kl. 6c- 05.04.2021

Temat: Wirtualne zwiedzanie.

Proszę wejść na stronę:

https://kulturadostepna.pl/on-line/wirtualne-muzea

Trzeba wybrać sobie jeden obiekt, zwiedzić go wirtualnie i stworzyć na ten temat notatkę w zeszycie. Należy w niej zawrzeć:

  1. Dokładną nazwę miejsca i jego lokalizację,
  2. Opis miejsca (Co tam można zobaczyć i czego się dowiedzieć?),
  3. Powód Waszego wyboru
  4. Rysunek nawiązujący do miejsca.

kl. 6b-07.05.2021

kl. 6c – 28.04.2021

Temat: Mój dzień na zdalnym – praca plastyczna.

Proszę wykonać rysunek przedstawiający co wiedziecie, kiedy uczycie się zdalnie za pośrednictwem laptopa, tableta lub telefonu.

kl. 6c – 21.04.2021

kl. 6b – 23.04.2021

Temat: Wykonanie plakatu filmowego.

Plakat szybko zyskał rangę odrębnej dziedziny sztuki graficznej, a pierwsze afisze kinowe  i zwykłe fotosy zastąpione zostały wspaniałymi dziełami. I choć strategie tworzenia plakatów zmieniały się i co jakiś czas powracały do prostej reklamy,  artystyczny plakat filmowy pozostał nierozerwalnie związany z dystrybucją i odbiorem filmów.

Plakat filmowy zawiera tytuł filmu, często jego określenie gatunkowe, nazwiska aktorów i reżysera (ich rozmieszczenie i wielkość bywa przedmiotem drobiazgowych uzgodnień) oraz nazwę producenta i dystrybutora, a jego ogólny efekt plastyczny winien przyciągać uwagę odbiorcy i w syntetycznym skrócie sygnalizować mu treść filmu, jego atmosferę itp. (T. Szczepański, Plakat filmowy, w: T. Lubelski, red., Encyklopedia kina, Kraków 2003, s. 744-745).

kl. 6b – 16.04.2021

kl. 6 c- 14.04.2021

Temat: Film – twórcy i środki wyrazu.

FILM jest ściśle związany z fotografią. Składa się z wielu zdjęć, które szybko następują po sobie i w rezultacie dają złudzenie ruchu. Pojedyncze zdjęcie, nieruchoma klatka filmowa, nazywana jest kadrem.

Temat: Film – twórcy i środki wyrazu. Rodzaje filmu. FILM jest ściśle  związany z fotografią. Składa się z wielu zdj
Kadr z filmu Indiana Jones i ostatnia krucjata, reżyseria Steven Spielberg, 1987

Kolejnym razem będziemy wykonywali plakat filmowy. Proszę przygotować:

  • arkusz papieru A3 lub A2,
  • farby plakatowe (lub tusz kreślarski)
  • pędzelek,
  • kolorowe gazety,
  • nożyczki,
  • klej.

kl. 6c – 07.04.2021

kl. 6b – 09.04.2021

Temat: Rynek sztuki. Prawo autorskie.

kl. 6c – 31.03.2021

kl. 6b – 26. 03.2021

Temat: Tradycje wielkanocne – praca plastyczna w programie paint.

Dziś Waszym zadaniem jest stworzenie rebusu w programie paint. Hasło musi mieć związek z tradycją Świąt Wielkanocnych. Rebusy proszę przesyłać na czat grupowy naszej lekcji. Można za nie otrzymać dwa plusy.

Życzenia wielkanocne - religijne, krótkie, oficjalne, dla dzieci. Sprawdź  gotowe życzenia na Wielkanoc dla Twoich bliskich
Wesołych Świąt Wielkanocnych życzy Justyna Jakubowska!

kl. 6b – 19.03.2021

kl. 6c – 24.03.2021

Temat: Powtórzenie wiadomości.

Zadanie: Narysuj lub namaluj dowolną osobę, rzecz lub miejsce. Wybierz coś, co najlepiej Ci wychodzi.

17.03.2021 – kl. 6c

12.03.2021 – kl. 6b

Temat: Polskie zabytki przełomu XIX i XX w.

Otwieramy podręcznik na str. 108-109.

Praca domowa: Narysuj dowolną budowlę, która położona jest na terenie Słupna lub Płocka, jaka jest dla Ciebie interesująca pod względem historycznym. 

05.03.2021 – kl. 6b

10.03.2021 – kl. 6c

Temat: Secesyjne dzieła sztuki użytkowej, cz. 3.

Moi Drodzy, przeczytajcie materiał ze str. 104/105 w podręczniku.

Zapiszcie w zeszycie:

Zachęcam Was do odwiedzenia strony:

http://www.muzeumplock.eu/pl/ekspozycje/secesja

Muzeum Mazowieckie w Płocku

Zadanie dla chętnych: Wykonaj projekt przedmiotu w stylu secesyjnym i przedstaw jego elementy. Na jednej kartce przedstaw kształt obiektu i kilka detali np. uchwyt czy pokrywkę naczynia lub fragment dekoracji (podręcznik, str. 104).

Czas: tydzień

26.02.2021 – kl. 6b

03.03.2021 – kl. 6c

Temat: Secesyjne dzieła sztuki użytkowej, cz.2.

Wykonujemy abażur.

19.02.2021 – kl. 6b

24.02.2021 – kl. 6c

Temat: Secesyjne dzieła sztuki użytkowej, cz. 1.

Zaprojektuj w zeszycie abażur do Twojego wymarzonego pokoju. Na kolejną lekcję przygotuj materiały potrzebne do jego wykonania.

kl. 6b – 12.02.2021

kl. 6a – 17.02.2021

Temat: Sztuka użytkowa.

kl. 6b – 05.02.2021

kl. 6c – 10.02.2021

Temat: Początki nowoczesnej architektury.

Praca domowa: Stwórz samodzielnie makietę wymyślonego wieżowca. Do jej wykonania wykorzystaj tekturowe pudełka i papierowe opakowania. Możesz je połączyć za pomocą kleju lub taśmy klejącej. Gotową bryłę warto pomalować, aby lepiej prezentowała się jako całość.

Znalezione obrazy dla zapytania: makieta wieżowca z pudełek
Znalezione obrazy dla zapytania: makieta wieżowca z pudełek

Czas wykonania: tydzień

kl. 6c – 27.01.2021

kl. 6b – 22.02.2021

Temat: Architektura.

Norman Foster – brytyjski architekt, który stworzył m. in:

  • drugi pod względem wielkości budynek na ziemi, którego powierzchnia jest większa niz milion metrów kwadratowych (Terminal 3 w Pekinie),
  • wiadukt Millau – najwyższy na świecie wiadukt, biegnący nad dolina rzeki Tarn we Francji,
  • nowy stadion Wembley w Londynie,
  • centrum biurowo-handlowe Metropolitan w Warszawie.
Najlepsze biurowce w Warszawie - Metropolitan, Warsaw Spire, Q22
Norman Foster – Metropolitan, Warszawa

Praca domowa: Przyjrzyj się projektowi amerykańskiego portu kosmicznego. Zwróć uwagę na poszczególne elementy budowli. Następnie narysuj stację na obcej planecie, do której będą latały statki startujące z takiego portu na Ziemi. Ustal, czy Twoja stacja będzie pojedynczą, zwartą bryłą, czy skomplikowana konstrukcja.

Czas wykonania: tydzień

Norman Foster projektuje port kosmiczny
Norman Foster – port kosmiczny w USA

kl. 6c – 20.01.2021

Temat: Zimowa ozdoba.

Renifery

kl. 6b – 18.12.2020

Temat: Ozdoba na Boże Narodzenie.

Mikołaj

kl. 6b – 11.12.2020

kl. 6c – 16.12.2020

Temat: Rzeźba.

Płock – Pomnik Władysława Broniewskiego

Na następną lekcję przygotowujemy:

  • tekturowe opakowanie po jajkach,
  • czerwoną farbę,
  • brązową farbę,
  • pędzel,
  • watę,
  • orzecha laskowego lub żołędzia (ewentualnie małą styropianową bombkę),
  • klej.
  • nożyczki,
  • plastelinę,
  • kilka koralików.

04.12.2020 – kl. 6c

Temat: Bilet w kosmos – praca graficzna.

Wyobraź sobie bilet na podróż kosmiczną. Jakie informacje mogłyby być na nim zawarte? Jaki miałby kształt? Jakie kolory? Gdzie mógłbyś polecieć? Dziś odpalamy rakietę zwaną wyobraźnią i podróżujemy w kierunku gwiaździstego nieba!

Wyślij swoje imię i nazwisko w kosmos. Niecodzienna akcja NASA

W celu zapoznania się z cennymi wskazówkami, proszę otworzyć podręcznik na str. 65.

kl. 6b- 27.11.2020

kl. 6c – 02.12.2020

Temat: Grafika, cz. 2.

Grafikę dzieli się na warsztatową (drzeworyt, gipsoryt. miedzioryt, linoryt) i użytkową.

W grafice wyodrębniamy techniki:

  • wypukłe (np. drzeworyt, linoryt);
  • wklęsłe (np, akwaforta, akwatinta, miedzioryt, mezzotinta, sucha igła);
  • płaskie (np. litografia, offset, serigrafia).

Na kolejną lekcje proszę zgromadzić następujące rzeczy:

  1. kartkę z bloku technicznego,
  2. farby + pędzelek,
  3. kredki świecowe,
  4. kawałek kartonu lub tektury,
  5. kawałek waty lub wacik,
  6. kawałek gąbki,
  7. klej,
  8. nożyczki,
  9. ołówek,
  10. podkładka na biurko.

Będziemy tworzyli bilet na wyprawę w kosmos!

kl. 6b – 20.11.2020

kl. 6c- 25.11.2020

Temat: Grafika.

Czym jest grafika? W jaki sposób się ją wykonuje? Na te i inne pytania poznamy dziś odpowiedzi.

Grafika – dziedzina sztuki polegająca na odbijaniu, głównie na papierze, rysunku wyrytego w gumowej, drewnianej lub metalowej matrycy albo naniesionego na gładką płaszczyznę.

Narzędzia wykorzystywane w grafice

kl. 6b -13.11.2020

kl. 6c – 18.11.2020

Temat: Malarstwo impresjonizmu i symbolizmu.

Na tej lekcji przyjrzymy się dwóm nurtom malarstwa, jakimi są impresjonizm i symbolizm.

Symbolizm – kierunek w literaturze, muzyce i sztuce drugiej połowy XIX w., posługujący się symbolem, jako podstawowym środkiem wyrazu. Malarstwo symboliczne przedstawia mitologiczne sceny i postacie o umownym znaczeniu.

W Polsce przedstawicielem symbolizmu był Józef Mehoffer

Józef Mehoffer, projekt witraża do kaplicy zamkowej w Baranowie, XX w.

Impresjonizm – kierunek w sztuce, głownie w malarstwie, przedstawiający widoki natury, sceny z życia miast i portrety. Cechuje go ukazanie za pomocą dynamicznych układów plam barwnych chwilowych wrażeń wzrokowych oraz wpływu oświetlenia na zmianę wygladu przedmiotów. Zapoczątkowany w drugiej połowie XIX w. przez grupę artystów sprzeciwiających się malarstwu historycznemu i symbolicznemu. Nazwa kierunku pochodzi od obrazu Claude’a Moneta Impresja. Wschód słońca.

Ilustracja
Claude Monet Impresja. Wschód słońca

Otwórzcie podręczniki na str. 56-57. Zapoznajcie się z informacjami na tych stronach.

Praca domowa: Namaluj dowolną pracę w stylu impresjonistów lub symbolistów. Możesz przedstawić widok z Twojego otoczenia bądź obiekt w odmiennym oświetleniu albo zaprezentować dowolne uczucie w formie zakomponowanego na tle symbolu – kształtu, postaci, zwierzęcia lub rośliny. Na prace czekam tydzień, do kolejnej lekcji.

03.11.2020 – kl. 6c

06.11.2020 – kl. 6b

Temat: Malarstwo.

Dziś zajmiemy się malarstwem. Bardzo proszę otworzyć podręcznik na str. 44.

Malarstwo – dziedzina sztuk plastycznych, w której dziełami są obrazy. Najważniejszą rolę w malarstwie odgrywają plama barwna, kształt i kompozycja oraz technika wykonania.

Popatrzcie na poniższą „tabelkę” i przeanalizujcie jej treść:

Notatka do zeszytu
  • Zadanie dla chętnych – krzyżówka Każdy obraz ma swój temat. Waszym zadaniem będzie go odgadnąć i wpisać w krzyżówkę. Cyfry w kolorze czerwonym od 1 do 9 utworzą hasło.

28.10.2020 – kl. 6 c

30.10.2020 – kl. 6b

Temat: Perspektywa aksonometryczna i umowna.

Na poprzednich lekcjach plastyki rozmawialiśmy o różnych rodzajach perspektywy. Z pewnością pamiętacie, że perspektywa to sposób ukazania głębi i przestrzeni na płaszczyźnie. Poznaliśmy już perspektywę rzędową (pasową), kulisową, zbieżną, powietrzną i barwną (podręcznik, str. 20-31). Dziś zajmiemy się dwoma nowymi typami perspektywy.

Perspektywa aksonometryczna – inaczej perspektywa równoległa; sposób przestrzennego pokazania brył, w którym linie równoległe nie zbiegają się, wykorzystywany głównie w rysunku technicznym i projektowaniu.

Perspektywa umowna – przedstawienie przestrzeni oraz trójwymiarowych obiektów w dziele malarskim lub rysunkowym, według zasad wymyślonych przez artystę na potrzeby tego dzieła.

Umberto Boccioni Ulica wchodzi do domu

Zadanie na ocenę: Narysuj kompozycję wykorzystując perspektywę umowną, która będzie się wiązała ze światem gier komputerowych. Na Wasze prace czekam tydzień.

Kategorie: 6B6C