22nd April

Topic: Lions have got sharp teeth – czytanie.

Witajcie!

Dzisiejszą lekcję poświęcimy czytaniu tekstów o zwierzętach, które jedzą mięso – mięsożercach, rośliny – roślinożercach oraz takich, które jedzą mięso i rośliny – wszystkożercach.

Na początek wysłuchamy nagrania:

Następnie przeczytamy cztery wysłuchane wcześniej teksty.

Pod tematem proszę zapisać:

only – tylko,

carnivores – mięsożercy,

sharp – ostry,

herbivores – roślinożercy,

flat – płaski,

omnivores – wszystkożercy,

beak – dziób.

Praca domowa: zeszyt ćwiczeń strona 56, ćwiczenia: 12 i 13.

Do usłyszenia!

19th/21st April

Topic: What are they? – zagadki o zwierzętach.

Witajcie!

Na dzisiejszej lekcji będziemy czytać zagadki o zwierzętach oraz będziemy starali się opisać wybrane zwierzaki.

W tym celu wysłuchamy czterech zagadek ze strony 57 w Waszych podręcznikach. Oto nagranie:

Następnie przeczytam Wam moje zagadki a Wy spróbujecie odgadnąć jakie zwierzątka mam na myśli:

They are black. They are small, They eat bugs and fruit. They live in forests. They have got six legs. What are they?

They are brown or white or black. They have got four legs. They eat grass. They can run very fast. What are they?

Następnie poproszę Was o wybranie 3 zwierząt z wycinanki, która jest zamieszczona w Waszych ćwiczeniach, wycięcie i opisanie ich według poniższego wzoru:

They have got….

They are…

They can…

They eat…

They are…

Praca domowa: zeszyt ćwiczeń strona 55, zadania: 10 i 11.

Do usłyszenia!!

15th April

Topic: There are some monkeys – czytanie.

Witajcie!

Dziś wracamy do komiksu i przygód naszych bohaterów – Mickey, Goofy i Minnie.

Zerkniemy do Waszych podręczników na stronę 56. Na początku zadam Wam kilka pytań związanych z obrazkami a następnie wysłuchamy historyjki i przeczytamy ją:

Pod tematem proszę zapisać kilka nowych słówek:

some – trochę, kilka,

sandwich – kanapka,

now – teraz.

Praca domowa: zeszyt ćwiczeń strona 54, zadania: 8 i 9.

Do usłyszenia!!

12th/14th April

Topic: Frogs don’t eat grass – ćwiczenia.

Witajcie!

Na dzisiejszej lekcji nadal będziemy zajmowali się tematem jedzenia u zwierząt. Jednakże pojawi się słówko „don’t”, które będzie pełniło funkcję polskiego słowa „nie” i będzie zaprzeczało zdanie.

Na początek wykonamy ćwiczenie 6 ze strony 54 w Waszych podręcznikach.

Następnie zerkniemy na ćwiczenie 7, które wykonamy pisemnie. Najpierw wspólnie ułożymy poprawnie zdania, które przepiszecie do zeszytów.

Na koniec odpowiemy na pytania zawarte w poniższym nagraniu:

Praca domowa: zeszyt ćwiczeń strony 51 – 52, ćwiczenia: 3,4,5.

Do usłyszenia!!

8th April

Topic: Lions eat meat – słownictwo.

Witajcie!

Dziś zaczynamy unit 7, który poświęcony jest generalnie zwierzątkom oraz tym czym się żywią.

Na początku lekcji zapoznamy się z wymową nazw zwierząt oraz jedzonkiem, które spożywają. W tym celu wysłuchamy następujących nagrań:

Pod tematem proszę przepisać następujące słówka:

antelope – antylopa,

fruit – owoce,

grass – trawa,

leaves – liście,

meat – mięso

bugs – robaki,

seeds – nasiona

frog – żaba,

crocodile – krokodyl,
giraffe – żyrafa,

monkey – małpa

Po wysłuchaniu spróbujemy utworzyć zdania łącząc nazwy zwierząt z jedzeniem wg wzoru:

Lions eat…….

Na końcu zamieszczam piosenkę dla chętnych:)

Praca domowa: zeszyt ćwiczeń strona 50, ćwiczenia: 1 i 2.

Do usłyszenia!!

7th April

Topic: There is a fridge in my kitchen – ćwiczenia utrwalające.

Witajcie!

Na dzisiejszej lekcji utrwalimy dwie konstrukcje, które poznaliśmy w poprzednich unitach. Są to: there is/there isn’t oraz there are/there aren’t.

Na początku lekcji przypomnimy sobie zasady użycie obu konstrukcji. Następnie wykonamy ćwiczenia zawarte w poniższych plikach. Ćwiczenie 2 z drugiego pliku proszę przepisać pod tematem.

Dziś bez pracy domowej:)

Do usłyszenia!!

29th/31st March

Topic: Revision 6 – powtórzenie.

Witajcie!

Na dzisiejszej lekcji wykonamy kilka zadań powtórkowych związanych z unitem 6.

zerkniemy na poniższej zadania:

Na koniec porozmawiamy o zbliżającej się Wielkanocy. Pod tematem zapiszcie słówka związane z tym świętem:

Easter – Wielakanoc,

bunny – zajączek,

egg – jajko,

basket – koszyk,

grass – trawa

Do usłyszenia!!

25th March

Topic: What do you do at the weekend? – ćwiczenia.

Witajcie!

Na dzisiejszej lekcji dowiemy się co pan Fredricksen robi w weekend. W tym celu wysłuchamy nagrania:

A następnie dokończymy zdania:

He goes camping on…….

He goes fishing on……

He goes climbing on……

He goes hiking on…..

Dokończone zdania proszę przepisać pod tematem do zeszytu.

Po wykonaniu tego ćwiczenia, poproszę Was o narysowanie w zeszytach swoich planów na weekend. Co macie zamiar wtedy robić?

Praca domowa: zeszyt ćwiczeń strona 49, zadanie 15.

22nd/24th March

Topic: Fun and adventure – czytanie.

Witajcie!

Na dzisiejszej lekcji najpierw wysłuchamy a następnie poczytamy o skautach, zwanych w Polsce harcerzami.

  1. W tym celu skorzystamy z Waszego podręcznika ze strony 50. Poniżej zamieszczam dla Was nagranie:

2. Po wysłuchaniu, przeczytamy tekst.

3. Następnie wykonamy ołówkiem ćwiczenie15 z tej samej strony a następnie poproszę Was o przepisanie tych zdań do zeszytu.

Proszę również przepisać:

go kayaking – pójść popływać kajakiem,

do archery – uprawiać łucznictwo,

uniform – mundurek,

neckerchief – chusta na szyję

adventure – przygoda

make friends – zaprzyjaźnić się

4. Jeśli wystarczy nam czasu, wykonamy poniższe ćwiczenie:

5. Praca domowa: zeszyt ćwiczeń strona 48, zadania: 13 i 14.

Do usłyszenia!

18th March

Topic: What do you do on Monday? – ćwiczenia.

Witajcie!

  1. Zaczniemy od sprawdzenia Waszej pracy domowej.
  2. Następnie otworzymy podręczniki i wykonamy ćwiczenie 12 ze strony 49. Oto nagranie:

3. Kolejnym ćwiczeniem będzie karta pracy. Tu należy poprawić błędy:

4. Na koniec poproszę Was o wycięcie trzech obrazków z unit 6. Wkleicie je do zeszytów i podpiszecie.

5. Praca domowa: zeszyt ćwiczeń, strona 47, ćwiczenia: 11 i 12.

15th/17th March

Witajcie!
1. Na początku lekcji sprawdzimy Waszą pracę domową.

2. Następnie zajmiemy się historyjką obrazkowa ze strony 48 z Waszych podręczników i poznamy kolejne przygody naszych bohaterów komiksowych. Tu znajdziecie nagranie:

3. Po wysłuchaniu nagrania, przeczytamy komiks.

4. Praca domowa: zeszyt ćwiczeń strona 46, zadania: 9 i 10. Oto nagranie do ćwiczenia 9:

W ćwiczeniu 10 należy narysować i napisać co Mickey robi w niedzielę. Bądźcie kreatywni!

Do usłyszenia!

21st December

Topic: Christmas is coming – słownictwo.

Witajcie!

To ostatnia nasza lekcja przed Świętami. W związku z tym dziś zajmiemy się słówkami i zwrotami, które dotyczą tego wydarzenia.

  1. Na początek poproszę Was o wymienienie słówek, które dotyczą Świąt.
  2. Zrobimy notatkę w zeszycie:

Santa Claus – św. Mikołaj,

christmas tree – choinka,

carols – kolędy,

decorations – ozdoby,

balls – bombki,

lights – lampiki,

candles – świeczki,

presents – prezenty,

Christmas Eve – wigilia.

Christmas Day – I dzień Świąt,

Boxing Day – II dzień Świąt,

I’d like to get…. – chciałbym dostać….

3. Wykonamy poniższe zadanie:

4. Na koniec poproszę Was o otworzenie zeszytu ćwiczeń na stronie 68 i wykonamy wspólnie ćwiczenia 1 i 2.

17th December

Topic: Come to London! – ciekawostki o Londynie.

Witajcie!

  1. Dziś wybierzemy się w wirtualną podróż po Londynie.
  2. Poznacie najciekawsze miejsca, zabytki oraz ciekawostki dotyczące stolicy Wielkiej Brytanii.
  3. Przeczytamy tekst o pięciu znanych miejscach w Londynie ze strony 34.
  4. Proszę przepisać następujące słówka do zeszytu:

queen – królowa,

river – rzeka,

bridge – most,

lots of – dużo, wiele,

Thames – Tamiza (rzeka przepływająca przez Londyn).

5. Następnie, proszę przepisać poniższe zdania i uzupełnić je informacjami z tekstu oraz lekcji:

There are ……….bedrooms in Buckingham Palace.

There is the …………………next to the River Thames.

There are good ……….in Oxford Street.

There are …………taxis in London.

The Queen’s name is……………..

The Queen lives in……………

6. Praca domowa: ćwiczenia 13i 14 ze strony 32 w zeszycie ćwiczeń.

14th/16th December

Topic: Where’s a cafe? – ćwiczenia.

Witajcie!

Na dzisiejszej lekcji zajmiemy się utrwaleniem poznanych słówek związanych z miejscami w mieście oraz przyimków miejsca (behind, next to itp.)

  1. Zaczniemy od opisu obrazka ze strony 33 w Waszych podręcznikach.
  2. Poproszę Was o przepisanie pięciu zdań, które znajdują się pod obrazkiem.
  3. Wysłuchamy nagrania:

5. Na jego podstawie spróbujemy dokończyć przepisane przez Was zdania.

6. Następnie poproszę Was o wycięcie czterech dowolnych kart miejsc ze strony 119 z Waszych ćwiczeń a następnie ułożenie ich koło siebie w dowolnej kolejności.

7. Tak ułożony „fragment Waszego miasta” zostanie przez Was opisany w zeszycie. Będzie to Wasza praca domowa.

Do usłyszenia!!

10th December

Topic: Pluto is hungry – czytanie.

Witajcie!

  1. Dzisiaj wysłuchamy a następnie przeczytamy o nowych przygodach naszych bohaterów z historyjki obrazkowej.
  2. Zerknijcie na stronę 32 w Waszych podręcznikach.
  3. Przed wysłuchaniem, poproszę Was o opisanie obrazków.
  4. Tu znajdziecie nagrane opowiadanie:

6. Następnie przeczytamy historyjkę.

7. W zeszytach pod tematem przepiszcie następujące słówka i zdania, które w trakcie lekcji spróbujemy uzupełnić (numery zdań proszę również przepisać, są ważne) :

let’s go in – wejdźmy,

fall – upadać, przewracać się,

  1. Mickey, Pluto and Minnie are …………a museum.

2. There are old cups…..the museum.

2. Pluto is…….

3. The plate is……..

4. Pluto is walking to the……

8. Praca domowa: ćwiczenia – 9,10,11,12 ze stron 30,31 z zeszytu ćwiczeń.

7th/9th December

Topic: She is behind the wardrobe – przyimki miejsca.

Witajcie!

  1. Dzisiaj zajmiemy się słówkami, które mówią nam co się gdzie znajduje – czyli przyimkami miejsca.
  2. Do tych słówek zaliczamy takie jak: na, w, pod, obok, za, z przodu, z tyłu itp.
  3. Na początku zróbmy notatkę w zeszycie:

in front of – z przodu,

next to – obok,

behind – za,

in – w,

on – na,

between – pomiędzy,

under – pod,

4. Znając te słówka, spróbujemy opisać obrazek znajdujący się w Waszych podręcznikach na stronie 30 wykorzystując poznane na poprzedniej lekcji zwroty: there is/ there are.

5. Następnie przejdziemy do kolejnej strony – 31. Wysłuchamy nagrania na podstawie którego poproszę Was o ponumerowanie zdań.

6. Wasza praca domowa: zadania: 5,6,8 ze stron 28/29 w zeszycie ćwiczeń.

Do usłyszenia!!

3rd December

Topic: There’s a park – miejsca w mieście.

Witajcie!

  1. Dziś zaczynamy unit 4, w którym dowiecie się jak w języku angielskim nazywamy charakterystyczne miejsca w mieście.
  2. Na początku lekcji omówimy obrazek ze strony 28 w podręczniku.
  3. Wysłuchamy wymowy nazw miejsc.

5. Pod tematem wypiszcie nowe słownictwo i zdania:

shop – sklep,

cafe – kawiarnia,

school – szkoła,

library – biblioteka,

park – park,

garage – warsztat,

cinema – kino,

hospital – szpital,

museum – muzeum,

There is a hotel in my town – w moim mieście znajduje się hotel,

There are two shops in my town – w moim mieście są dwa sklepy.

6. Opiszemy za pomocą konstrukcji There is/There are przykładowy plan miasta ze strony 29 z podręcznika.

7. Dla chętnych zamieszczam piosenkę:

8. Praca domowa: zadania1,2,3 ze stron 26 i 27 z zeszytu ćwiczeń.

9th November

Topic: I’m dancing – słownictwo.

Witajcie!

Dzisiejszą lekcję proszę wykonać według niżej zamieszczonych punktów.

Zaczynamy unit 3.

  1. Zerknijcie na stronę 20 w Waszych podręcznikach. Z pewnością rozpoznajecie bajkę z której pochodzi ta osoba….tak to „Piękna i bestia” a przed Wami siedzi Bella.
  2. Spójrzcie na ćwiczenie 2. Widzicie 6 ikonek oraz wyrazy napisane pod nimi. Zauważcie, że wszystkie one kończą się na -ing. Wysłuchajcie teraz ich wymowy. W drugiej części nagrania usłyszycie te same słówka tylko w zdaniach zaczynającymi się od słów: I am……

Mam nadzieję, że zauważyliście, że literka „g” na końcu każdego wyrazu nie jest wymawiana.

3. Proszę w zeszycie zapisać temat a następnie przepisać te słówka:

dancing – tańczenie,

jumping – skakanie,

running – bieganie,

singing – śpiewanie,

talking – mówienie,

walking – chodzenie,

swimming – pływanie,

drawing – rysowanie,

reading – czytanie,

writing – pisanie.

Ciekawe jest to, że jeśli te słówka wstawimy w zdania zaczynające się od: I am…, He is….., She is…. to wówczas zmienimy trochę ich znaczenie. Zerknijcie na te przykłady a następnie przepiszcie je do zeszytu:

I am dancing – ja tańczę ( w tej chwili)

He is running – on biegnie (teraz)

She is walking – ona idzie, spaceruje ( teraz)

Jeśli chcemy powiedzieć, że ktoś robi coś w tym momencie – teraz – to czynność ta ma końcówkę -ing.

4. Przejdź my na kolejną stronę – na stronę 21. Wysłuchajcie nagrania i wskażcie obrazek o którym w danym momencie jest mowa:

5. Na koniec piosenka. Przeczytajcie jej tekst z ćwiczenia 5. Następnie odsłuchajcie jej i jeśli macie ochotę zaśpiewajcie:)

6. Jako pracę domową proszę wykonać ćwiczenia: 1,2,3 ze strony 18 i 19 z zeszytu ćwiczeń oraz nauczyć się słówek z dzisiejszej lekcji.

Miłej pracy!!

12th November

Topic: Is the sofa juggling? – ćwiczenia.

Witajcie!

Tę lekcję proszę wykonać samodzielnie zgodnie z zamieszczonymi punktami. Kolejną, mam nadzieję, będziemy mieć na Teams:)

1. Myślę, że pamiętacie poprzednią lekcję, gdzie mówiliśmy o słówkach, które mają końcówkę -ing. Tylko przypomnę: jeśli chcemy powiedzieć, że coś jest robione teraz, to czynność ta ma właśnie końcówkę -ing. Na przykład: She is swimming. – Ona teraz pływa.

2. Dzisiaj poćwiczymy te wyrażenia oraz nauczymy się zadawać pytania o czynność, które odbywają się w tej chwili.

3. Skorzystajmy z Waszych podręczników. Otwórzcie je na stronie 22. Na początek zerknijcie na obrazek. Przedstawiono na nim kilka przedmiotów. Niektóre są Wam znane a niektóre nie. Wysłuchajcie nagrania, w którym to usłyszycie ich wymowę. Każdy z przedmiotów przedstawiony jest za pomocą frazy: It’s a… – to jest…

Zapiszmy te słówka w zeszycie:

sofa – sofa,

spoon – łyżka,

plate – talerz,

cup – filiżanka,

chair – krzesło,

wardrobe – szafa

bowl – miska

juggle – żonglować

4. Co robi większość przedstawionych przedmiotów? Rozmawia, tańczy, żongluje, śpiewa, wykonuje te czynności w tej chwili.

5. Teraz przepiszcie zdania z ćwiczenia 7 do zeszytu. Wysłuchajcie nagrania i obok każdego ze zdań napiszcie który przedmiot z obrazka wykonuje tę czynność. Np.:

I’m dancing – a wardrobe.

6. Przejdźmy teraz na stronę 23. W ćwiczeniu 9 znajduje się pięć pytań. Wysłuchajcie nagrania i przy każdym z nich ołówkiem w książce napiszcie: Yes lub No, w zależności od tego co usłyszycie. Na końcu tej lekcji zamieszczam klucz z odpowiedziami. Po sprawdzeniu wymażcie Wasze odpowiedzi.

7. Z pewnością zauważyliście, że wszystkie pytania w tym ćwiczeniu zaczynają się tak samo: Is the…Pamiętacie pytania o rodzaj pogody? Gdy chcieliśmy zapytać się np.: czy jest pochmurno? wtedy przestawialiśmy wyrazy. Tutaj robimy tak samo. Jeśli mamy zdanie: He is juggling – on żongluje, to chcąc o to zapytać przestawimy wyrazy: Is he juggling? Myślę, że jest to dość proste:)).

8. Na koniec jeszcze jedno ćwiczenie słuchowe – ostatnie:). Myślę, że pamiętacie z poprzedniej lekcji, gdy pisałem Wam o końcówce -ing. Literki „g” nie wymawiamy. Posłuchajcie ćwiczenia 10 i zwróćcie na to uwagę:

9. Wasza praca domowa to ćwiczenie 5 i 6 ze strony 20 z Waszych zeszytów ćwiczeń.

Miłej pracy!!

Klucz:

Wszystkie pięć odpowiedzi jest takich samych – No.

16th/18th November

Topic: Pluto isn’t tired – czytanie.

Witajcie!

Tę lekcję będziemy mieć na Teams, dlatego tutaj znajdziecie krótki scenariusz tych zajęć i notatkę.

1. Lekcję rozpoczniemy od przypomnienia słownictwa z poprzedniej lekcji oraz sprawdzenia pracy domowej.

2. Następnie zerkniemy do książki na stronę 24 i omówimy obrazki historyjki obrazkowej.

3. Wysłuchacie nagrania i spróbujemy przeczytać tekst. Tutaj znajdziecie nagranie:

4. Na koniec poproszę Was o zapisanie nowego słownictwa pod tematem lekcji:

at the park – w parku,

fly – latać

look at – spójrz na,

look out – uważaj,

oh, dear! – o rety!

5. Wasza praca domowa to ćwiczenia 9,10 ze strony 22 z zeszytu ćwiczeń.

Do usłyszenia!!

19th November

Topic: He’s dancing – ćwiczenia.

Witajcie!

Oto scenariusz lekcji:

  1. Na początek sprawdzimy Waszą pracę domową – strona 22.
  2. Następnie zajmiemy się opisywaniem ludzi, którzy wykonują pewne czynności. Pomocny będzie nam obrazek ze strony 25 w Waszych podręcznikach.
  3. W zeszytach zapiszemy co robią bohaterowie obrazka.
  4. Następnie wykonamy kartę pracy. Zamieszczam ją pod spodem:

5. Poproszę Was o wycięcie 4 obrazków z Waszych ćwiczeń ze strony 117 i podpisanie ich.

6. Wasza praca domowa to strona 23 z Waszych ćwiczeń – ćwiczenia: 11 i 12.

Do usłyszenia!!

23rd/25th November

Topic: Olympic Champions – czytanie.

Hello!

Poniżej znajdziecie scenariusz lekcji:

  1. Na dzisiejszej lekcji będziemy czytać teksty o sławnych sportowcach, którzy brali udział w olimpiadach. Tutaj znajdziecie nagranie. Warto je przesłuchać przed lekcją:

3. Pod tematem proszę przepiszcie nowe słownictwo i nauczcie się go:)

gold medal – złoty medal,

throw – rzucać,

fast – szybko,

strong – silny.

4. Wasza praca domowa: zadania: 13,14 ze strony 24 z Waszych ćwiczeń. Dla osób chętnych jest wykonanie dodatkowo plakatu o wybranym przez siebie sportowcu (zdjęcie plus opis). Więcej powiem Wam na lekcji.

Do usłyszenia!!

26th November

Topic: He’s reading a book – ćwiczenia.

Witajcie!

Dzisiaj omówimy ostatnią lekcję z unit 3.

  1. Zerkniemy na stronę 27 w Waszych podręcznikach i omówimy czynności, które wykonywane są przez postacie na obrazku. Zdania te zapiszemy pod tematem.
  2. Następnie wysłuchamy nagrania i sprawdzimy poprawność zdań zamieszczonych pod obrazkiem. Oto nagranie:

3. Wykonamy ustnie następujące ćwiczenia:

4. Praca domowa: ćwiczenie 15 strona 25 w zeszytach ćwiczeń.

Do usłyszenia!!

30th November/2nd December

Topic: Revision 3 – powtórzenie działu 3.

Witajcie!

  1. Dziś będziemy mieli ostatnią lekcje z unit 3 – lekcję powtórzeniową.
  2. Wykonamy ćwiczenia, które mają na celu utrwalenie Waszej wiedzy z tego działu.
  3. Wykonamy następujące ćwiczenia:

4. Tym razem nie będzie pracy domowej:))

Do usłyszenia!!

Kategorie: 3a3b