Gminy w Słupnie, publikacje, obserwacje własne) przygotujcie krótką prezentację przedstawiającą „Ochrona przyrody na terenie Gminy Słupno”.

Forma prezentacji dowolna: plakat, album, prezentacja multimedialna, film, własne pomysły.

Czas wykonania pracy dwa tygodnie, ostateczny termin 17 luty 2021 r. przesyłajcie na mobidziennik

Pozdrawiam.

Słupno, 03.02.2021 r.

Temat: Ochrona przyrody na terenie Gminy Słupno.

W związku z zadaną pracą na ocenę proszę zaplanować plan działania odnośnie wykonania prezentacji, zmonitorować sytuację na terenie Gminy Słupno.

Wykonajcie ćwiczenie 2 str. 96, nie przesyłajcie na mobidziennik

Pozdrawiam.

Słupno, dn. 08.02.2021 r. i 10.02.2021 r. kl. IV a I IV b

Temat: Powtórzenie wiadomości z działu: Poznajemy krajobraz najbliższej okolicy.

Powtarzamy wiadomości z działu 7 str. 134 – 156 w podręczniku

PRZYPOMINAM O PREZENTACJI do 17.02.2021 r.

Praca domowa:

Ćwiczenie 3 i 4 str. 99 oraz ćw. 5 i 6 str. 100 przesyłajcie na mobidziennik, zbieramy plusy za pracę zdalną w II półroczu

UWAGA!!!

SPRAWDZIAN WIADOMOŚCI Z DZIAŁU 7 on-line

kl. IV a 22 luty 2021 r. (poniedziałek)

kl. IV b 24 luty 2021 r. (środa)

POZDRAWIAM.

Słupno, 15.02.2021 r. 22.02.2021 r.

Temat: Warunki życia w wodzie. Organizmy żyjące w wodzie.

Rośliny i zwierzęta, aby żyć w wodzie, musiały przystosować się do panujących w niej warunków. Wykształciły w sobie odpowiednie cechy budowy, które umożliwiają życie w wodzie.

Woda stawia większy opór niż powietrze, tzn. trudniej jest się w niej poruszać. Woda jest mniej natleniona tlenem rozpuszczonym w wodzie.

Zapoznajcie się z informacjami w podręczniku od str. 158 – 161, przepiszcie notatkę do zeszytu.

Słupno, 03.03.2021 r.

Temat: Z biegiem rzeki.

Każda rzeka płynie od źródła do ujścia, czyli zawsze w jednym kierunku.

Ze względu na szybkość z jaką płynie rzeka oraz na warunki w niej panujące, rzekę podzielono na trzy odcinki:

bieg górny – począwszy od źródła

bieg środkowy

bieg dolny – rzeka podąża do ujścia

Z jaką prędkością płynie w poszczególnych odcinkach, jakie organizmy w nich występują? – zapoznajcie się z informacjami w podręczniku od str. 162 – 166, przepiszcie notatkę do zeszytu

Praca domowa:

Ćw. 2 str. 101 oraz ćw. 3 i 4 str. 102, proszę przesyłajcie przez zakładkę zadania w mobidzienniku, tam też wam wysłałam informację o pracy domowej

Pozdrawiam.

Słupno, 08.03.2021 r.

Temat: Od źródła do ujścia.

Utrwalamy wiadomości dotyczące rzeki.

Praca domowa:

Ćwiczenie 2 i 3 str. 104 przesyłajcie na zadania w mobidzienniku

Pozdrawiam.

Słupno, 11.03.2021 r.

Temat: Życie w rzece.

W miarę możliwości pod opieką osoby dorosłej wybierz się nad najbliższą rzekę (Słupianka, Wisła). Zaobserwuj organizmy, które żyją w wodzie lub na jej brzegu.

Zapisz w zeszycie krótkie sprawozdanie z poczynionych obserwacji. Podaj po jednym, dwa przykłady roślin i zwierząt jakie żyją w rzece.

Prześlij na zakładkę zadania w mobidzienniku.

Pozdrawiam.

Słupno, 15.03.2021 r.

Temat: Strefy życia w jeziorze.

W jeziorze występują trzy strefy życia:

strefa przybrzeżna – różnorodność organizmów roślinnych i zwierzęcych, bardzo natleniona, światło słoneczne dociera do dna

strefa otwartej toni wodnej – nie sięga dna, jej zasięg zależy od przejrzystości wody i jej zasięg określa się w oparciu o głębokość na jaką dociera światło słoneczne

strefa wód głębokich – światło słoneczne nie dociera, słabo natleniona, nie ma roślin, ubogi świat zwierząt, panuje ciemność

Zapoznajcie się z informacjami w podręczniku str. 167 – 172, napiszcie notatkę do zeszytu

Praca domowa:

kl. IV a patrz zakładka zadania w mobidzienniku, i na zadania odsyłajcie

Kl. IV b praca domowa będzie podana w środę, lekcja zostanie omówiona na zajęciach on-line

Pozdrawiam.

Słupno, 07.04.2021 r.

Temat: Las ma budowę warstwową.

Budowę warstwową w lesie tworzą rośliny. W każdej warstwie panują inne warunki do życia (nasłonecznienie, wilgotność, temperatura, siła wiatru). We wszystkich warstwach lasu żyją zwierzęta.

Warstwy lasu:

– ściółka

– runo leśne

– podszyt

– korony drzew. (patrz podręcznik str. 177 – 180)

Praca domowa patrz zadania na mobidzienniku i przesyłaj przez zadania.

Słupno, 12.04.2021 r. / 14.04.2021 r

Temat: Na łące.

Łąka to środowisko życia wielu zwierząt, pięknych traw, kolorowych kwiatów, roślin zielnych (patrz podręcznik str. 189 – 193). Rzadko na łące można spotkać krzewy i drzewa. Mieni się rożnymi kolorami i zachwyca zapachem różnorodnych kwiatów. Kto nie zna zapachu łąki koniecznie niech wybierze się w to miejsce. Na łące ma swoje siedliska wiele ptaków, słychać ich śpiew, brzęczących owadów, które spijają nektar z kwiatów, drobnych ssaków. Jest „stołówką” dla zwierząt odwiedzających łąkę.

Pamiętajcie, wypalanie traw na łąkach i nie tylko, jest surowo zabronione!!!

Praca domowa podana na zadania w mobidzienniku i przesyłajcie prez zadania.

Pozdrawiam.

Słupno, 19.04.2021 r.

Temat. Na polu uprawnym.

Na polu uprawia się rośliny zbożowe (pszenica, żyto, owies, jęczmień, kukurydza) oraz rośliny warzywne ( ziemniaki, marchew, cebula, kapusta, buraki, pietruszka seler) a także rośliny oleiste (rzepak, słonecznik, len).

Zapoznajcie się z informacjami z podręcznika str. 194 – 197

Praca domowa na zadania, przesyłajcie!

Słupno, 21.04. 2021 r.

Temat: Powtórzenie wiadomości: Odkrywamy tajemnice życia w wodzie i na lądzie.

Podręcznik str. 158 – 200

Sprawdzian kl. IV b 5 maja

kl. IV a 10 maja

Praca domowa na zadaniach!!! przesyłajcie

Słupno, 26.04.2021 r. / 28.04.2021 r.

Temat: Powtórzenie wiadomości przed sprawdzianem – NaCoBeZu.

Podręcznik str. 158 – 200

NaCoBeZu – na co zwracamy uwagę przygotowując się do sprawdzianu

1. Warunki życie w wodzie i na lądzie (porównanie).

2. Przystosowania zwierząt i roślin do życia w wodzie i na lądzie.

3. Bieg rzeki z podziałem na odcinki ze zwróceniem uwagi na nurt rzeki oraz charakterystyczne zwierzęta i rośliny dla danego odcinka.

4. Strefy życia w jeziorze ( na jaką głębokość dociera światło – od czego to zależy, przedstawiciele zwierząt i roślin w danej strefie).

5. Warstwy lasu (przedstawiciele zwierząt i roślin występujących w danej warstwie).

6. Jakie drzewa rosną w lesie? (drzewa iglaste i liściaste – rozpoznawanie w oparciu o zdjęcia).

7. Łąka środowiskiem życia – znaczenie łąki dla człowieka.

8. Na polu uprawnym – rozpoznawanie zbóż w oparciu o zdjęcia.

Praca domowa na zadaniach!

Przygotowujcie się do sprawdzianu!!!

Słupno, 05.05.2021 r. / 10.05.2021 r.

Temat: Trawienie i wchłanianie pokarmu.

Pokarm, który spożywamy zawiera składniki pokarmowe, które mają duże znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu:

– cukry

– tłuszcze

– białka

– witaminy

– sole mineralne

– woda.

Zapoznajcie się z informacjami w podręczniku od str. 68 – 72

Praca domowa na zadaniach!

Przypominam, że sprawdzian on-line odbędzie się za tydzień, tj. 12 maja!

Kategorie: 4A4B