Frances Eliza Burnett – Tajemniczy ogród | AleKlasa

Porządkujemy wydarzenia przedstawione w powieści „Tajemniczy ogród”. 21.05.2021

Dziś uporządkujecie wydarzenia w powieści – zrobimy to w grupach – czyli w pokojach ; ) – MTeams.

Do zobaczenia na M teams!

Pamiętajcie o zabraniu planów na lekcję w poniedziałek – sprawdzimy to, co wypracowaliście w grupach.

Trzymaj rękę na pulsie, rozpoznawaj wypowiedzenia. 14.05.2021

Lekcja dla klasy 4a:

Dziś o rozpoznawaniu, rozróżnianiu i redagowaniu równoważników zdań i zdań…

Znacie je już dość dobrze, wiecie, że zdanie musi zawierać orzeczenie ( je także już znacie ;)). Bez orzeczenia nie ma zdania, ale jest równoważnik zdania...

Utrwalaniu wiadomości i umiejętności o tychże wypowiedzeniach, poświęcimy dzisiejszą lekcję.

WYPOWIEDZENIE | Sutori

Zapiszcie temat i powyższe informacje w zeszycie.

Proszę wejść na stronę e podręczników – link poniżej…

https://epodreczniki.pl/a/trzymaj-reke-na-pulsie-rozpoznawaj-wypowiedzenia/D18cnZfF2

  1. Wykonujecie polecenie 1, następnie 2 – w zeszycie.
  2. Wykonujecie polecenie 5 – w zeszycie
  • Nie odsyłacie zadań, sprawdzimy po weekendzie!
  • Miłego dnia!

Podmiot i orzeczenie na jednej scenie. Ćwiczenia utrwalające. 12. / 13.05.2021

Czwartek – ćwiczymy umiejętność wskazywania podmiotów i orzeczeń, używania tych części zdania.

Podmiot i orzeczenie. Co to jest? Dwie istotne części mowy w pigułce.

Dziś poznamy dwie najważniejsze części zdania: orzeczenie i podmiot..

Lekcję realizujemy na M. teams. Do lekcji załącznikiem będzie poniższa prezentacja.

Pisownia wielką literą, czyli jak zapisywać poprawnie nazwy państw, miast, dzielnic i wsi? 11.05.2021

Drodzy Uczniowie! Dziś zapoznacie się / przypomnicie sobie / zasady pisowni wielką literą – dotyczące państw, miast, dzielnic, wsi…

Otwórzcie podręcznik na stronach: 274, 275, 276, zapoznajcie się z planszami i zasadami pisowni…

Wykonajcie do jutra ćwiczenia z podręcznika: 1 / 274, 3 / 275, 7 /276 – odczytamy na lekcji w środę.

Miłego dnia !

Lubię czytać komiksy. 10.05.2021

Czwartaczki! Znacie już pojęcie komisu, czytaliśmy i omawialiśmy „Kajka i Kokosza”… Dziś o innych bohaterach komiksowych opowieści..

Calvin i Hobbes. Tom 1 - Watterson Bill | Książka w Sklepie EMPIK.COM

Tym razem poznacie…

Nsa l. M. teams rozmawiamy o bohaterch, o komiksie.

Załączam też inne historie i zadania do komiksu.

Jak poprawnie zapisać dialog? 07.05.2021

Drodzy Uczniowie! Dziś nauczymy się, w jaki sposób zapisuje się dialog, czyli rozmowę przynajmniej dwojga osób..

Lelcję reazliujemy na M. teeams.

Zadania do domu – do wykonania do środy – ćw. 1,2,3,4,5,6 , s. 129 – 132 – zeszyt ćwiczeń.

Jak pokonać zło? Nasze rozważania na podstawie fragmentu powieści „Magiczne drzewo. Pojedynek”.05.05.2021

Magiczne Drzewo. Pojedynek - Maleszka Andrzej

Na dzisiejszej lekcji poznamy fragment powieści „Pojedynek” – wchodzącej w skład serii „Magiczne drzewo”. Porozmawiamy o tym czym jest zło i jak z nim walczyć…

L. realizowana na M .teams.

Jak przeciwstawić się prześladowcy? 04.05.2021

Kochani, dziś bardzo ważne rozważania, zwłaszcza, że dotyczyć będą grupy, zespołu klasowego, rówieśników. Wy już wiecie, iż w każdej grupie znajdą się osoby, które „lubią się rządzić”, rozkazywać pozostałym… Jeszcze gorzej jest, kiedy ktoś jest wyśmiewany. Niedopuszczalnym jest fakt wyłudzania pieniędzy od słabszych, młodszych… Czasami jednak takie zdarzenia mają miejsce..

Młodzi, zadziorni, agresywni. Skąd bierze się przemoc wśród nastolatków?

Jak walczyć z takimi wstrętnymi zachowaniami? W jaki sposób przeciwstawić się prześladowcom? Jak bronić tych słabszych?

Przeczytajcie tekst z podręcznika ze stron 260 263 – „Słup soli”.

Zapiszcie temat lekcji w zeszytach i zredagujcie odpowiedzi na pytania:

  1. W jaki sposób Guz prześladuje młodszych, słabszych kolegów?
  2. Jak plan walki z Guzem przygotowali chłopcy? ( zapisz 3 – 4 punkty).
  3. *Spróbuj opracować plan zasad ( kodeks), których przestrzeganie sprawi, że każdy uczeń w szkole będzie czuł się miło i bezpiecznie ( dla chętnych).

Nie wysyłacie do mnie wykonanych zadań – odczytamy je na środowej lekcji i pozmawiamy jeszcze o tych ważnych spawach…

Do zobaczenia jutro na M. teams!

Gdy ludzie się różnią…Mam prawo – G. Kasdepke. 29.04.2021

Dziś na lekcji M. teams porozmawiamy o Waszych prawach… Przygotujcie zeszyty i podręczniki, i …do zobaczenia!

Zabawa na łące (Władysław Bełza „Motyl”). 28.04.2021

Dziś o ważnych i… przyjemnych sprawach... Lekcję realizujemy na M. teams.

Na początek wysłuchajcie utworu..

Karta pracy do lekcji – poniżej

Jak zredagować podziękowanie?27.04.2021

Podziękowania to wypowiedzi, które są reakcją na takie zachowania, jak wręczenie upominku, udzielenie pomocy, spełnienie prośby, wyrażenie zgody na coś, udzielenie porady itp. Podziękowania najczęściej przyjmują formę zwrotów: „dziękuję za…”; „dziękuję, że…”; „podziękowania za…”; „jestem wdzięczny/wdzięczna za…”; „składam podziękowania…”; „składam dziękczynienie za…”; „pragnę wyrazić wdzięczność za…”; „Bóg zapłać”.

Dla nas w dniu dzisiejszym to też krótsza forma wypowiedzi pisemnej…

Wszystkie informacje znajdziecie w prezentacji.

To takie ważne… Magiczne słowa. 26.04.2021

Dzień dobry!

Zasady dobrego wychowania kojarzą się z uprzejmością, byciem grzecznym, taktem, dobrymi manierami, bon tonem czy savoir‑vivre’em. Obejmują zbiór określonych reguł zachowania, które są aprobowane przez daną społeczność. Grzeczność bowiem pełni ważną funkcję w kształtowaniu relacji międzyosobowych. Dlatego od dawna pisano różne poradniki savoir‑vivre’u, które miały dawać wskazówki, w jaki sposób być kulturalnym i życzliwym wobec innych osób. Czy obecnie dobre wychowanie jest czymś ważnym? Po czym poznać kulturalnego człowieka?Porozmawiajamy o tym na lekcji…

Układ Tytuł

Sprawdzian wiadomości – Opisać Polskę”. 23.04.2021

Drogie Czwartaki! Piszecie dziś sprawdzian… Spotykamy się na M. teams. Do zobaczenia!

Pamiętajcie, iż dziś

Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy Wolsztyn im. Stanisława Platera

Co jest w życiu ważne? 22.04.2021

Światowy Dzień Ziemi

Drogie Czwartaczki ! Tym poważnym pytaniem – w Dniu Ziemi -rozpoczynamy pracę z nowym działem naszego podręcznika… Postaramy się zebrać odpowiedzi na powyższe pytanie. Do zobaczenia na M. teams ; )

Opis postaci – ćwiczenia utrwalające. 21.04.2021

Dziś na lekcji ( M. teams) ugruntujemy umiejętności redagowania opisu postaci. Będziemy pracować w zeszytach ćwiczeń ; )

Przed sprawdzianem… Przypominamy inne legendy polskie. 20.04.21.

Kochani, przygotowujecie się do sprawdzianu z działu Opisać Polskę

Na teście, który rozwiązywaliśmy ostatnio, pojawiły się nawiązania do innych legend – O Poznańskich Koziołkach i Warsie i Sawie.

Zamieszczam filmiki – przedstawiające treść obu legend. Waszym zadaniem – na dziś – jest uważne zapoznanie się z nimi.

Miłego oglądania / słuchania 🙂

Jak dobrze napisać plan wydarzeń? 19.04.2021

Drodzy Uczniowie! Na dzisiejszych zajęciach M. teams poćwiczymy poprawne redagowanie planu wydarzeń.

Przygotujecie podręcznik i zeszyty ćwiczeń ! Do zobaczenia 😉

Utrwalamy wiadomości z działu „Opisać Polskę”. 15. / 16. 04.2021

Amerykański ekonomista: W interesie bogatych państw leży, aby Polska była  nadal biedna - Dziennik.pl

Drogie Czwaratczki!

Dziś zaczniemy powtarzać wiadomości z działu „Opisać Polskę”. Sprawdzicie siebie, czyli rozwiążecie test powtórzeniowy ze s. 196 – 198 ( podręcznik). To praca indywidualna.

Waszym zdaniem jest wykonanie następujących poleceń z testu: 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14, 15 ( lub 16), 18, 19. Całość wykonanego zadania ( testu) wysyłacie przez Mobidziennik – przez Zadania w piątek 16. 04. 2021 do g. 16.00

Lekcję realizujemy, omawiamy na M. teams. Do zobaczenia ;)!

Zagadnienia, które należy przyswoić do sprawdzianu „Opisać Polskę” – sprawdzian – kl. IV a – czwartek, 22 kwietnia; IV b – piątek, 23 kwietnia 2021 r.Microsoft Teams

Poetycki zachwyt nad polskim niebem we fragmencie „Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza. 14.04.2021

Fototapeta Piękne chmury i błękitne niebo • Pixers® - Żyjemy by zmieniać

Kochani, to kolejna lekcja związana z fragmentem „Pana Tadeusza” – realizowana na M. teams.

Piękne Chmury W Kierowym Kształcie Na Różowym Niebie Miłość I Walentynka  Obraz Stock - Obraz złożonej z natura, jasny: 82937983

Poniżej znajdziecie kartę pracy, zawierającą zadania zrealizowane na lekcji, ale też dwa zadania domowe. Proszę ją pobrać / wydrukować.

Poznajemy twórcę „Pana Tadeusza” – Adama Mickiewicza. 13.04.2021

Drodzy Czwartoklasiści! Omawiamy( wciąż) zagadnienia i treści związane z naszą Ojczyzną, przyszedł więc czas na poznanie Adama Mickiewicza i pierwsze zapoznanie z fragmentem „Pana Tadeusza”.

To nie tylko lektura obowiązkowa, którą w całości przeczytamy w 8 klasie, ale to arcydzieło, które musi znać każdy Polak…

Zapiszcie temat lekcji.

Na początek przesyłam Wam prezentację dotyczącą życia Adama Mickiewicza ( zapoznajcie się z nią, nic nie zapisujcie).

Następnie przeczytajcie wstępne informacje o „Panu Tadeuszu”:

..i zapoznajcie się z fragmentem dzieła – podręcznik – s. 159 – 160. Pisemnie – w zeszycie zróbcie polecenie 1 ze s. 160. Na jutrzejszej lekcji ( M. teams) wrócimy do tego tematu.

Miłego dnia !

Zapraszam do teatru… Oglądamy spektakl on-line. 12.04.2021

Drodzy Uczniowie!. Dzień na lekcji M. teams przeniesiemy się do teatru… Dzięki platformie vod.tvp.pl Wspólnie obejrzymy przedstawienie „Pchła Szachrajka”. Do zobaczenia.

https://vod.tvp.pl/website/pchla-szachrajka,40356725

Teatralnie o warszawskim Bazyliszku. 09.04.2021

L. realizowana na M. teams.

Zauważyliście, iż znana już legenda o Bazyliszku została przedstawiona przez Wandę Chotomską w formie dramatu, ( scenariusza spektaklu, przedstawienia teatralnego).Zapewne choć raz byliście w teatrze, widzieliście spektakl…

Dramat to jeden z trzech rodzajów literackich… Dziś porozmawiamy właśnie o dramacie, o teatrze…

Temat: Rodzaje i gatunki literackie - mojelekcje1 | School motivation,  School notes, School help

Poznajemy treść legendy o warszawskim Bazyliszku. 08.04.2021.

Bazyliszek – legenda warszawska Dawno, dawno temu, na jednej z uliczek  starej Warszawy, mieszkał słynny płatnerz, mistrz Me

Uczniowie! To ostatnia legenda, którą poznamy w tym roku… O Bazyliszku zapewne większość z Was słyszała… Przeczytajmy tekst Wandy Chotomskiej…

Omówimy legendę na lekcji M. teams.

Legenda, ballada… Jaki to gatunek? 07.04.2021

Drodzy Uczniowie! Dziś lekcja na M. teams – dotycząca dwóch gatunków literackich…

Ale z nim o nich, najpierw przypomnimy sobie Lecha, Czecha i Rusa, Piasta Kołodzieja, Smoka Wawelskiego, Mistrza Twardowskiego…

Na ostatnich zajęciach języka polskiego poznaliśmy wszystkie te legendy i balladę. Omówiliśmy ich treść, zganienia dotyczące rozumienia utworów, przyszła kolej na rozmowę o gatunkach… Spróbujemy powiedzieć, które należą do legend, które do ballad…

Oto notatka z dzisiejszej lekcji ; )

O Mistrzu Twardowskim i Mefistofelesie na podstawie utworu „Pani Twardowska” Adama Mickiewicza. 29.03.2021

Dziś – zgodnie z zapowiedzią – kontynuujemy rozważania o utworze Adama Mickiewicza – Pani Twardowska. Skupimy się na ćwiczeniach leksykalnych i nie tylko… Otwieramy prezentację i pracujemy na lekcji M. teams…

Co się wydarzyło w karczmie Rzym? 26.03.2021

Lekcja realizowana na M. teams…

Kontynuujemy rozważania o Mistrzu Twardowskim... Dziś poznamy balladę Adama Mickiewicza „Pani Twardowska”…

Do lekcji dołączam prezentację, znajdziecie w niej całą naszą lekcję.

Poznajmy Mistrza Twardowskiego… 25.03.2021

Drogie Czwartaczki!

Dziś poznamy legendę o Mistrzu Twardowskim… Obejrzymy historię bohatera, zapoznamy się z tekstem w podręczniku zamieszonym na s. 176….

Waszym zadaniem będzie odpowiedzieć pisemnie na pytania:

  1. Kim był mistrz Twardowski?
  2. Dlaczego Twardowski podpisał cyrograf z diabłem?
  3. W jaki sposób Czarnoksiężnik przechytrzył diabła?

Jurata, królowa Bałtyku. 24.03.2021

Lekcję realizujemy na M. teams..

Obejrzyjcie/ wysłuchajcie legendy…

Czy smok wawelski istniał naprawdę ? 23.03.2021

Drodzy Uczniowie! Dziś przypomnimy sobie legendę o smoku wawelskim. Proszę otworzyć plik z zamieszczona kartą pracy, zapoznać się z zamieszczonymi poniżej filmikami.

Uwaga! W niektórych wersjach legendy szewczyk, który pokonał smoka, miał na imię Skuba, w innych – Dratewka. To dlatego, iż, że legendy były przekazywane z ust do ust, co sprzyjało powstawaniu wielu różnych wersji tej samej opowieści.

Treść legendy o smoku wawelskim ( wraz z z grafiką)
Legenda o smoku wawelskim – wirtualna wycieczka po Krakowie z drona

Recytujemy wiersze o Polsce. 22.03.2021

Chłopiec, mały, śpiew, mikrofon, ilustracja. | CanStock

Drogie Czwartaczki! Dziś na M. teams recytujecie wiersze. Słuchamy i oceniamy Wasze wystąpienia !

O dobrym Piaście Kołodzieju i złym Popielu – zapoznajemy się z legendą. 19.03.2021

Dziś kontynuujemy tematykę związaną z legendarnymi początkami państwa polskiego. Lekcję realizujemy na M teams..

Poniżej zamieszczam kartę pracy.

Poznajemy legendę o początkach państwa polskiego. 18.03.2021

Dziś wrócimy do początków … Dowiemy się, wg legendy, jak powstało państwo polskie..

Oto legenda „O Lechu, Czechu i Rusie”.. Lekcję realizujemy na m. teams..

 Sprawdzian wiadomości – „Opowieści z Narnii. Lew, Czarownica i stara szafa”. 17.03.2021

Sprawdzian piszemy na M teams – 4a – godz. 10.00; 4b – 13.00 – do zobaczenia !

„Mazurek Dąbrowskiego”. – nasz hymn narodowy. 16.03.2021

Kochani, dziś poważne zagadnienia… Lekcja dotyczyć będzie naszego hymnu państwowego… Udostępniam jego dwie wersje. Wysłuchajcie ich z powagą, następnie otwórzcie prezentację i wykonujcie kolejne zadania..

Co łączy Polaków? Nasze rozważanie na podstawie wiersza A. Słonimskiego „Polska”. 15.03.2021

Drogie Czawartaczki! Lekcję realizujemy na M. tesms.. Waszym zadaniem domowym jest wypisać nazwy wszystkich województw ( zamieszczonych na mapie) i określenie – nazwanie grafik ( rysunków), które kojarzą się z danym regionem.

Przed Wami nowe zadanie – recytacja wybranego utworu… Dołączam kartę z wierszami… Na poniedziałek 22 marca 2021 r. uczycie się na pamięć jednego z trzech wierszy i pięknie recytujecie utwór na lekcji.

Oglądamy ekranizację „Opowieści z Narnii. Lew, Czarownica i stara szafa”. 12.03.2021

Dziś – zgodnie z obietnicą – ekranizacja naszej lektury.. Nie obejrzymy całości filmu – zajęcia są zbyt krótkie). Chętnych zachęcam do samodzielnego oglądania.. ; )

A może tak…”Opisać Polskę”? 11.03.2021

Uczniowie! Zakończyliśmy pracę z lekturą „Opowieści z Narnii….” Przypominam, iż w maju omawiamy „Tajemniczy ogród”.

Dziś rozpoczynamy przygodę z działem „Opisać Polskę”… Zaczniemy od obrazu „Wiosna” znajdującego się w podręczniku na s. 151.

Plik:Henryk Weyssenhoff Spring 1911.jpg – Wikipedia, wolna encyklopedia

Kidy przyjrzymy się dziełu, zobaczymy kwintesencję polskości: mokre łąki porośnięte kaczeńcami, przydymione mgłami niebo, zieleniejące wierzby i przylatujące do gniazd bociany…

Obraz stanie się początkiem polskich tematów… Do zobaczenia na M. teams!

Podsumowanie wiadomości o lekturze – „Opowieści z Narnii. Lew, Czarownica i stara szafa”.

Drogie Czwartaczki:) Dziś na lekcji M. teams realizujemy nasze zajęcia.. Kończymy przygodę z powieścią Clive’a Staplesa Lewisa.. Poniżej znajdziecie zagadnienia do sprawdzianu.

Opowieść o zwycięstwie dobra nad złem –  „Opowieści z Narnii. 09.03.2021    

Kochani, to już ostatnia lekcja dotycząca naszej lektury… W karcie pracy znajdziecie notatkę dot. gatunku naszej powieści.

Lektura wypracowań domowych – „Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa. 08.03.2021

Drogie Dziewczęta ( Wspaniałe Kobiety) i drodzy Chłopcy! Dzisiejsza lekcję realizujemy na M. teams. Do zobaczenia!

Omawiamy sprawdziany z działu „Baśniowe krainy”. 05.03.2021

Drodzy Uczniowie! Na dzisiejszych spotkaniach na M. teams omówimy Wasze sprawdziany z działu „Baśniowe krainy”. Do zobaczenia !

Każdy może pokonać własne słabości i stać się królem Narnii. 04.03.2021

Lekcja realizowana na M teams… Poniżej udostępniam kartę pracy, którą wykorzystamy na lekcji. Do zobaczenia!

Co wydarzyło się w magicznej Narnii? 03.03. 2021

Na dzisiejszej lekcji spróbujemy odpowiedzieć czy przepowiednia dotycząca nowych władców spełniła się.. W grupach ( pokojach ) przeanalizujecie drogę – wyprawę do Kamiennego Stołu.

Do lekcji dołączam kartę pracy.

Narnia – kraina, która czeka na wyzwolenie. 02.03.2021

Narnia – Wikipedia, wolna encyklopedia

Drodzy Uczniowie! dziś lekcja dotycząca obecnej sytuacji w Narnii. Zastanowicie się, jak żyli mieszkańcy tej krainy zanim pojawiła się w niej Łucja i jej rodzeństwo, Aslan i jego zwolennicy…

Pomocne okażą się pytania: Jak jest, czyli o obecnej sytuacji Narnii – pomyślcie: Jak żyją mieszkańcy? Co czują? Czego / kogo się boją? W jaki sposób i przez kogo są zastraszani? Jakie mają nadzieje?

Następnie pomyślcie, poszukajcie odpowiedzi a pytanie: Jak powinno być? Co powinno się zmienić w Narnii? Co powinni zrobić mieszkańcy krainy?

Dlaczego nie jest tak, jak powinno być? Oto kolejne z naszych pytań… Kogo/ czego boją się mieszkańcy? W jaki sposób Biała Czarownica wciąż utrzymuje się przy władzy?

W ostatnim etapie pracy nalezy sformułować wnioski…

Odsyłam Was do kart pracy. Tu znajdziecie pomoc i notatkę… Przepiszcie ją lub wydrukujcie i wklejcie do zeszytu. Wnioski dokończcie samodzielnie.

Owocnej pracy!

Baśniowy świat „Opowieści z Narnii…” 01.03.2021

Motywy religijne w Opowieściach z Narnii :: Felietony :: Game Exe :: Game  Exe

Na dzisiejszej lekcji – realizowanej na M teams – porozmawiamy o baśniowym świecie Narnii...

Do naszych rozważań dołączam kartę pracy – będzie niezbędna do realizowania kolejnych ogniw lekcji.

Aby utrwalić podział na elementy baśniowe i rzeczywiste zapraszam do zabawy na wordwall. Skopiuj poniższy link i otwórz w nowej karcie. wyniki zabawy – prześlij do mnie ; )

Porządkujemy bohaterów i wydarzenia na podstawie „Opowieści z Narnii. Lew, Czarownica i stara szafa”. 26.02.2021.

Uczniowie! Spróbujemy dziś uporządkować wiedzę i najważniejsze wydarzenia rozgrywające się w powieści. Poniżej zamieszczam kartę pracy. Waszym zadaniem będzie określić zwolenników Aslana i Białej Czarownicy oraz zredagować ramowy plan wydarzeń.

Sprawdzian wiadomości z działu „Baśniowe krainy”. 25.02.2021

Egzaminy gimnazjalne – trzymajmy kciuki za naszych gimnazjalistów! |  Witkowice

Drodzy Uczniowie! Dzisiaj piszemy sprawdzian literacko-językowy z działu „Baśniowe krainy”. Spotykamy się zgodnie z planem na M. teams, tam też piszemy test.

Do zobaczenia!

Jak czytaliśmy „Opowieści z Narnii. …”? 24.02.2021.

Dziś na M. teams piszemy test sprawdzający znajomość naszej lektury. Widzimy się i piszemy o g. 10.00 – 4a i o 12.00 – 4b.

Pamiętajcie o jutrzejszym ( 25 lutego 2021) sprawdzianie z działu „Baśniowe krainy” ( jak zawsze – M. teams).

Jak wejść do Narnii? 23.02.2021

Drodzy Uczniowie!

Dziś zastanowimy się nad wejściem do tajemniczej Narnii.… Przywołajcie w myślach różne wejścia to tajemniczych miejsc, ukryte furtki, zamaskowane otwory, itp.

Fragment książki :: Lew, czarownica i stara szafa :: Książki fantastyczne  :: Game Exe

Zastanowicie się, jaką funkcję pełni szafa w domu Profesora, co umożliwia…

Określimy w końcu czas i miejsce akcji w powieści.

Poniżej znajdziecie kartę pracy – proszę się z nią dokładnie zapoznać i rozwiązywać kolejne zagadnienia.

„Opowieści z Narnii. Lew, Czarownica i stara szafa” – rozpoczynamy wielką przygodę. 22.02.2021.

Znalezione obrazy dla zapytania: lew czarownica i stara szafa

Drodzy Uczniowie! Rozpoczynamy przygodę z bohaterami „Opowieści z Narnii. Lew, Czarownica i stara szafa”.

Jestem przekonana, iż czytaliście powieść z wypiekami na twarzy. Okazuje się, iż przygody Łucji, Edmunda i ich rodzeństwa spodobały się wielu milionom młodych – i nie tylko – czytelników.

Na dzisiejszej lekcji pomówimy o Waszych wrażeniach związanych z książką, dowiemy się także wielu ciekawostek jej dotyczących.

Poniżej zamieszczam kartę pracy do dzisiejszych zajęć.

Sprawdzamy się – „Świat baśni, legend i mitów. Mityczne stwory”. 19.02.2021

Drogie „Czwartaki”! Naszym zadaniem jest rozwiązanie testu znajdującego się w podręczniku na stronach 247 – 248. Pisemnie- w zeszycie -udzielamy odpowiedzi na pytania / zadania: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13.

Do dzieła !

Podsumowanie wiadomości z działu „Baśniowe krainy”. 18.02.2021

Uczniowie, lekcję realizujemy na M. teams…Naszym zadaniem na czwartkową ( i piątkową) lekcję będzie utrwalić wiedzę i umiejętności zawarte w dziale „Baśniowe krainy”.

Znalezione obrazy dla zapytania: kopciuszek karoca

Znajdziecie tu zakres materiału, który umożliwi przygotowania do sprawdzianu ( piszemy online). Wspólnie rozwiążemy też test podsumowujący dział…

Pisownia wyrazów z „ch” i „h” – ćwiczenia utrwalające.

Dzisiejszą lekcję realizujemy na M. teams… Wspólnie utrwalimy – za pomocą ćwiczeń – reguły dotyczące poprawności stosowania „ch” i „h”. Do zobaczenia !

Mucha choruje, hiena harcuje, czyli o pisowni wyrazów z ch i h. 16.02.2021

Znalezione obrazy dla zapytania: mucha obrazek rysunek

Kochani, dziś przypomnimy sobie zasady pisowni z „ch” i „h”…

Proszę otworzyć poniższą prezentację i zrobić notatkę w zeszycie.

Następnie przechodzicie do ćwiczeń na epodręczniki pod linkiem

https://epodreczniki.pl/a/mucha-choruje-hiena-harcuje-czyli-o-ch-i-h/DyhX9OcZZ

i rozwiązujecie ćwiczenia 1, 2, 3, a zad. 5 i 6 – poprawnie rozwiązane wpisujecie do zeszytu. Juto na lekcji sprawdzimy.

Bez przyimka ani rusz. 15.02.2021

Kochani, dziś piszemy kartkówkę na M. teams.. Oprócz tego poznajemy przyimek…Oto maleńka prezentacja – notatka do lekcji. A następnie link do strony epodręczniki – tu rozwiązujecie ćwiczenia – 1, 2, 3, 4, zaś rozwiązane ćwiczenie 5 – to ćwiczenie wpisujecie do zeszytu, pod tematem lekcji i notatką.. Pamiętajcie o możliwości sprawdzenia ( siebie )

Oto link do ćwiczeń

https://epodreczniki.pl/a/przy-imieniu-stoi-nikogo-sie-nie-boi/Dh60ybRaW

Spójnik i przecinek – czasem chodzą w parze. 12.02.2021

NIE nie jest takie złe, o nie! O pisownie „Nie” z różnymi częściami mowy. 11.02.2021

Dziś

Znalezione obrazy dla zapytania: tłusty czwartek

Kochani , lekcję realizujemy na M. teams, tu zrobimy ćwiczenia ze strony pod linkiem

https://epodreczniki.pl/a/nie-nie-jest-takie-zle-o-nie/DVLPxN7F9

Poniżej zamieszczam „notatkę” do lekcji i treść pracy domowej.

Kilka słówek o przysłówkach. 10.02.2021

Znalezione obrazy dla zapytania: przysłówek

Drodzy Uczniowie! Wraz z królem Dardanelem opuściliśmy ( na chwilkę ) krainę baśni. Przenieśliśmy się zaś do krainynauki o języku.

Dziś – na m. teams – rzecz o przysłówku. Do lekcji dołączam prezentację.

Notatkę w zeszycie robicie ze slajdów o nr 3, 5, 6, 7 lub z podręcznika – s.161 – „Nowa wiadomość”.

Praca domowa – do wykonania w zeszycie: podręcznik – 1 i 2 s.161, 4 i 5 s. 162 ( Na czwartek, nie odsyłacie ).

W świecie baśni… 09.02.2021.

Czwartoklasiści zapoznajcie się z planszą – podręcznik, s.212 – 213.

Następnie zróbcie – pisemnie w zeszycie polecenia 1 i 2. s. 214. Nie odsyłajcie pracy domowej, sprawdzimy na lekcji.

Ucieczka z krainy baśni, czyli „Baśń o królu Dardanelu”.08.02.2021

Kochani, lekcja została omówiona na m. teams. Zgodnie z umową – zamieszczam notatkę – możecie ją wydrukować i wkleić pod tematem lub przepisać.

Warto pomagać, czyli poznajemy historię pewnego szewczyka… 05.02.2021

Kochani, spotykam się z większością z Was na dodatkowych zajęciach…

Poznamy historię Szewczyka, a całą lekcję – znajdziemy w karcie pracy – wg niej będziemy pracować.

Z odwagą dążyć do celu, czyli poznajemy historię „Kryształowej kuli” J. i W. Grimm 04.02.2021

Drodzy Uczniowie! na wczorajszej lekcji – m. teams – pracowaliście w grupach na planami wydarzeń do wybranego fragmentu baśni A. Puszkina. Plany zostały zebrane i edytowane – przeze mnie. Poniżej zamieszczam plan klasy 4b i klasy 4a – do przepisania (każda klasa ma własny) / wydrukowania. Na kartach – załącznikach znajduje się też zadanie domowe – do wysłania do niedzieli…

Tymczasem w dniu dzisiejszym zapoznajemy się z tekstem – „Kryształowa kula” – s. 214 – 217, następnie – pod tematem lekcji – pisemnie odpowiadacie na pyt. 1 i 2 ze s. 217.

Co wydarzyło się w biednej chatce nad brzegiem morza? Redagujemy plan wydarzeń na podstawie Bajki o rybaku i rybce Aleksandra Puszkina. 03.02.2021

Bajka o rybaku i rybce (Aleksandra Puszkin) książka w księgarni  TaniaKsiazka.pl

Na dzisiejszej lekcji – na m. teams – przygotujemy plan wydarzeń dotyczący omawianego utworu. Będziemy pracować w grupach, przygotujcie się !

Poznajemy treść Bajki o rybaku i rybce Aleksandra Puszkina. 02.02.2021

Kochani, dzisiejszym Waszym zadaniem jest tylko – a raczej aż – przeczytać Bajkę o rybaku i rybce. Znajdziecie ją w podręczniku na s. 221 – 227. Proszę, by na jutrzejszą lekcją każdy z Waś dobrze znał treść tej lektury obowiązkowej.

Dla utrwalenia wysłuchajcie audiobooka ( youtube)

Dobroć nagrodzona, czyli o historii Kopciuszka. 28, 29.01.2021

Dziś kontynuujemy pracę z Kopciuszkiem… Poniżej zamieszczam kartę pracy – proszę przepisać i uzupełnić kolejne punkty karty pracy. Do tematu lekcji dopiszcie numer lekcji lub dzisiejszą datę.

Drodzy Uczniowie! pożegnaliśmy Kajka , Kokosza, Łamignta i Mirmiła… Zapraszam Was więc do świata baśni

Na dzisiejszej lekcji M. teams poznamy ( przypomnimy sobie) historię Kopciuszka. Przeczytamy tekst zamieszony w podręczniku, następnie będziecie mogli zapoznać się z nim dzięki poniższej wersji.

Kolejnym zadaniem będzie zredagowanie ramowego planu wydarzeń przedstawionych w utworze.

Oto pierwsze punkty planu – kolejne piszecie samodzielnie ( w sumie punktów powinno być kilkanaście). Spróbujcie napisać plan w formie równoważników zdań, czyli unikajcie stosowania czasowników w formie osobowej (zamiast czasowników używamy rzeczowników odczasownikowych: wyszedł – wyjście, tańczyli – taniec, itp).

  1. Ślub szlachcica z wyniosłą i pyszną kobietą.
  2. Surowe i niesprawiedliwe rządy małżonki.
  3. Złe traktowanie Kopciuszka.
  4. Wiadomość o balu.
  5. Wielkie przygotowania sióstr.

Podsumowanie wiadomości o lekturze – „Kajko i Kokosz. Szkoła latania”. 26.01.2021.

Dziś podsumowujemy wiadomości o lekturze… Zapiszcie temat lekcji w zeszycie.

Przypomnijcie sobie co to jest komiks: czym się wyróżnia, w jaki sposób zapisywany jest tekst – wypowiedzi: narratora, bohaterów, dźwięki, wykrzyknienia…

Przypomnijcie sobie wątek Łamignata – jego niemocy i pomocy Jagi … Zwróćcie uwag na Kajka i Kokosza – różnice w wyglądzie i charakterze bohaterów. W końcu pomyślcie czy Mirmiłowi udało się spełnić marzenie – czy bohater nauczył się latać???

Na środowej kartkówce o to wszystko mogę Was zapytać…

I na koniec – przygody – inne Kajka i Kokosza w wersji filmowej… Mam nadzieję, iż Was zainteresują.

Do jutra!

O powstaniu komiksów i genezie naszej lektury. 25.01.2021

Kochani, lekcję omówiliśmy na M. teams… Przypominam tylko, iż Waszym zadaniem jest zapoznanie się wiadomościami nt. popularnych bohaterów komisów ( internet) i zapisanie o każdym z nich ważnych i ciekawych

Tymek i Mistrz - Home | Facebook
SUPERMAN #18 - ATOM Comics

informacji ( 4 – 5). Dla chętnych – rysunki / grafiki tychże postaci.

O języku komiksu. 22.01.2021.

Dzisiejsza lekcja będzie poświęcona językowi komiksu…. Zapiszcie temat w zeszytach.

Otwórzcie książki na dowolnej stronie i przyjrzyjcie się wszystkim tekstom pojawiającym się w książce… Zwróćcie uwagę na to, w jaki sposób są zapisane, a także na ilość tekstu i ilustracji…

Szkoła latania. Kajko i Kokosz - Christa Janusz | Książka w Sklepie  EMPIK.COM

Uzupełnijcie wydrukowaną lub przepisaną kartę pracy – zad. 1; Słownik komiksowego języka także musi znaleźć się w Waszych zeszytach. Wszelkie wątpliwości omówimy na dodatkowych zajęciach na M. teams.

Owocnej pracy.

Historia namalowana słowami, czyli   o    bohaterach komiksu J. Christy. 21.01.2021

Dziś kolejne spotkanie z lekturą. Lekcja – realizowana na M. teams – którą poświęcimy głównie czarownicy Jagnie i Łamignatowi… Oto nasza karta pracy, na której zapiszemy nasze rozważania.

Pierwsza wizyta w Mirmiłowie. 20.01.2021

To nasze drugie spotkanie z mieszkańcami Mirmiłowa… Lekcję omawiamy na M. teams. Poniżej zamieszczam schemat, według którego uzupełniamy ( do końca) informacje o świecie przedstawionym komiksu. Pamiętajcie o różnych możliwościach ukończenia pracy na lekcji ( wydruk lub przerysowanie schematu lub notatka wg kolejnych punktów ( tak, jak na lekcji ))

Poznajemy komiks i jego twórcę, czyli wprowadzenie do lektury „Kajko i Kokosz. Szkoła latania”. 19.01.2021

Drodzy Uczniowie! Rozpoczynamy przygodę z lekturą „Kajko i Kokosz. Szkoła latania”….

Na początek posłuchajcie lub przeczytajcie tekst piosenki i powiedzcie, czego możemy się z niej dowiedzieć o komiksach.

Komiksy – Magiczne Obrazki

Majka Jeżowska

Jeden woli Lady Pank
Drugi za to lubi tran
Ten by wszystko dał za ptysie
Tamten kocha tylko misie

Ten, kolego, klocki Lego
Ale ja się śmieję z tego
Mnie nie bawi z klocków domek
Za to Tytus, Romek i Atomek

Komiksy, komiksy magiczne obrazki
Pogonie i walki, pułapki, zasadzki
Podróże przez burze, kowbojskie
Komiksy…

Jeden woli Disneyland
Do zająca czuje wstręt
Ten uwielbia dyskoteki
Tamten tylko (dżeki)

Gdy klasówka się nie uda
Wini za to Robin Hooda
Ja do wilka robię oko
Na mnie czeka Kajko i Kokosz

Komiksy, komiksy magiczne obrazki
Pogonie i walki, pułapki, zasadzki
Podróże przez burze, kowbojskie
Komiksy

Komiksy, komiksy magiczne obrazki
Pogonie i walki, pułapki, zasadzki
Podróże przez burze, kowbojskie
Komiksy

Spróbujcie teraz – w zeszycie, pod tematem lekcji – zredagować notatkę o komiksach według wzoru, który znajdziecie w poniższym linku:

Następnie zapoznajcie się z krótką biografią Janusz Christy – autora naszej lektury.

Janusz Christa (1934 - 2008) - Pomorski Strażnik Wiary Słowian | Białczyński

Janusz Christa (1934–2008)  to polski scenarzysta i rysownik komiksowy, znany przede wszystkim jako autor cyklu o Kajku i Kokoszu – jednej z najsłynniejszych serii w dziejach polskiego komiksu.

   Pierwsze części cyklu ukazywały się w odcinkach (w tradycyjnej formie pasków komiksowych) w gdańskim dzienniku „Wieczór Wybrzeża” począwszy od 1972 roku. W późniejszym czasie historie o Kajku i Kokoszu drukowane były również na łamach „Świata Młodych” oraz w magazynie „Relax”.

Wśród innych komiksowych dokonań Janusza Christy warto wspomnieć serię o Kajtku i Koku (rozpoczętą wcześniej niż cykl o Kajku i Kokoszu), bohaterach przygodowych opowieści marynarskich, kryminalnych i fantastycznonaukowych, a także dwie sensacyjno‑marynarskie opowieści o Gucku i Rochu.

Na koniec naszej lekcji – jako posumowanie – wymyśl inny, orginalny ( własny) tytuł dla historii Kajka i Kokosza.

Do zobaczenia w środę na m. teams!

I dla Babci, i dla Dziadka. 18.01.2021

Kochani, te pierwszą lekcję w roku 2021 realizujemy, oczywiście na M. teams.. Oczywiście dołączam do niej mini prezentację.

Miłego dnia !

Raz jeszcze

O chłopcu, który nie wierzył w istnienie Mikołaja… 22.12.2020

Drodzy Uczniowie, dziś zapraszam …do kina 😉 Mam nadzieję, że film Wam się spodoba 🙂 Kliknijcie na poniższy link 🙂

https://www.cda.pl/video/14622695

Następne lektury – Janusz Christa "Kajko i Kokosz. Szkoła latania" – termin 18 stycznia 2021 r.

Poniżej udostępniam komiks w formacie pdf, dla tych uczniów, którzy nie mogą wypożyczyć / nabyć książki

potem

Kolejna lektura – Opowieści z Narnii. Lew, Czarownica i stara szafa 22 lutego 2021 r.

Podsumowanie wiadomości o lekturze – „Mikołajek”. 16.12.2020

Lekcja zrealizowana na m. teams; zgodnie z umową kilkoro dzieci przesyła dziś prace domowe do g. 17.oo.

Książka czy film? Mikołajek – „książkowy” czy filmowy ?

Kochani, kończmy spotkanie z bohaterem naszej lektury… Waszym zadaniem jest… obejrzenie filmu 🙂 Ci wszyscy, którzy nie mają dostępu do ekranizacji, będą mogli zobaczyć cały film w paśmie FILMBOX, 26 grudnia 2020 (Sobota, g. 7.20).

Tymczasem zadanie dla Wszystkich – napisz co bardziej lubisz – czytanie książek czy oglądanie filmów? Odpowiedź uzasadnij, podając 2, 3 argumenty ( zadanie odczytamy na lekcji M. teams).

Mikołajek - Świetnieśmy się bawili - YouTube

Czy warto wagarować? Nasze rozważania w  oparciu o „Mikołajka”.14.12.2020

Drodzy Uczniowie, dla „zapominalskich” zamieszczam interesujący nas dziś rozdział w audiobooku ..

Lekcję omówiliśmy na M. teams.. 🙂 Poniżej zamieszczam notatkę z zajęć – musi znaleźć się w zeszycie. Pamiętajcie o pracy domowej !

Rodzice Mikołajka – co możemy o nich powiedzieć? 11.12.2020

Kochani, dziś praca z tekstem… Waszym zadaniem będzie zebrać wiadomości o mamie i tacie naszego głównego i tytułowego bohatera…

Proszę, abyście – pracując z książką – zebrali materiał wg wzoru – poniższa tabelka. Dopisujecie takie informacje, które znajdziecie w książce. W każdej części tabelki musicie wpisać min. 3 . Nie odsyłajcie.

Czy ludzie dobrze traktują zwierzęta? Nasze rozważania w oparciu o „Mikołajka”. 10.12.2020

Dziś teest sprawdzający stopień znajomości lektury, następnie porozmawiamy o stosunku ludzi do psów… Do zobaczenia na M. teams!

Jak zredagować opowiadanie – w oparciu o „Mikołajka”? 09.12.2020

Uczniowie! To lekcja realizowana na M. Teams. To na niej będziemy poznawać bardzo ważną formę wypowiedzi, jaką jest opowiadanie. Wszelkie wiadomości dotyczące opowiadania ( a także zadania domowego) znajdziecie – jak zawsze – dodatkowo – w prezentacji.

To opowiadanie podobało mi się najbardziej… ( R. Goscinny, J. J. Sempe „Mikołajek”). 08.12.2020

Drodzy Uczniowie! To drugie spotkanie związane z naszą lekturą. Całą lekcję znajdziecie w poniższej prezentacji. Owocnej pracy i do zobaczenia jutro na M. teams !

Początek przygody z „Mikołajkiem”, czyli o autorze i powstaniu książki. 07.12.2020

Drodzy Uczniowie! do lekcji przeprowadzonej na M. teams dołączam prezentację – jeszcze raz możecie do niej wrócić. Owocnej pracy

Jak opisać przedmiot? 04.12.2020

Dziś lekcja opisywania przedmiotu. Wszystkie potrzebne informacje o redagowaniu tej formy wypowiedzi znajdują się w poniższej prezentacji.

Z uczniami chętnymi z klasy 4a spotykamy się ( w każdy piątek) na dodatkowej lekcji na M. teams o 8.15, z uczniami z klasy ( z wszystkimi) 4b – jak zwsze po godzinie wychowawczej .

Test sprawdzający z działu „O sobie, o nas”.03.12.2020

Dziś test sprawdzający – spotykamy się na M. teams i tu rozwiązujemy sprawdzian. Do zobaczenia o 8.00 – klasa 4b i o 10.00 – klasa 4a

Jak korzystać ze słownika wyrazów bliskoznacznych? 02.12.2020

Kochani, pamietacie lekcję,na którą przyniosłam kilka tomów różnych słowników? Oglądaliśmy je,mówiliśmydoczego służ, czym się różnią, ile mają stron 😉 …dDziś lekcja o Słowniku wyrazów bliskoznacznych… Służy on do odszukiwania w nich synonimów, czyli innych określeń danego słowa, słów o bliskim znaczeniu, haseł o tym samym lub podobnym znaczeniu. Synonimy mogą stanowić wyrazy lub całe zdania. Na M. teams porozmawiamy o tym, jak korzystać ze słownika. Do zobaczenia!

Utrwalamy wiadomości z działu „O sobie, o nas” – praca z tekstem. 01.12.2020

Dziś kontynuujemy utrwalenie wiadomości przed sprawdzianem... Proszę, abyście otworzyli podręcznik na 149 – „Sprawdź wiedzę i umiejętności” , przeczytali tekst „Licz się ze słowami” i zapiszcie, proszę, w zeszycie ( pod tematem lekcji) odpowiedzi na pytania: 1, 2, 3 ( tylko poprawne odpowiedzi). Następnie otwórzcie podręcznik na s. 150 -przeczytajcie tekst „Ziółko” – najlepiej dwukrotnie i pisemnie odpowiedzcie na pytania: 4, 5, 8, 9, 10. Tych zadań nie przysyłacie do mnie, omówimy je na lekcji w środę – pamiętajcie, że podobnych możecie spodziewać się na sprawdzianie.

Drodzy Uczniowie!

Ciekawostka – wysłuchajcie recytacji całego wiersza Waszej rówieśniczki

Powtórzenie wiadomości z działu „O sobie, o nas”. 30.11.2020.

Drodzy Uczniowie! Sprawdzian 30 – 35 minutowy napiszemy na M. teams, zgodnie z zapowiedzią, we czwartek, 3 grudnia. Poniżej prezentuję zagadnienia i przykładowe polecenia, których możecie spodziewać się na teście – omówione na lekcji teams. Przygotujcie się dobrze, owocnej pracy !

Dobry sposób na przezwiska i nie tylko … 27.11.2020

Drodzy Uczniowie. To dzisiejszy temat lekcji – zapiszcie go w zeszycie. Następnie przeczytajcie wiersz Krystyny Pokorskiej „Ewka-Marchewka” – podręcznik, s 121.

Zastanówcie się jak zachowuje się dziewczyna: czy jest smutna z powodu przezwiska? Czy przeszkadza jej fakt, że ma rude włosy? Czy denerwuje się, kiedy koledzy mówią na nią „Ewka-Marchewka”? Jak reaguje?

Zapiszcie w zeszycie pod tematem: „Bohaterka naszego wiersza” – podmiot liryczny – śmieje się ze swojego przezwiska „Ewka-Marchewka”, mówi swoim kolegom, by liczyli do stu, także jej piegi. Uwielbia kolor swoich włosów i cieszy się, że jest właśnie taki. Ewa świetnie radzi sobie z nazywaniem jej przez kolegów „Marchewką” – po prostu śmieje się z przydomku.

Praca domowa – odczytamy ja na lekcji w poniedziałek na M. Teams – wymyśl dla siebie 3 zabawne przydomki ( lub przezwiska), które będą nawiązywały do Twoich zalet lub mocnych stron, np. Jurek Uśmiechbudzący, Monika Wszystkowiedząca Jurek Szybkostrzelny..

Owocnej pracy i miłego weekendu!

Jaką cechę ośmiesza poeta w wierszu „Samochwała”? 26.11.2020

Kochani, to kolejny temat z cyklu „O sobie, o nas”… Zapiszcie go w zeszycie. Następnie otwórzcie podręcznik na s.107 – znajdziecie na niej wiersz, znanego już Wam, Jana Brzechwy. „Samochwałę” znają chyba wszyscy… Przeczytajcie go samodzielnie i ..wysłuchajcie..

Zastanówcie się czy polubilibyście taką osobę jak Samochwała? Dlaczego? Teraz w zeszycie, pod tematem lekcji zapiszcie poniższe informacje, samodzielnie je uzupełniając:

  1. Nastrój wiersza „Samochwała” jest: ………………... ( wybierz pasujące słowa spośród podanych – poważny, smutny, radosny, groźny, żartobliwy, spokojny, umiarkowany);
  2. Tytułowa Samochwała chwali się następującymi cechami i umiejętnościami: ( wypisz je na podstawie utworu, musi być ich co najmniej 7, pisz w podpunktach, np a) ………………………, b)………………….., itd)
  3. Ja mogę się pochwalić wspaniałymi cechami, umiejętnościami, wiedzą: ( napisz, w czym jestś dobra/ dobry, jakie masz zalety, co najlepiej potrafisz robić. Zredaguj przynajmniej trzy zdania zaczynające się od słów: Jestem……………………. , Potrafię ………………, Umiem ………………..,

Lekcję omówimy na czwartkowym spotkaniu M. Teams, do zobaczenia !

Co jest potrzebne dzieciom? Janusz Korczak „Król Maciuś Pierwszy” 24.11.2020 r.

To temat naszej dzisiejszej lekcji. Zapiszcie go w zeszycie, a następnie otwórzcie prezentację – naszą lekcję. Znajdziecie w niej informacje o Januszu Korczaku, autorze „Króla Maciusia Pierwszego”, a także zadania do pracy z fragmentem lektury.

Żabka nad rzeką, czyli ćwiczenia utrwalające pisownię wyrazów z „rz” i „ż”. 23.11.2020

Drodzy Uczniowie, dziś utrwalamy wiedzę dotyczącą rz i ż. Waszym zadaniem będzie wprowadzenie wiedzy w życie, a zatem czas na ćwiczenia.

Na lekcji M. Teams zrobimy cześć ćwiczeń, kolejne będą zadane jako praca domowa. Poniżej zamieszczam dwa z nich- do samodzielnego zrobienia w domu. Oprócz tego proszę, abyście do czwartku w tabeli ( w zeszycie ) umieścili wyrazy z „ż” i „rz” – przepisane z plansz ze stron 134 – 135 (rz) i 137 – 137 ( ż), wg wzoru – poniżej:

Czy żabki lubią rzodkiewki? O pisowni wyrazów z „ż” i „rz”.

Drodzy Uczniowie! Wytrwale ćwiczyliśmy koniugację – czyli odmianę czasownika. W środę ( 25 listopada) na M. Teams sprawdzę Waszą wiedzę odnośnie odmiany czasownika – musicie być przygotowani, pamiętajcie 🙂 !

Czas na przypomnienie wiadomości dotyczących pisowni wyrazów z „ż” i „rz”. Niezbędne informacje dotyczące reguł ortograficznych znajdziecie w Waszym podręczniku na str. 130 – 137. Ponieważ tych wiadomości jest naprawdę dużo, poświęcimy im jeszcze jedną lekcję 😉

Poniżej znajduje się prezentacja, którą proszę uważnie obejrzeć, nawet dwukrotnie. Do żabki i rzodkiewki wrócimy w poniedziałek na lekcji M. Teams. Nic nie piszecie,nie odrabiacie. Przyswajacie reguły ortograficzne i czytacie „Mikołajka”. Miłego weekendu!

Czasownik – utrwalamy wiadomości. Ćwiczenia w koniugacji. 18/19.11.2020

Dziś na lekcji M. teams omówimy dotychczasowe wiadomości o czasowniku, bądźcie gotowi na omówienie tej części mowy i ćwiczenia 🙂

Jak odmienia się czasownik w czasie przeszłym i przeszłym? 17.11.2020 r.

To kolejny temat dotyczący czasownika… Proszę zapoznać się z prezentacją, zrobić notatkę i dwa zadania – wszystko jest w prezentacji. Jutro na lekcji M. Teams wspólnie omówimy tę – jakże istotną – część mowy. Do zobaczenia 🙂

Sprawdzamy się, czyli piszemy test podsumowujący „Akademię pana Kleksa”. 16.11.2020 r.

Drodzy Uczniowie, przypominam, że w poniedziałek piszemy test – klasa 4a o g. 11.00, klasa 4b – o g.12.00. O tych godzinach widzimy się na M. teams. Wtedy wszystko wytłumaczę i podam dokładną instrukcję dot. testu. Do zobaczenia.

Ryczą, w klasie dokazują, czyli czasownik w akcji. 13.11.2020 r.

Drodzy uczniowie! Dziś czas na … czasownik 🙂 To jedna z najważniejszych części mowy, ponieważ bez czasownika nie ma zdania.

W poniżej prezentacji zajdziecie całą lekcję dotycząca czasownika – proszę, zgodnie z nią zapisać temat,zapoznać się z wiadomościami, przygotować notatkę i odrobić pracę domową. Notatkę ( kopię) robicie ze slajdów nr: 2, 3, 5, 6, 7.

W najbliższy poniedziałek lekcja na M. teams o g. 11.00 – klasa 4a i o 12.00 – klasa 4b – pamiętajcie o teście.

Miłego weekendu 🙂

Kończymy naszą przygodę, czyli żegnamy się z „Akademią pana Kleksa”. 12.11.2020 r.

Drodzy Uczniowie! na czwartkowej lekcji podsumujemy naszą pierwszą lekturę.

Pamiętajcie,że kolejna lektura obowiązkowa to „Mikołajek” – czytamy go najpóźniej do 1 tygodnia grudnia 🙂

Jeśli będziecie mieli trudności z wypożyczaniem książki, proszę kliknąć tutaj: https://zpokadz.edupage.org/files/Mikolajek.rt

„Akademia pana Kleksa” – książka a film. 10.11.2020 r.

Drodzy Uczniowie! To temat dzisiejszej lekcji – proszę zapisać go w zeszycie. Na ostatnich zajęciach prosiłam o to, byście obejrzeli film „Akademia pana Kleksa” – link jest poniżej 🙂

Podobnie jak wiele znanych Wam utworów, powieść Jana Brzechwy została sfilmowana. Przeniesienie tekstu literackiego na ekran kinowy nazywa się adaptacją – proszę tę definicję zapisać w zeszycie pod tematem ( i wszystkie pogrubione, informacje zaznaczone na niebiesko).

Akademia pana Kleksa  to polsko-radziecki z 1983 roku. Powstał na podstawie książki Jana Brzechwy o tym samym tytule. Jest to dzieło fildwuczęściowe (cz. I – Przygoda księcia Mateusza, cz. II –  Tajemnica Golarza Filipa). Główną i zarazem tytułową rolę zagrał w filmie znany polski aktor, Piotr Fronczewski.

Trzeba również zauważyć, że film różni się znacznie od książki: pisarz posługuje się językiem, tworząc obrazy powieści, które każdy czytelnik odbiera w swojej wyobraźni w sposób indywidualny, twórca filmu posługuje się natomiast innymi tworzywami: muzyką, dźwiękiem, narzuca gotowy już obraz, ukazuje konkretne miejsce akcji, wygląd i zachowanie postaci.

Waszym zadaniem – do czwartku jest, oczywiście, obejrzenie filmu i napisanie odpowiedzi na pytanie: Książka czy film? Które z dzieł podoba mi się bardziej i dlaczego? Swoją odpowiedź zredaguję w trzech zdaniach – argumentach ( dlaczego film / książka podoba mi się bardziej). Nie wysyłacie do mnie pracy domowej, przeczytacie odpowiedzi na lekcji teams, we czwartek. Owocnej pracy 🙂

„Akademia pana Kleksa” – podsumowanie wiadomości o lekturze. 09. 11.2020 r.

Drodzy Uczniowie! Oto nasze pożegnanie z lekturą… Oto kilka informacji o książce…Zapiszcie temat w zeszycie i zapoznajcie się z poniższymi informacjami 🙂

W roku 1946 ukazała się drukiem powieść dla dzieci i młodzieży „Akademia pana Kleksa”. Jan Brzechwa, znany już wówczas ze swej twórczości dla najmłodszych czytelników jako autor żartobliwych wierszy, wykreował w niej postać Ambrożego Kleksa – niesamowitego nauczyciela, który potrafił dosłownie wszystko i uczył swych uczniów w sposób niekonwencjonalny. Utwór, utrzymany w groteskowo-żartobliwym nastroju, pozbawiony treści dydaktycznych, apelował do dziecięcego poczucia humoru i dziecięcego świata wyobraźni.

Przyniosła autorowi popularność i nadal cieszy się ogromną poczytnością. Stała się podstawą ekranizacji filmowej, kilkunastu sztuk teatralnych i musicalu. Jan Brzechwa po kilku latach wrócił do bohaterów „Akademii pana Kleksa” i napisał kontynuacje przygód niezwykłego nauczyciela, z którym czytelnicy mogą spotkać się ponownie w „Podróżach pana Kleksa” i „Tryumfie pana Kleksa”.

W poniższym pliku znajdziecie graficzny zapis najważniejszych wątków książki. Proszę go otworzyć, jeżeli można – wydrukujcie, jeśli nie przerysujcie pod tematem lekcji 5 wybranych elementów i napiszcie, czego dotyczy wybrany rysunek – grafika.

A oto zadanie na wtorek i ..środę… Obejrzyjcie film, zastanówcie się czy odpowiada Waszym wyobrażaniom, czy różni się od książki czy odpowiada całości ? 🙂

27. 10. 2020 r. Pan Kleks -niezwykły nauczyciel

to dzisiejszy tamat lekcji. Zajmiemy się dziś tym, w jaki sposób opisany jest nauczyciel akademii. Proszę zapoznać się z poniższą prezentacją – znajdziecie w niej wszelkie informacje dotyczące lekcji

Dzień dobryTo nasz dzisiejszy temat lekcji – roszę zapisać go w zeszycie. Dziś zastanowimy się, od jakiego momentu rozpoczęły się wielkie kłopoty pana Kleksa i jego akademii… Kto wprowadził zamęt? Jakie wydarzenia miały miejsce, jaki był ich skutek…Przypomnijcie sobie rozdział „Anatol i Alojzy”… To w nim pojawia się para nowych bohaterów – uczniów akademii. Wiemy, iż to lalki, którym życie daje pan Kleks – w szpitalu chorych sprzętów, przy pomocy swoich uczniów.Wiemy, także iż po tygodniu w Alojzym nie można już rozpoznać lalki – staje się chłopcem podobnym do pozostałych uczących się w szkole…Alojzy to ta postać, która wprowadza zamieszanie,a co gorsze – zaczyna niszczyć akademię…Zastanówcie się, a następnie napiszcie pytania i odpowiedzi w zeszycie :W jakim momencie i kto rozpoczął awanturę z bajkami?Po awanturze z bajkami, Alojzy w dalszym ciągu…Uczniowie zauważyli, ze pan kleks z dnia na dzień….W końcu pan Kleks – ( co zrobił z Alojzym)……Coraz gorzej wyglądała także akademia i …..Na pożegnanie z uczniami pan Kleks przygotował….Uroczysty nastrój wieczerzy popsuła wiadomość, iż Alojzy….W tej sytuacji pan Kleks….Ostatecznie gmach akademii, par i mur….Jak postępować ze zwierzętami, czyli Adaś w psim raju. 04.11.2020 r.Dziś zajmiemy sdziałem, w którym Adaś Niezgódka leci do psiego raju… Chłopiec ujrzał przed sobą szklany mur, a ziemia była przezroczysta i błękitna. Centralnym punktem był plac doktora Dolittle, na którym znajdował się pomnik tego weterynarza i opiekuna zwierząt, zrobiony z czekolady… W raju Adaś zwiedził też psi cyrk, Teatr Trzech Pudli, wyścigi chartów. Przez raj biegły różne ulice , m in. Białego Kła, Konfiturowa, Zaułek Dowcipny czy ulica Dręczycieli…To właśnie na tej ulicy spotkamy chłopców, którzy dręczyli, a nawet znęcali się nad psami…Tę cześć lekcji omówimy „na teamsach”… W domu Waszym zadaniem będzie napisanie 5, 6 punków dotyczących tego, jak należy postępować / jak opiekować się psem ( lub innym zwierzątkiem), by było z nami szczęśliwe… Nie odsyłacie tej pracy domowej, sprawdzę ją na teamsach we czwartek. Owocnej pracy 🙂

Blog klasy V SP im. A. Mickiewicza w Binczarowej : Jak wyglądał Pan Kleks?

Kłopoty pana Kleksa – J. Brzechwa „Akademia pana Kleksa”. 03.11.2020 r.

Kategorie: 4A4B