22. 04.

Dzieeeeń doooobry 🙂

Serducha wykonajcie proszę ćw. 1, 2 i 3, str. 60 – w Liczę.

Z języka polskiego przeczytajcie tekst str. 38-39 (podręcznik polonistyczo – społeczny).

Pisemnie w zeszycie odpowiedzcie na pytania 3 i 6, str. 39:).

TEMAT: „Magiczne drzewo”.

Przyjemnej pracy 🙂 Do jutra, papapa 🙂

21. 04.

Dzisiaj uczyliśmy pisać się zawiadomienia.

Wykonaliśmy ćw. 1 i 2

Zawiadomienie ćw. 2

Uczniowie szkoły zawiadamiają rodziców, dzieci oraz dziadków, że kiermasz kulinarny będzie teraz odbywał się codziennie od 15:00 do 19:00, a nie jak dotychczas we wtorki od 14:00 do 18:00.

Rozwiązywaliśmy zadania tekstowe ze strony matzoo.pl.

Zaczęliśmy czytać 3 rozdział lektury.

20. 04.

Dzień dobry 🙂

Dzisiaj zaczniemy od dyktanda 😉 Link poniżej.

POWODZENIA 🙂

https://www.ortograf.pl/dyktando/dyktando-klasa-iii-wszystkie-zasady1

Przeczytajcie proszę tekst ze str. 36 – 37 (podręcznik polonistyczno – społeczny).

Wykonajcie ćw. ze str. 62 (ćwiczenia polonistyczno – społeczne).

Z matematyki zadania tekstowe i działania pisemne. Linki poniżej.

A z plastyki…..bardzo proszę wykonajcie rysunek: „Moje marzenie/a”. Technika dowolna. Obejrzymy wasze prace po powrocie do szkoły :).

19. 04.

Dzisiejsze lekcje 😉

Język polski – ćw. polonistyczno – społeczne str. 61. Do domu ćw. 5 🙂

Z matematyki dokończyliśmy ćw. ze str. 53, zrobiliśmy ćw. 1, str.54. Do domu ćw. 2, str. 54.

Przypominajka…. wiersz na poniedziałek – 26. 04., piosenka na środę (wybrana przez Was;)) – 28. 04.

15. 04.

Dzień dobry 🙂

Ekartka ***Witam w czwartek*** Boże Narodzenie, Kartki, ekartki, dzień  mamy, dzień kobiet, wielkanoc, walentynki, dzień dziecka, dzień matki,  święta, e-kartki, cards, ecards, okolicznościowe.

Kochani dzisiaj napiszecie zaproszenia. Pod spodem krótkie przypomnienie…

Trzeci spotkanie z lekturą - Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bolesława Chrobrego

Zróbcie proszę ćw. 1 ze str. 56 (ćwiczenia polonistyczno – społeczne).

Z matematyki znajdziecie test na Eduelo. 🙂

Karty pracy dla chętnych 😉

Przyjemnej pracy 🙂 Do jutra 🙂

14. 04.

Dzisiejsze lekcje 😉

Język polski – ćw. str. 49, 57

Do domu: Piszę str. 57, ćw. 6 i 7.

Matematyka ćw. str. 50 – 51.

do domu: Liczę str. 58 – 59

13. 04.

Dzień dobry 🙂

Dzisiaj pozostaniemy w temacie baśni. Bardzo proszę żebyście zrobili ćw. w Piszę – str. 55 i 56.

Z matematyki wykonajcie ćw. 2 w Liczę – str. 57.

W ramach zajęć muzycznych posłuchajcie o instrumentach, które zostały wymienione wczoraj w baśni „O czterech muzykantach z Bremy”.

Przypominam o piosence na jutro ;).

Do zobaczenia 🙂

12. 04.

Dzień dobry 🙂

Na dzisiejszych lekcjach omawialiśmy tekst str. 32-34 (podręcznik polonistyczno – społeczny). Uzupełniliśmy ćw. ze str. 54-55.

Za matematyki rozwiązaliśmy ćw. 3, str. 49.

Do domu: Opisz wybrany instrument z tekstu „O czterech muzykantach z Bremy”. Z matematyki w Liczę str. 54, ćw. 1, 2, 3.

08. 04.

Dzień dobry Serducha 🙂

Dzisiaj nadal pobawcie się w detektywów :). Wasze zadanie to… napisać w zeszycie opowiadanie detektywistyczne (na zdj. opowiadań czekam do poniedziałku). Pod spodem krótkie przypomnienie…

(Wiem, że jest błąd w wyrazie „zaczęło”, niestety nie mogę tego poprawić ;( )

Z matematyki w zeszytach zapiszcie temat: Rozwiązujemy zadania tekstowe.

Bardzo proszę abyście zrobili następujące zadania: 6, 7, 8, 9 i 10 ze str. 74 – podręcznik matematyczno – przyrodniczy.

Przyjemnej pracy. Do jutra 🙂

30. 03.

Dzień dobry 🙂

Moi mili – dzisiejsze zadania (język polski + matematyka) znajdziecie na stronie Eduelo. Przyjemnej pracy 🙂

Do jutra:)

26. 03.

Obiecany link

link do spektaklu https://www.youtube.com/watch?v=qhrZBJ1P_sc

25. 03.

Witajcie uczniowe 🙂

Na dzisiejszej lekcji utrwalimy sobie rodzaje zdań. Poniżej wstawiam karty pracy.

Ponieważ dzisiaj jest czwartek, to z matematyki……teścik :). Ale spokojnie 🙂 test jest łatwy i przyjemny 🙂 🙂 :). Link poniżej. Powodzenia!

https://www.matzoo.pl/sprawdziany/zestaw-2-moje-pierwsze-kieszonkowe_43_302

W ramach wychowania fizycznego proponuję Wam, abyście wyszli na spacer, pojeździli na rowerze:). Bawcie się :).

Do zobaczenia jutro 🙂

24. 03.

Dzień dobry 🙂

Dzisiaj na lekcji rozmawialiśmy o mózgu – podręcznik str. 27. Uzupełniliśmy ćw. str. 40.

Z matematyki zrobiliśmy zadania z podręcznika str. 38.

Praca plastyczno – techniczna. Przypominam 😉

Stroik, kartka…tematyka świąteczna ;). Technika dowolna 🙂

23. 03.

Dzień dobry Serducha 🙂

Dzisiaj utrwalenie wiadomości, tak jak mówiłam na wczorajszej lekcji.

Najpierw obiecane dyktando 🙂

https://dyktanda.online/app/dyktando/3044

Powodzenia 🙂

Poniżej wstawiam karty pracy z języka polskiego i z matematyki. Tradycyjnie osoby, które nie mają możliwości drukowania odpowiedzi piszą w zeszytach. Nie przepisujcie zadań.

Język polski

Matematyka

Zadania sprawdzimy na lekcji.

W wolnej chwili obejrzycie proszę filmiki o mózgu – takie wprowadzenie do jutrzejszej lekcji;)

Przyjemnej pracy 🙂 Do jutra 🙂

19. 03. 2021r.

Dzień dobry 🙂

Kochani 🙂 dzisiaj zróbcie proszę karty pracy z matematyki i z języka polskiego, które otrzymaliście ode mnie w szkole.

Przyjemnej pracy i słonecznego weekendu Wam życzę 🙂

18. 03. 2021r.

Dzisiaj omówiliśmy czytankę ze str. 24-25. Uzupełniliśmy ćw. 1, 2, 3 – str. 36 – 37

Z matematyki ćw. 1, str. 47.

Przyroda -podręcznik str. 32, ćw. str. 32.

17. 03. 2021r.

Dzisiaj na lekcji omówiliśmy komiks (str. 20-23). Wykonaliśmy ćw. ze str. 32 – 33. Ćw. 4 i 5 macie uzupełnić samodzielnie.;). Na jutro przeczytajcie proszę czytankę str. 24 -26.

Z matematyki zrobiliśmy ćw. ze str. 43.

Do domu – liczę str. 51, ćw. 3.

Przykłady z ćw. 2, str. 41 dla osób, które nie zdążyły napisać.

2 zł=200 gr

200 gr: 10 = 20

Druga kropka: 20 zł=2000 gr; 2000gr : 10= 200

16. 03. 2021r.

Dzień dobry kochani 🙂

Dzisiaj uzupełnijcie proszę karty pracy, które otrzymaliście ode mnie w piątek.

Dwie karty z matematyki – utrwalenie dodawania pisemnego oraz mnożenie i dzielenie.

Z języka polskiego karta utrwalająca części mowy.

Karty sprawdzimy w poniedziałek 🙂

Miłego dnia serducha:). Do zobaczenia jutro 🙂

.

22. 12.

Dzień dobry Kochani 🙂

Tak jak obiecałam na wczorajszych zajęciach…dzisiaj będzie kilka niespodzianek :).

Poniżej wstawiam link do „Jaka to melodia” (wczoraj na zajęciach nie udało nam się „zagrać;( )- mam nadzieje, że uda Wam się odgadnąć tytuły kolęd :).

Zagadki świąteczne 🙂 https://view.genial.ly/5fcbc6ceb311230dad3131cc?fbclid=IwAR3FvLr5dOzdapnYJOZg0jWMKSBfGUXSn6khPx_mJ4WIQpDUE4cwXOUpU20

Na koniec chyba najlepsza niespodzianka :). Jasełka przygotowane przez panie z klas I-III – od nas dla Was :). Miłego oglądania i słuchania :).

Obrazki Swiateczne Boze Narodzenie Gify - Obrazki Gallery

Do zobaczenia w styczniu Serducha :). Bezpiecznych ferii! Papa

18. 12.

Na dzisiejszych lekcjach omówiliśmy wpływ przyrody na życie człowieka – podręcznik matematyczno – przyrodniczy str. 74-75.

Zrobiliśmy ćwiczenia ze str. 41 – ćwiczenia polonistyczno – społeczne.

Z matematyki zrobiliśmy ćw. 2, 3 i 4 ze str. 79 (ćw. matematyczno – przyrodnicze).

17. 12.

Dzień dobry 🙂

Dzisiaj jeszcze zadania tekstowe…W zeszytach do matematyki zapiszcie Temat: Zadania tekstowe.

Pod tematem bardzo proszę rozwiążcie zad. z podręcznika – str. 76 – zad. 1, 3 i 6.

Z języka polskiego pozostaniemy w temacie świąt :). Wykonajcie proszę ćw. 4 i 5, str. 42 w PISZĘ.

Dla chętnych 😉

Zagadki świąteczne: https://view.genial.ly/5fd7f167ea42195c7cbadd80/game-quiz-swiateczne-puzzle?fbclid=IwAR3lUQc-GgbyeEvgiWK54elwp3ZDz0d0IeOIPIaPSwmBj158A9rSFZuYh9M

Oraz……dyktando 😉

https://www.dyktanda.net/dyktando-37.php

Do zobaczenia jutro :).

16. 12.

Dzisiejsze lekcje

Język polski – ćw. str. 40.

Przyroda- podręcznik matematyczno – przyrodniczy str. 70-71. Ćw. str. 74- ćw. 4.

Matematyka – omówienie ćw. str. 77.

15. 12.

Dzień dobry 🙂

Kochani – z matematyki dzisiaj utrwalenie wiadomości. Wykonajcie ćw. ze str. 86- 87 (ćw. matematyczno – przyrodnicze). W piątek na lekcji sprawdzimy, ewentualnie wyjaśnię ćw., których nie będziecie umieli zrobić;).

Ponieważ zbliżają się święta, to z języka polskiego będą „świąteczne” ćwiczenia ;). Wykonajcie proszę ćw. w PISZĘ ze str. 40 – 41. Te ćwiczenia również sprawdzimy sobie w piątek 😉

Pamiętajcie o kalendarzu adwentowym z wychowania fizycznego ;).

Pośpiewajcie dzisiaj pastorałkę, jutro wspólnie zaśpiewamy. Przypominam, że chętne osoby w poniedziałek będą mogły zaśpiewać pastorałkę na ocenę :).

Do jutra , papa 🙂

14. 12.

Język polski

Temat: Jak być dobrym dla ludzi?

Pod tematem zapiszcie plan wydarzeń do historyjki ze str. 38 (ćw. polonistyczno – społeczne).

Przypominam: zrobiliśmy ćw. str. 38 – 39 (ćw. polonistyczno – społeczne). Omówiliśmy czytankę str. 62-63. Z matematyki str. 77 (ćw. matematyczno – przyrodnicze).

11. 12.

Dzisiaj na lekcjach zrobiliśmy ćw. 1, 2, 3, str. 75; ćw. 1, 2, 3 str. 76 – ćw. matematyczno – przyrodnicze.

Z języka polskiego ćw. 1, 2, 3, str. 36.

Uczyliśmy się pastorałki. Link poniżej.

https://ising.pl/rokiczanka-pastoralka-od-serca-do-ucha-24mx55-tekst

10. 12.

Hej 🙂

Wczoraj rozmawialiśmy o roli zwierząt w życiu człowieka – pamiętacie? Chciałabym, żebyście dzisiaj uzupełnili ćwiczenia do tego tematu. Ćw, matematyczno – przyrodnicze str. 68.

Ćw. polonistyczno – społeczne str. 34, ćw. 2 i str. 35, ćw. 3, 4 i 5.

Z matematyki sprawdzenie i utrwalenie wiadomości. ćw. matematyczno – przyrodnicze str. 84. Macie czas do poniedziałku, na lekcji online sprawdzimy sobie ćwiczenia :).

Do zobaczenia jutro :).

09. 12.

Dzisiejsze lekcje na Teams.

Ćw. matematyczno – przyrodnicze str. 71. Poćwiczcie mnożenie i dzielenia na matzoo.pl ;).

Podręcznik str. 66-67.

Język polski – ćw. str 32.

Do domu (na następny piątek) – wykonaj plakat. Przypominam, że plakat ma dotyczyć jasełek lub przedstawienia świątecznego, na które zaprasza nasza klasa. Technika dowolna. Pamiętajcie o dodatkowych atrakcjach :).

08. 12.

Dzień dobry Serducha 🙂

Dzisiaj zaczniemy od dyktanda…dawno nie było ;). Link poniżej.

https://www.dyktanda.net/dyktando-26.php

Pamiętacie fragment o Czarusiu, który czytaliśmy w piątek?! Na str. 33 (ćw. polonistyczno- społeczne) uzupełnijcie ćw. 3 dotyczące Czarusia.

Przypominam, że przymiotniki odpowiadają na pyt.: jaki? jaka? jakie?

Opis Czarusia napiszcie w zeszycie. Sprawdzimy w piątek na lekcji online ;).

Przyjemnej pracy 🙂 Do jutra.

07. 12.

Dzisiejsze lekcje 😉

Język polski ćwiczenia str. 31.

Do domu – ułóż 3 zdania z wyrazami z ćw. 2.

Matematyka – ćw. str. 70.

Z podręcznika zad. 2, 3 i 2 (zadania Patryka) str. 69.

Do domu – ćw. str.72 – 73.

03.12.

Dzień dobry:)

Uśmiechnij się na powitanie dnia! - Gify i obrazki na GifyAgusi.pl

Kochani – dzisiaj utrwalimy części mowy.

Wykonajcie proszę ćw. w Piszę – str. 38 – 39 (zdj. prześlijcie na classdojo).

Z matematyki wykonajcie ćw. w Liczę – str. 40 – 41 (zdj. prześlijcie na classdojo).

Na zdj. czekam do poniedziałku ;).

TECHNIKA – bardzo proszę abyście zrobili kartkę świąteczną (TECHNIKA DOWOLNA), którą wyślecie bliskiej/im osobom. Na zdj. kartek czekam do następnego piątku.

01.12.

Dzień dobry Serducha :). Dzisiaj zaczniemy muzycznie – poznamy kontrabas ;). Obejrzyjcie filmik i posłuchajcie…

W ramach wychowania fizycznego proponuję Wam adwentowe wyzwanie 🙂 Powodzenia 🙂

Z matematyki w Liczę wykonajcie ćw. 2 i 3 str. 36 – 37.

Z języka polskiego w Piszę wykonajcie ćw. 1, 2, 3, 4, 5 ze str. 36 – 37.

Przyjemnej pracy :). Gdybyście mieli jakieś pytania, czy problemy z ćwiczeniami – piszcie do mnie ;).

30. 11.

Dzisiaj na lekcji języka polskiego zrobiliśmy ćw. ze str. 25 (ćw. polonistyczno – społeczne).

Do domu: DOMEK 🙂

Z matematyki ćw. str. 67. Do domu w Liczę str. 36, ćw. 1.

Z przyrody podręcznik matematyczno – przyrodniczy str. 58-59. Ćwiczenia str. 60.

27.11.

Dzisiaj na lekcji przyrody omawialiśmy oko i ucho – podręcznik str. 55.

Poniżej linki do filmików.

Na języku polskim czytaliśmy i omawialiśmy czytankę str. 56-57.

Zrobiliśmy ćw. str. 22-23.

Do zobaczenia w poniedziałek 🙂

26. 11.

Dzień dobry 🙂

Wczoraj na lekcji mówiliśmy o kulturze słowa i uczynków. Dzisiaj nadal pozostaniemy w tym temacie. Bardzo proszę abyście zrobili w Piszę ćw. ze str. 34 i 35 (kropki też).

Poniżej wstawiam link do ćwiczeń – utrwalenie części mowy. W ramach przerwy możecie odpowiedzieć na kilka pytań 😉 https://view.genial.ly/5fbd82751670610d0dfce106/learning-experience-challenges-quiz-czesci-mowy?fbclid=IwAR3Jt_HVydR_f1jDYLtUzO0WyqAaeaXAlIdY0Bfma5pCqdAt3Yn1WoevP2Y

Z matematyki w zeszytach rozwiążcie zadanie 3, 5 i 9 ze str. 88 (podręcznik matematyczno -przyrodniczy).

W ramach wychowania fizycznego wykonajcie kilka prostych ćwiczeń. Przedmioty, które zostały wykorzystane w filmiku możecie oczywiście zamienić na inne ;).

Przyjemnej pracy 🙂 Do zobaczenia jutro 🙂

25.11.

Dzisiaj na lekcji czytaliśmy i omawialiśmy czytankę (str. 54-55).

Zrobiliśmy ćw. ze str. 20 – 21 (bez domku).

Praca domowa na piątek – ćw. 1 i 2 str. 18 – 19 (ćw. polonistyczno- społeczne cz. 2).

Matematyka – w ćwiczeniach – ćw. 3 str. 61, ćw. 3 str. 62. W podręczniku – Zdania Grażyny – 1, 2 i 3, str. 61.

Do domu w ćwiczeniach– ćw. 1 str. 79 i ćw. 2 str. 66.

Do zobaczenia 🙂

24. 11.

50 Best Dzień dobry /Miłego dnia images | dzień dobry, cytaty na dzień  dobry, cytaty

Moi Drodzy 🙂 dawno nie pisaliście dyktanda… Dzisiaj napiszecie, ok. Tradycyjnie poprawiamy błędy (w zeszycie do dyktand). Link do dyktanda poniżej. Powodzenia 🙂

https://dyktanda.online/app/dyktando/110

W Piszę wykonajcie ćwiczenia ze str. 32 – 33.

Z matematyki wykonajcie ćw. ze str. 58 – 59 (ćw. matematyczno – przyrodnicze).

W ramach zajęć technicznych bardzo proszę abyście pomogli rodzicom w przygotowaniu obiadu bądź kolacji 🙂

Miłej pracy 🙂

Do jutra, papa

23. 11.

Moi Drodzy!

Dzisiaj na lekcji matematyki zrobiliśmy ćwiczenia 1 i 2 ze str. 61. (ćw. matematyczno – przyrodnicze).

Do domu zad. 1 (różowy kwadracik – zad. tekstowe) i zad. 1 (przykłady) str. 60 – podręcznik matematyczno – przyrodniczy.

Z języka polskiego czytaliśmy i omawialiśmy czytankę – str. 51. Zrobiliśmy ćw. 1, 2 i 3 str. 14 – 15 (ćw. polonistyczno – społeczne cz. 2). Omówiliśmy wiersz „Rota” M. Konopnickiej.

Do domu kropka z ćw. 3 str. 15 (ułóż 3 pytania….).

Przyjemnej pracy 🙂

20. 11.

Przypominajka…;)

Dzisiaj na lekcji czytaliśmy czytankę – str. 50 (pod. pol. – społ.). Zrobiliśmy ćwiczenia ze str. 12-13.

Z matematyki ćw. str. 56 – 57.

19. 11.

Dzień dobry 🙂

Dzisiej niestety czeka Was praca samodzielna.

Z języka polskiego w Piszę wykonajcie ćw. 1 ze s. 29 oraz ćw. 3 ze s. 30 – (przypominam wyjątki – skuwka, wsuwka, zasuwka).

Z matematyki…trochę luzu od geometrii :). W piątek Was jeszcze pomęczę ;). Utrwalimy dzisiaj tabliczkę mnożenia i dzielenia oraz kolejność wykonywania działań. Można wydrukować kartę.

W ramach wychowania fizycznego proponuję spacer, grę w piłkę lub jazdę na rowerze. Dla chętnych ćwiczenia w domu…

https://wfszkolenia.pl/2020/11/04/zestaw-cwiczen-nr-1/

Przyjemnej zabawy :).

Do jutra 🙂

18.11.

Lekcje Teams

Przypominajka 🙂

Dzisiaj na lekcji przyrody omawialiśmy organy wewnętrzne człowieka (podręcznik matematyczno – przyrodniczy) str. 54, wykonaliśmy ćwiczenie 2 ze strony 54 (krzyżówka).

DO DOMU- narysuj na kartce lub w zeszycie postać człowieka, zaznacz na nim poznane organy i podpisz je. Na następną środę.

Z języka polskiego czytaliśmy i omawialiśmy wiersze ze str. 49 (podręcznik polonistyczno – społeczny). Wykonaliśmy ćw. 1 i 2 ze str. 8 (ćw. pol. – społ. cz. 2). Zrobiliśmy ćw. 1 ze s. 10.

DO DOMU – ćw. 3 (drzewo genealogiczne – rysunki osób lub imiona) i 4 ze s. 9 (bez domku)! Na piątek!!!

17. 11. 2020r.

Dzień dobry Kochani 🙂

Dzisiaj zaczniemy lekcje….od końca :). Mianowicie zaczniemy od muzyki. Chciałabym żebyście posłuchali o instrumentach perkusyjnych.

Instrument perkusyjny – instrument muzyczny, w którym źródłem dźwięku jest drganie całości lub części instrumentu, które jest wywoływane uderzeniem odpowiedniej części instrumentu pałką, szczotką lub dłonią lub też potrząsaniem całym instrumentem.

Obejrzycie – co dla Was znalazłam. Jestem ciekawa, czy rozpoznacie melodie grane przez muzyków ;).

http://vod.teatrwielki.pl/teatr-wielki-dla-malych/

Z języka polskiego bardzo proszę uzupełnijcie ćw. ze str. 78 – 79 (ćwiczenia polonistyczno – społeczne cz.1)! Postarajcie się samodzielnie uzupełnić ćwiczenia, dobrze :).

Wczoraj zaczęliśmy omawiać budowę wewnętrzną ssaków. Dla utrwalenia proponuję Wam kilka ćwiczeń (należy kliknąć ćwiczenia w wersji demo).

https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/kurs/6702/funkcja-serca-serce

https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/kurs/6703/informacje-o-plucach-pluca

https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/kurs/6705/do-czego-sluzy-zoladek-zoladek

https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/kurs/6707/do-czego-sluza-nerki-nerki

https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/kurs/6710/narzady-wewnetrzne-czlowieka-znam-narzady-wewnetrzne

Serca – pamiętacie jak opisywaliście wybraną postać z Bullerbyn?! Chciałabym , abyście wykonali do tych opisów rysunki. Technika dowolna- kredki, farby, plastelina. Tylko proszę – nie długopisy!!! ( Na rysunki czekam do piątku ;)).

Z matematyki wykonajcie kilka przykładów (w zeszytach), dla utrwalenia tabliczki mnożenia i dzielenia oraz kolejności wykonywania działań.

90 – 6×5 + 3×7 =

7×8 + 9×3 =

57 + 48:8 – 32:4 =

60 – 63: 7 + 54:6=

Przyjemnej pracy 🙂 Do jutra 🙂

13. 11., 16.11. 2020r. (lekcje Teams)

Moi Drodzy, na lekcjach online bardzo ładnie pracujecie 🙂 Dziękuję Wam za to :). Mam nadzieje, że wszyscy zdążą wszystko zrobić, ale gdyby nie …napiszę Wam, co do tej pory robiliśmy na Teams ;).

Z języka polskiego…..

Przeczytaliśmy opowiadanie ze str. 46 – 47 (podręcznik pol. – społ.), wykonaliśmy ćwiczenia ze str. 4 – 5 (bez domku) oraz ćw. 2 i 3 ze str. 7 (ćw. pol. – społ. cz. 2).

Z matematyki wykonaliśmy ćw. ze str. 53 i 55 (ćw. matematyczno – przyrodnicze). W liczę ćw. 3, 4, 5 ze str. 25 oraz 1, 2, i 3 ze str. 26.

Z przyrody zaczęliśmy omawiać budowę wewnętrzną człowieka i psa (podręcznik matematyczno – przyrodniczy str. 47).

12. 11. 2020r.

Dzień dobry Serduszka 😊 😊 😊

Dzisiaj nadal zostajemy we wsi  Bullerbyn 😊.

Waszym dzisiejszym zadaniem będzie napisanie listu do wybranego przez Was mieszkańca Bullerbyn. Temat listu dowolny 😊. Oczywiście możecie ozdobić listy 😊.

Tym razem proszę o przesłanie Waszych prac. Najlepiej na ClassDojo 😉. Na zdj. czekam do poniedziałku, ok 😊.

Dla przypomnienia wstawiam poniżej szkic, który przedstawia, co powinien zawierać list. Może nie wszyscy pamiętają😉.

Z matematyki troszkę utrwalenia wiadomości…i malutki początek nowych. Ale spokojnie – żadnych nowych ćwiczeń samodzielnie nie będziecie musieli robić :).

Najpierw przypomnimy sobie linie proste równoległe i prostopadłe.

Obejrzycie film :).

Teraz obejrzycie i posłuchajcie co to jest prosta, odcinek i punkt. Część tych pojęć omawialiśmy już na lekcji ;). Obejrzycie film do 5. 05 min.

Żeby jutro praca szła nam szybciej na matematyce i żebyśmy nie tracili czasu na przepisywanie, bardzo proszę, żebyście przepisali kilka rzeczy :).

Otwórzcie podręczniki matematyczno – przyrodnicze na str. 52- 53.

W zeszytach do matematyki zapiszcie temat: Punkt, odcinek i prosta.

Pod spodem przepiszcie regułki ze str. 52 i wykonajcie zadania. Poniżej wstawiam to, co macie przepisać i zadania do zrobienia.

Ze str. 53 przepiszcie następujące rzeczy.

W ramach zajęć z wychowania fizycznego wyjdźcie na dwór i dobrze się bawcie :).

Jutro widzimy się na Teams. Do zobaczenia :).

10.11. 2020r.

Akcja „Szkoła do hymnu”

Dzieciaki dzisiaj o godz. 11.11 cała Polska śpiewa hymn. Zaśpiewajcie też proszę.

09. – 10. 11.

Dzień dobry Kochani:)

▷ Machanie: obrazki ruchome, animowane gify i animacje ‐ 100% DARMO!

Niestety wracamy do nauki zdalnej 🙁

Mam jednak nadzieję, że szybko się zobaczymy :).

Poniżej umieściłam lekcje na poniedziałek i wtorek!!!

Ponieważ to nasz pierwszy dzień nauki zdalnej….dyktanda dzisiaj nie będzie ;). Ale tradycyjnie zaczniemy od języka polskiego.

Otwórzcie zeszyty i zapiszcie.

Lekcja

Temat: Czy znam lekturę?

Pod tematem przepiszcie (lub wydrukujcie) poniższe punkty. Osoby, które nie mają możliwości drukowania piszą w zeszytach numer ćwiczenia, punkty i odpowiedzi 😉 (nie musicie przepisywać wszystkich zdań ;)). Będą pisała co macie przepisać, a gdzie wystarczą tylko odpowiedzi, ok 🙂

Poniższe zdania przepisujemy i uzupełniamy.

         Mieszkamy w trzech zagrodach, w małej szwedzkiej wiosce. Razem się bawimy i uczymy. Jesteśmy dziećmi z ………………………………….. .

Ćw. 1. (tu wystarczą tylko odp.)

  1. Zbierał ptasie jaja –
  2. Jagniątko Lisy –
  3. Chłopiec, który mieszkał w Zagrodzie Południowej –
  4. Najstarszy chłopiec w wiosce –
  5. Nazwisko autorki lektury /książki o szwedzkich dzieciach/ –
  6. Najstarsza dziewczynka w wiosce –
  7. … Mędrców –
  8. Owoce, które dzieci sprzedawały przy szosie –
  9. Północna, Środkowa lub Południowa –
  10. Bardzo lubił swoją małą siostrzyczkę –
  11. Najmłodsze dziecko w Bullerbyn –
  12. Łowiły je dzieci w jeziorze Cichym –

Ćw. 2

Przypomnij sobie w jakich zagrodach mieszkały dzieci z Bullerbyn. Do każdej z nich wpisz odpowiednie imiona.

(Przepisujemy nazwę zagrody i wpisujemy imiona dzieci)

     Zagroda                      Zagroda                           Zagroda                

  Południowa                   Środkowa                       Północna       

Ćw. 3
  1. Odszukaj postać z lektury ukrytą w zdaniu:(przepiszcie zdanie, pod spodem lub obok ukrytą postać).

W pracowni modelarskiej chłopcy skleili samolot i dwa okręty.

…………………………………

Zepsuty kran nareperował pan hydraulik.

………………………………..

Ćw. 4

  1. Odpowiedz na pytania:(wystarczy nr pytania i odpowiedź).
  1. Co znaczy po polsku Bullerbyn?

…………………………………………………….

2. O przygodach dzieci z Bullerbyn opowiada: Lisa, Anna czy Britta?

……………………………………………………

3. Jakie pismo dla dzieci lubiła czytać Lisa?

……………………………………………………

4. Ile lat miał Lasse?

……………………………………………………

5. Jaki prezent dostała Lisa na swoje siódme urodziny?

…………………………………………………..

6. Jak nazywała się wioska, do której dzieci z Bullerbyn chodziły do szkoły?

…………………………………………………..

7. W jaki sposób chłopcy z Zagrody Środkowej i Południowej ułatwiali sobie wzajemne odwiedziny?

…………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………..

8. W jaki sposób Britta, Anna i Lisa wysyłały do siebie listy?

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

9. W jaki sposób dzieci z Bullerbyn zarabiały pieniądze?

  • …………………………………………………………………………………………………
  • …………………………………………………………………………………………………
  • …………………………………………………………………………………………………
  • 10. Od kogo dzieci dostały kocięta?

………………………………………………………………………………………………………..

11. Jak nazywał się pies Ollego?

……………………………………………….

12. Jak nazywała się kura Bossego?

………………………………………………………

13. Które z dzieci miały dziadziusia?

……………………………………………….

14. Jakimi cukierkami częstował dziadziuś odwiedzające go dzieci?

………………………………………………………

15. Gdzie chłopcy ukryli mapę, na której oznaczyli groty w stogu siana?

………………………………………………………

16. Ilu mieszkańców liczy wioska Bullerbyn?

               ………………………………………………………

17. Kto pomagał w gospodarstwie w Zagrodzie Środkowej?

………………………………………………………

18. Jak miał na imię właściciel sklepu w Wielkiej Wsi?

……………………………………………………..

19. U kogo zatrzymały się dzieci podczas wielkiej śnieżycy?

……………………………………………………..

20. Jakie ciastka piekły dzieci przed Gwiazdką?

…………………………………………………….

21. Które z dzieci w Zagrodzie Środkowej było Jultomte – krasnoludkiem wigilijnym?

               ……………………………………………………..

22. Dlaczego Lasse wpadł do przerębli?

                ………………………………………………………………………………………………………

23. W jaki sposób dzieci z Bullerbyn zażartowały z pani nauczycielki pierwszego kwietnia?

                  ……………………………………………………………………………………………………….

                  ……………………………………………………………………………………………………….

24. W jaki sposób Lasse oszukał Ollego na prima aprilis?

………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………..

25. Jakie psikusy robiły dzieci z Bullerbyn przed Wielkanocą?

……………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………….

26. Za kogo przebierały się dzieci w Wielki Czwartek?

……………………………………………………..

27. W Wielką Sobotę dzieci bawiły się w ciuciubabkę. Kto i gdzie najsprytniej się schował?

                ………………………………………………………………………………………………………

                 …………………………………………………………………………………………………….

28. Co robiły Lisa i Anna, żeby zapamiętać produkty, które miały kupić w Wielkiej Wsi?

……………………………………………………………………………………………………..

29..Pewnego razu dzieci z Bullerbyn postanowiły iść do młyna,  żeby zobaczyć Wodnika, który gra na skrzypcach.

   30. Kto był tym Wodnikiem?

                ………………………………………………..

31.Jak miała na imię siostrzyczka Ollego?

……………………………………………………….

  32.W jaki sposób Lassie „popisał się” przed Moniką?

               ………………………………………………………………………………………………………..

               ………………………………………………………………………………………………………..

               ………………………………………………………………………………………………………..

            33. Co Lisa dostała w prezencie od Moniki?

                     …………………………………………………………

            34. Jakie zwierzę dzieci z Bullerbyn zabrały ze sobą do szkoły?

                …………………………………………………………

            35. Ollemu ruszał się mleczny ząb, ale sam bał się go wyrwać.

                 Kto i w jaki sposób pomógł mu to zrobić?

               ………………………………………………………….

  36.Czym była Skrzynia Mędrców i co zawierała?

               …………………………………………………………..

37. Jaki konkurs urządzały dzieci z Zagrody Środkowej przed 

      Wigilią?

               …………………………………………………………….

38. Jaką spółdzielnię założyły dzieci z Bullerbyn?

               ……………………………………………………………..

39. Pewnego razu Lisa i Anna opiekowały się siostrzyczką Ollego. 

     Nie dopilnowały jej i Kerstin cała się pobrudziła. Czym?

               ……………………………………………………………..

40. U kogo dzieci chciały urządzić ucztę rakową?                      …………………………………………………………….

Z matematyki wykonajcie ćwiczenie 2 ze str. 62 oraz ćw. 1, 2, i 4 ze str. 63. Pamiętajcie o kolejności wykonywania działań :).

W liczę wykonajcie ćw. 3 ze str. 31 – kropka też :).

W piątek postaram się sprawdzić wykonane przez Was zadania i ćwiczenia 😉

Ponieważ w poniedziałki mamy wychowanie fizyczne….dzisiaj będziecie sami losować ćwiczenia :).

Przyjemnej zabawy :).

Do zobaczenia w czwartek.

▷ Machanie: obrazki ruchome, animowane gify i animacje ‐ 100% DARMO!
Kategorie: 3b